تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۷۳۳۸
هواشناسی مازندران درباره بارش باران و برف در پایان هفته به مردم، کشاورزان و باغداران هشدار داد.
۰
plusresetminus
آماده‌باش به دستگاه‌های خدمات‌رسان مازندران/تردد و سفر‌های غیرضروری ممنوع
به گزارش بلاغ، بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش شدید ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دمای در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و ارتفاعات و تداوم شب‌های سرد و یخبندان از بعدازظهر فردا چهارشنبه در مازندران آغاز می‌شود تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: بارش برف از بعدازظهر پنج شنبه تا صبح جمعه علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان هم گسترش می‌یابد.

وی گفت: در این مدت آبگرفتگی در شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای، مه آلودشدن، کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها و محور‌های کوهستانی و احتمال لغو پرواز‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: پرهیز از تردد جاده‌ای و سفر‌های غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و تمهیدات و اقدام‌های لازم در گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و باغ مرکبات بویژه نهال‌های جوان توصیه می‌شود.

جریان‌های شمالی از بعدازظهر فردا دراستان تقویت می‌شود و شاهد وزش باد شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها و مه گرفتگی در جاده‌های کوهستانی خواهیم بود.

در این مدت آبگرفتگی معابر، مه گرفتگی، کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

کشاورزان و باغداران تابعدازظهر امروز به برداشت مرکبات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز از آماده باش دستگاه های خدمات رسان برای خدمات رسانی در سرما و یخبندان پیش رو خبر داد.

مهدی رازجویان با تاکید بر اینکه مردم باید در جاده‌های استان احساس آرامش داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی، در روزهای آینده شاهد کاهش شدید دما و بارش برف در جاده‌های مواصلاتی استان خواهیم بود که خدمت رسانی به موقع دستگاه‌های متولی و مربوطه را می‌طلبد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به قطعی برق در بعضی جاده‌های استان، افزود: این قطعی‌ها به این دلیل است که برق خانه‌های مردم و هم استانی‌های عزیز قطع نشود.

رازجویان ادامه داد: از مردم انتظار داریم ضمن صرفه جویی در مصرف برق و گاز، در جاده‌های استان ایمن و بااطمینان رانندگی کنند تا این بحران پشت سر گذاشته شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به وضعیت استان مازندران در پی شیوع کرونا، اظهار داشت: با توجه به منع رفت و آمد شبانه در استان، انتظار می‌رود نیروی انتظامی با متخلفین برخورد جدی داشته باشد.

رازجویان ادامه داد: تردد مسافران و مردم در جاده‌های استان می‌تواند باعث افزایش شیوع کرونا در استان شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲