تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۳۲۵
سید اسماعیل( علی ) احمدی، یکی دیگر از کاندیدای احراز پست ریاست هیات فوتبال مازندران شب گذشته مهمان گروه #پویش_تغییر بود و به سوالات خانواده بزرگ فوتبال مازندران پاسخ داد.
۰
plusresetminus
احمدی: فوتبال سیاسی شده است/با پارتی‌بازی مخالفم
به گزارش بلاغ، بعد از اینکه خانواده بزرگ فوتبال مازندران برای تغییر اساسی در بدنه هیأت فوتبال دست به ایجاد پویش تغییر زدند، هر شب یکی از کاندیدا در حضور بزرگان فوتبال مازندران و همچنین در حضور اعضای مجمع به سوالات و خواسته‌های فوتبالی‌ها پاسخ می‌دهند و همچنین اهداف و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌دهند.

سید اسماعیل ( علی ) احمدی یکی دیگر از این کاندیدا بود که به گپ و گفت با خانواده بزرگ فوتبال مازندران پرداخت. احمدی یک ساروی و از یک خانواده تمام فوتبالی است. یک فرهنگی است و کارمند صداسیمای استان مازندران می باشد و چند سالی است در بخش معاونت اداری و مالی اداره کل ارشاد مازندران فعالیت دارد.

احمدی در گروه #پویش_تغییر در پاسخ به سوال اینکه ( برنامه‌اش برای توسعه فوتبال چیست؟ ) پاسخ داد و اظهار داشت: من شعار خودم را همبستگی، اخلاق مداری و تفکر حرفه ای گذاشتم و امیدوارم بتوانم با این نگاه و با این شعار بتوانیم به فوتبال استان مازندران کمک کنیم.هدف اصلی من بحث توسعه منابع انسانی است.
وی افزود : یکی دیگر از اهداف من، تقویت و توسعه آکادمی فوتبال مازندران برای شناسایی استعدادها با همکاری باشگاه‌ها است.تربیت نیروی انسانی مورد نیاز فوتبال استان در تمامی کمیته‌ها و پست‌ها هیأت فوتبال از اهداف اصلی من برای هیأت فوتبال مازندران است.
احمدی در پاسخ به این سوال که (  آیا شما شناخت کافی از ساختار هیأت فوتبال دارید؟ )، گفت : چون در هیأت‌های مختلفی مثل هیأت اسکواش کار کرده‌ام با ساختار هیأت ها آشنا هستم. به هر حال ساختار هیأت فوتبال بعنوان یکی از مهمترین هیأت‌های استان، خیلی با سایر هیأت‌ها فرق می‌کند، ولی من با آن نا‌آشنا نیستم و کاملا شناخت دارم.
این کاندید هیأت فوتبال مازندران ادامه داد : باید ساختار هیأت فوتبال مازندران را به درستی ساماندهی کنیم. ساختار هیأت فوتبال باید دست‌خوش یکسری تغییرات بشود. کمیته‌هایی باید اضافه بشوند و حتی کمیته‌هایی که ضروری نیست باید حذف شوند.باید آدم‌هایی در کنار کمیته‌ها باشند که بتوانند به فوتبال استان کمک کنند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشت جایگاه فوتبال استان مازندران به جایگاه اصلی اش، گفت : در هیأت فوتبال استان مازندران برنامه ریزی‌های سازمان‌لیگ، بسیار نامنظم است. هیأت استان باید در برگزاری لیگ‌های استانی دخالت داشته باشد و بحث فوتبال پایه را به شهرستان‌ها واگذار کند. ما باید کلاس‌های آموزشی متعددی برگزار نماییم و از این طریق درآمدزایی‌ها را به هیأت‌های شهرستانی خودمان منتقل کنیم.

احمدی در خصوص سوال احیای فوتبال روستایی، پاسخ داد و گفت : اکثر استعدادهای فوتبال ما از روستاها هستند. افتخار می‌کنیم که روستازاده هستیم و ما هم فوتبال را از روستا شروع کردیم. الان هم نباید از فوتبال روستاها غافل شویم.باید مسابقات روستایی و برگزاری لیگ‌های روستایی را در دستور کار قرار بدهیم چون در روستاها استعدادهای خوبی هستند که می‌توانیم آنها را شکوفا کنیم.

وی در پاسخ به اینکه ( آیا از ضعف‌های فعلی هیأت فوتبال باخبر است یا خیر!؟)، اظهار داشت: ضعف‌های زیادی در هیأت فوتبال وجود دارد و در کنار آن نقاط قوت هم وجود دارد. اما هیأت فوتبال مازندران چارت اداری درست حسابی‌ای ندارد، پیشکسوتانی در هیأت فوتبال حضور دارند که کاملا بی‌انگیزه شدند. وظیفه دقیق کمیته‌ها در هیأت فوتبال مشخص نیست و حتی کمیته‌ها در کار همدیگر هم دخالت می‌کنند.

احمدی افزود : بایگانی اسناد و مدارک در هیأت فوتبال مازندران به درستی صورت نگرفته و اگر الان سندی از سال‌های گذشته را بخواهیم شاید نتوانیم آنرا پیدا کنیم چون در این قسمت خوب عمل نشده است.این ضعفی است که در آرشیو برنامه‌ها وجود دارد . بحث نداشتن مسئول مالی و خزانه‌دار خوب که باید آخر هر سال حساب پس بدهد که این درآمدها کجا خرج شده است.

وی ادامه داد: در بحث استعدادیابی‌ها نیز متأسفانه باندبازی‌هایی صورت می‌گیرد و حق به حقدار نمی‌رسد. نظارت بر مدارس فوتبال بسیار ضعیف است و مجوزها بدون بررسی صادر می‌شود. تمام این مشکلات باید از بین برود تا فوتبال مازندران به جایگاه واقعی خودش برگردد.

این کاندیدای انتخابات هیأت فوتبال مازندران در خصوص حمایت از هیات‌های پرتلاش شهرستانی، اینگونه پاسخ داد و بیان داشت: هیأت‌های شهرستانی را باید انگیزه بدهیم. ما باید سالی یکبار هیأت‌های برتر را معرفی کنیم و از آنها تجلیل بعمل بیاوریم. ما باید به هیأت‌های شهرستانی اختیار بدهیم و من قصد دارم برخی مسابقات را به هیات‌های شهرستانی واگذار کنم تا از این طریق درآمدزایی کنند.
احمدی در پاسخ به این سوال که ( آیا برنامه‌ای دارید یا بی‌هدف پا به این عرصه گذاشتید!؟ ) گفت : من قبلا هم گفتم در بحث توسعه منابع انسانی، تقویت و توسعه آکادمی فوتبال، ایجاد سیستم برای استفاده از تجارب، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز فوتبال، برگزاری کلاس‌های داخلی باحضور اساتید مجرب، تهیه و انتشار کتب و لوح‌های فشرده برای مربیان و داوران که بتوانند بروز باشند، برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوصا کلاس‌های زبان انگلیسی برای مربیان و داوران این‌ها جزو اهداف اصلی من است.

وی بیان داشت: در استان آکادمی فوتبال نداریم و باید با حضور سرمایه گذارها اقدام به ساخت آکادمی‌ای حرفه‌ای کنیم.

ایشان در خصوص بحث جوانگرایی در هیأت فوتبال مازندران، اظهار داشت: حرف اول را این روزها علم و دانش و بروز بودن می‌زند. طبیعی است که کسی که از ۲۰ سال قبل در هیأت فوتبال حضور دارد با خیلی از علم روز و بسیاری از نرم افزارها آشنایی ندارد. پس از همینجا باید به سمت افرادی برویم که دانشگاهی هستند و به علم روز آگاهی داشته باشند.
وی ادامه داد : هر کسی که رئیس می‌شود باید بحث جوانگرایی را در هیأت داشته باشد. برای اینکه جوانان از علم روز برخوردار هستند و می‌توانند کمک بسیار شایانی به پیشرفت هیأت صورت دهند.

احمدی در پاسخ به اینکه در بحث اقتصادی چه برنامه‌ای دارید، گفت : ما در استان مازندران اسپانسرهای خوبی داریم. یکی از مشکلاتی که ما در بحث اسپانسر داریم این است که وقتی یک سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی می کند، متأسفانه چندین نفر قصد استفاده از این سرمایه‌گذار را دارند و همین موضوع باعث از بین رفتن انگیزه می‌شود و باعث فراری شدن این سرمایه‌گذارها می‌شود.

این کاندید در خصوص اینکه آیا اعتقادی به تشکیل اتاق فکر دارد یا خیر پاسخ داد و بیان داشت: به شدت با تشکیل اتاق فکر موافق هستم. اتاق فکر به پیشرفت فوتبال مازندران کمک خواهد کرد. هم از تفکر و تجربه پیشکسوتان و هم از دوستان جوان‌مان که تحصیلات دانشگاهی دارند استفاده خواهیم کرد.
احمدی در خصوص جلوگیری از سفارش‌ها، پارتی‌بازی‌ها و دخالت غیرفوتبالی‌ها در فوتبال پاسخ داد و گفت : به شدت با پارتی‌بازی مخالف هستم. متأسفانه فوتبال‌ما سیاسی شده است و خیلی‌ها قصد دخالت دارند. ما برای جلوگیری از این حرکات، از بازیکنان قدیمی که سنی ندارند و سال‌ها در سطح اول فوتبال کشور بازی کردند و حتی سابقه ملی دارند استفاده خواهیم کرد تا به فوتبالیست‌ها و فوتبال مازندران کمک کنند .

وی در خصوص برنامه دقیقش برای اداره‌ی داوری فوتبال استان اظهار داشت : داوران خوبی در سطح استان داریم ولی متاسفانه درآمد خوبی نصیب داوران ما نشده است. برای حضور داوران در مسابقات برنامه ریزی دقیق صورت خواهیم داد. داوران را رتبه‌بندی خواهیم کرد و در پایان هر نیم فصل رتبه داوران خودمان را اعلام خواهیم کرد. برای موفقیت داوران تشویق‌های مالی قرار خواهیم داد.

ایشان در خصوص جلوگیری از برگزاری بازی‌های بدون هماهنگی در سطح استان، گفت: این موضوع ضعف هیأت فوتبال مازندران را نشان می‌دهد. یک اداره‌ای در سطح کشوری با حضور ۳۰ استان، مسابقاتی را در مازندران برگزار می‌کند ولی هیأت فوتبال مازندران هیچ اطلاعی از این مسابقات ندارد و در جریان نیست. تمام این‌ها باید با هیأت فوتبال قرارداد ببندند و هزینه‌های داوری و … را باید پرداخت کنند و مجوز لازم جهت برگزاری این مسابقات را باید از هیأت فوتبال استان بگیرند. این عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی باید برطرف گردد تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

احمدی در پاسخ به این سوال که ( به نظر شما چه علتی باعث شده هیأت فعلی مورد نقد و انتقاد پیر و جوان قرار بگیرد!؟) گفت: به دلیل اینکه نیروهای قدیمی در هیأت استان حضور دارند و این نیروها فکر و ایده‌های خودشان را در طول این سال‌ها خرج کرده‌اند و دیگر هیچ ایده جدیدی ندارند. ما باید بر اساس علم روز پیش برویم . علم روز بر اساس فناوری است. ما باید از افراد تحصیل کرده و جوان استفاده کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که ( نقطه مثبت شما بعنوان رئیس هیأت فوتبال استان مازندران چه چیزی است که اعضای مجمع را راضی می کند به شما رای بدهند!؟ ) گفت : من با شعار اخلاق‌مداری و همبستگی استانی و تفکر حرفه‌ای وارد شدم. ما باید اخلاق مدار باشیم. تفکر حرفه‌ای داشته باشیم و امروزی فکر کنیم تا بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم.

احمدی در خصوص راهکارها برای برطرف کردن مشکلات عدیده مالی اکثر تیم‌های مازندرانی در لیگ های مختلف کشور، اظهار داشت : مشکل ما مشکل مدیریت است. متأسفانه باشگاه‌های ما باشگاه‌های حرفه‌ای نیستند. باید باشگاه‌های ما حرفه بشوند.باید به سمتی بروند که امروزی فکر کنند و با برنامه به لیگ‌ها حضور پیدا کنند.ما باید بخش خصوصی را برای حمایت تیم‌های خودمان وارد میدان کنیم.

وی ادامه داد : قانونی قبلا وجود داشت که اگر بخش خصوصی تیمداری کند از مالیات معاف خواهد شد و ما اگر این موضوع را جا بیاندازیم قطعا سرمایه‌گذاران زیادی به فوتبال کمک خواهند کرد.

گفتنیست؛ فوتبالی ها با راه انداختن این کمپین یکصدا خواستار تغییر اساسی در هیات فوتبال مازندران هستند و خواستار شخصی هستند که بتوانند در بدنه هیات فوتبال تغییرات اساسی شکل دهد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما