تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۴۷۳۲۰
نماینده ناظر در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی با بیان اینکه در گذشته کشاورزان نقشی در تعیین قیمت محصولات خود نداشتند؛ گفت: در ترکیب جدید و با پیوستن نمایندگانی از تشکل‌های کشاورزی و چند فعال خبره، کشاورزان نقش تعیین کننده‌ای در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دارند و لذا قیمت‌ها، منطقی‌تر تعیین خواهد شد.
۰
plusresetminus
قیمت‌های محصولات با حضور کشاورزان منطقی‌تر می‌شود/تحقق مطالبه چندین ساله کشاورزان
به گزارش بلاغ، نمایندگان مجلس طی هفته گذشته، به تعیین ناظران مجلس در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ تصمیمات سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی پرداختند.

بر اساس این گزارش، عباس جهانگیرزاده از استان اردبیل با 95 رأی و منصورعلی زارعی کیاپی از استان مازندران با 79 رأی به عنوان نمایندگان ناظر در شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ تصمیمات سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی در اجرای جزء 8 بند ب ماده یک قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی انتخاب شدند.

بدین ترتیب، برای اولین بار با پیگیری‌های نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی علاوه بر روسای سازمان نظام مهندسی، نظام صنفی و اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی، سه کشاورز خبره ملی نیز در شورای قیمت گذاری ایفای نقش خواهند نمود.

منصورعلی زارعی در خصوص آخرین تغییرات این شورا و کم‌وکیف ماهیت شورای قیمت‌گذاری به خبرنگار ما گفت: در دولت و مجلس گذشته، قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی به شکل متفاوتی به نسبت حال حاضر انجام می‌شد و خود کشاورزان نماینده‌ای در این شورا نداشتند.

وی با بیان اینکه در شورای ستاد عالی قیمت‌گذاری از خود کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی استفاده نمی‌شد؛ افزود: در واقع کشاورزان در تعیین قیمت محصول خودشان، نقش اساسی نداشتند و این موضوع سال‌ها به عنوان یک مطالبه مطرح بود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران، با بیان اینکه در ترکیب جدید، کشاورزان نقش تعیین کننده‌ای در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دارند؛ خاطرنشان کرد: در جمع حاضر 11 نفره این شورا، تنها 3 نفر شامل وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی از دولت هستند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در بهارستان ادامه داد: در تغییرات جدید این شورا که از سوی مجلس طرح و سپس تصویب شد، جز 3 عضو دولتی، 3 نفر از تشکل‌های کشاورزی نظیر نظام مهندسی کشاورزی کشور، نظام صنفی کشاورزی کشور و اتحادیه تعاونی کشاورزی کشور، 3 عضو شامل 3 کشاورز خبره مرتبط با محصولی که بنا است قیمت‌گذاری در خصوص آن تعیین شود و دو عضو از کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان  نماینده ناظر در این شورا شرکت می‌کنند.

زارعی بیان کرد: از این پس، کالاهای اساسی کشاورزی نظیر گندم، ذرت، سویا و غیره با حضور و نقش آفرینی خود کشاورزان و تولیدکنندگان، قیمت‌گذاری خواهد شد و قیمت‌ها منطقی‌تر خواهد بود.

وی متذکر شد: کار این شورا همان طور که از نامش پیدا است، تعیین قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲