تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۴۴۷۳۰۳
نتایج یک نظرسنجی جدید که نشریه آمریکایی «هیل» منتشر کرده نشان می‌دهد از هر پنج آمریکایی، چهار نفر بر این عقیده‌اند که کشورشان در حال فروپاشی است.
۰
plusresetminus
نشریه آمریکایی هیل: 80 درصد مردم آمریکا معتقدند کشور در حال فروپاشی است

به گزارش بلاغ، نتایج نظر‌سنجی مشترک «آکسیوس-ایپسوس» که یک هفته بعد از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به کنگره منتشر شده نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی، چهار نفر معتقدند که کشورشان در حال فروپاشی است. به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، این نظرسنجی که از روز دوشنبه تا چهار‌شنبه این هفته از بیش از هزار بزرگسال آمریکایی صورت گرفته، نشان می‌دهد اکثر آنان شدیداً یا تا حدی با این عبارت که «آمریکا در حال فروپاشی است» موافق بوده‌اند.

این نظر‌سنجی همچنین نشان می‌دهد حمایت آمریکایی‌ها از بر‌کناری ترامپ بعد از حمله هواداران وی به کنگره پنج درصد افزایش داشته است. بر اساس نتایج این نظر‌سنجی، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها موافق «بر‌کناری فوری» ترامپ از قدرت هستند؛ این در حالی است که هفته گذشته و بعد از حمله هواداران وی به کنگره این میزان ۵۱ درصد گزارش شده بود. نتایج این نظر‌سنجی که خطای ۴.۶ درصدی داشته، درست در روزی که مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد، منتشر شد.
گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در یک رأی‌گیری، طرحی را که خواستار استیضاح ترامپ بود به تصویب رساند. سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد.
گفتنی است، آمریکا شرایط بحرانی را می‌گذراند که طی شاید چند دهه گذشته، بی‌سابقه است. این بحران‌های پیچیده نیز، آبرویی برای این کشور مدعی در دنیا نگذاشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴