تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۴۷۳۴۳
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس از راه‌اندازی مرکز فناوری و نوآوری گمرک ایران در بابلسر خبر داد.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی مرکز فناوری و نوآوری گمرک ایران در بابلسر/مسئولان اجرایی بودجه جاده بهنمیر را هدر ندهند
علی‌اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های بنده حفظ، پاسداشت و احیای آثار تاریخی، فرهنگی و میراث گردشگری است که بابلسر هم در این زمینه دارای ابنیه‌های مختلفی مانند پل، ساختمان شهربانی و ساختمان گمرک است.

وی با اشاره به اینکه برای مرمت یا بهره‌وری از این آثار مکاتبات و جلسات زیادی صورت گرفت خاطرنشان کرد: مرمت پل تا حدودی محقق شده و در حال پیگیری برای ساختمان شهربانی هم هستیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه احیای ساختمان گمرک یکی از مطالبات و خواست مردم و جامعه نخبگانی بابلسر بوده که نگرانی تخریب این اثر تاریخی هم وجود داشت با عزم جدی به‌دنبال پیگیری این موضوع رفتیم.

باقرزاده ادامه داد: طی تفاهم‌نامه چندجانبه با مرکز پارک علم و فناوری مازندران و باتوجه به ظرفیت شهرستان و دارا بودن ساختمان گمرک، مرکز فناوری و نوآوری گمرک ایران در بابلسر راه‌اندازی می‌شود.

وی از اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت ساختمان گمرک بابلسر خبر داد و افزود: از ماه آینده کار مرمت این ساختمان آغاز می‌شود و حدود پنج ماه به طول خواهد انجامید.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از مرمت، این ساختمان در اختیار جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان قرار میگیره تا بتوانند فعالیت‌های علمی خود را انجام دهند و همچنین گمرک می‌تواند طرح‌های فناورانه خود را در این مکان مستقر کند.

باقرزاده یادآورشد: با پیگیری صورت گرفته برای ساختمان شهربانی، وزیر اقتصاد طی دستوری به رئیس بانک سپه از آن‌ها خواسته یا خودشان این ساختمان را مرمت کنند یا در اختیار شهرداری قرار دهند تا به موزه مردم‌شناسی تبدیل شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از مسئولان اجرایی در پیگیری برای رفع مشکل جاده بهنمیر اظهارکرد: درحالی که اعتبار جاده نیروی هوایی از سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرده و ابلاغ شده اما ضعف مسئولان اجرایی موجب شده که هنوز پروژه به مرحله اجرا نرسد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی باید پیگیر مصوبات و تفاهم‌نامه‌ها باشند چراکه زحمات زیادی برای اختصاص بودجه‌ها کشیده می‌شود و اگر پیگیری صورت نگیرد تمام زحمت‌ها به هدر می‌رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴