کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای: کالاها در سال جاری حداقل 3 بار گران شد

30 دی 1399 ساعت 1:28

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: در یک سال گذشته بسیاری از کالاهای عرضه شده در بازار حداقل سه بار تغییر نرخ داشته‌اند.


به گزارش بلاغ، امیرخسرو فخریان در یک نشست خبری اظهار داشت: در یک سال گذشته بسیاری از کالاهای عرضه شده در بازار حداقل به طور میانگین سه و نیم بار تغییر نرخ داشته‌اند. به‌عنوان مثال از ابتدای امسال تاکنون مواد شوینده دو بار تغییر نرخ بالا داشته است در حالی که در سال‌های گذشته تغییر قیمت کالا معمولا دو سال یک‌بار یا سالی یک‌بار اتفاق می‌افتاد. قیمت نوشابه از فروردین امسال تاکنون پنج بار تغییر نرخ داشته و از 4400 به 9500 تومان رسیده است.

وی افزود: در فروشگاه‌هایی که سه هزار بارکد کالا دارد، از ابتدای امسال 11 هزار بارکد قیمت جدید داشته‌ایم یعنی کالاها سه و نیم بار افزایش نرخ داشته‌اند و لذا ما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هر روز با کالاهایی مواجهیم که افزایش نرخ داشته‌اند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌طور میانگین، تورم را در سطح 15 درصد مدیریت کرده‌اند.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه با تغییر قیمت کالاها بلافاصله فروشگاه‌ها  قیمت‌های جدید را اعمال نمی‌کنند، گفت: با تغییر قیمت، کالاهای قدیم با همان قیمت‌های قدیم  در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و این روند به مدت یک الی دو ماه ادامه می‌یابد.

فخریان افزود: به دلیل تعدد تغییر قیمت کالاها در سال جاری، تعدادی از کالا با قیمت سابق در قفسه‌ها باقی مانده اما در سیستم فروشگاه نرخ جدید اعمال شده باشد  لذا مردم فکر می‌کنند فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت‌ها را افزایش داده و تخفیف‌ها واقعی نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به اتهامات وارد شده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای جلوگیری از ادامه این روند طی مذاکره‌ای که با فروشگاه‌های زنجیره‌ای داشتیم مقرر شد تا از دیروز قیمت «مصرف‌کننده» کالا بر روی قفسه‌ حذف و فقط قیمت «فروش» بر روی قفسه درج شود. در هیچ جای دنیا قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا درج نمی‌شود و برای خرید کالا، قیمت از روی بارکد مشخص می‌شود.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه حدود 10 الی 15 درصد کالاها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، افزود: 85 الی 90 درصد کالاها نیز خارج از سیستم فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود. همچنین 200 هزار فروشگاه عرضه‌کننده کالا در بخش‌های مختلف وجود دارد که فقط شش هزار باب آن فروشگاه‌ زنجیره‌ای است.


کد مطلب: 447335

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447335/رئیس-اتحادیه-کشوری-فروشگاه-های-زنجیره-ای-کالاها-سال-جاری-حداقل-3-بار-گران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com