تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۴۷۳۰۲
در ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز در تبریز تراکتور از استقلال میزبانی می‌کند و پرسپولیس در تهران به مصاف فولاد می‌رود.
۰
plusresetminus
انگیزه متفاوت سرخابی‌ها برای کسب پیروزی سپاهان برد، نوار ناکامی‌های ذوب‌آهن قطع نشد!

به گزارش بلاغ، هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز دوشنبه با برگزاری 2 بازی حساس در تبریز و تهران به پایان می‌رسد. طبق برنامه امروز در تبریز تراکتور میزبان استقلال تهران است و پرسپولیس در تهران از تیم فولاد پذیرایی می‌کند. در تبریز آبی پوشان پایتخت که بعد از تساوی در دربی 19 امتیازی شدند و در رده دوم جدول قرار گرفتند، باید به مصاف تراکتور بروند. استقلال در صورت برد در این مسابقه دوباره به صدر جدول لیگ برتر برمی‌گردد. تراکتور هم با 16 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده و می‌خواهد از کورس مدعیان عقب نماند. مسعود شجاعی سرمربی تراکتور اکنون خود را هم در ترکیب اصلی قرار می‌دهد. در بازی با ذوب آهن هم او در ترکیب قرمزپوشان تبریزی حضور داشت و تیمش هم به پیروزی رسید.

آبی پوشان 7 هفته است که شکست نخورده‌اند و برای برد به تبریز می‌روند هرچند کارشان بسیار دشوار است. استقلال در این مسابقه میلیچ و فرشید باقری را در اختیار نخواهد داشت. میلیچ از ایران رفته و باقری هم از سوی سرمربی تیم تنبیه انضباطی شده است. رشید مظاهری دروازه بان استقلال ه امروز مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد و از این نظر بازی برایش ویژه محسوب می‌شود. در تراکتور هم محمد عباس‌زاده با 5 گل زده بهترین گلزن تیمش است، او به دلیل سابقه حضور در پرسپولیس انگیزه مضاعفی برای گلزنی در این مسابقه دارد.

پرسپولیس- فولاد
پرسپولیس بعد از تساوی در دربی 94 که چهارمین مساوی پیاپی سرخپوشان بود وارد حاشیه شد. گل محمدی علیه رسول پناه صحبت کرد و ویدئوی جدیدی هم از صحبت‌های غیر متعارف رئیس‌هیئت‌مدیره پرسپولیس منتشر شد. جدا از این بحث مدیریتی و حاشیه ای، پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا هنوز بردی نداشته و با 4 مساوی پیاپی امتیازهای مهمی را از دست داده است. اکنون شاگردان گل محمدی با 3 بازی کمتر و12 امتیاز در رده دهم ایستاده‌اند. پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ برتر است و می‌خواهد نوار مساوی‌های متوالی‌اش را در بازی با فولاد قطع کند.
فولاد خوزستان هم دو مساوی متوالی داشته و با 15 امتیاز در رده هفتم قرار دارد. فولاد در خانه در آخرین مسابقه اش مقابل مس رفسنجان در ثانیه‌های پایانی برد را با مساوی عوض کرد. زوج فشاد احمدزاده و پاتوسی زوج خطرناک فولاد است، ضمن اینکه پریرا هم یک مهاجم زهردار محسوب می‌شود.

پیروزی سپاهان و سایپا، شکست ذوب آهن
روز جمعه در چارچوب دیدارهای هفته یازدهم سه بازی برگزار شد. در اصفهان سپاهان برابر پیکان به برتری دو بر یک دست یافت. در این بازی سروش رفیعی (۱۹) و سجاد شهباززاده (۷۳) برای سپاهان و آرش قادری (۶۵- پنالتی) برای پیکان گلزنی کردند.
پنالتی پیکان در این بازی مشابه با صحنه‌ای بود که هفته گذشته در دربی پایتخت رخ داد. در این بازی، توپ ارسالی بازیکنان پیکان در محوطه جریمه سپاهان به دست حسینی بازیکن این تیم برخورد کرد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.شهباززاده با گلزنی در این دیدار، به روند رو به رشد خود ادامه داد و تعداد گلهای این فصل خود را به عدد ۹ افزایش داد تا در کنار گادوین منشا مهاجم گل‌گهر در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. سپاهان  با برد روز جمعه ۱۹ امتیازی شد و در رده سوم جدول باقی ماند. پیکان هم با ۱۶ امتیاز در رده پنجم است.
در اراک جدال تیم‌های آلومینیوم و گل گهر سیرجان با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۵ آغاز شد، تلاش دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت. گل گهر با هدایت امیر قلعه نویی ۱۵ امتیازی شد و به رده ششم جدول رسید. آلومینیوم هم با هدایت رسول خطیبی ۱۲ امتیازی شد و در رده یازدهم جدول قرار گرفت.

در تهران هم سایپا موفق شد با نتیجه دو بر یک
ذوب آهن را شکست دهد. فریبرز گرامی (۶۰) و امیرعلی صادقی (۹۴) برای سایپا و وحید محمدزاده (۹۰- پنالتی) برای ذوب آهن گلزنی کردند. این بازی تا دقایق پایانی با یک گل به سود سایپا در جریان بود که داور یک پنالتی به سود ذوب آهن اعلام کرد. این پنالتی توسط محمدزاده به گل تساوی ذوبی‌ها تبدیل شد. اما در دقایق تلف شده امیرعلی صادقی توانست با یک شوت محکم و اشتباه دروازه بان ذوب آهن گل برتری را به ثمر برساند.

ذوب آهن پیش از شروع این مسابقه شهاب گردان دروازه بان اصلی خود را به دلیل مصدومیت از دست داد و یوسف بهزادی جای او را گرفت. پیش از این مسابقه، رسول کربکندی سخنگوی باشگاه ذوب آهن برای رحمان رضایی سرمربی این تیم اولتیماتوم تعیین کرده بود. رضایی در صورتی از ذوب آهن اخراج نمی‌شود که از پنج بازی خود (با احتساب بازی با سایپا) حداقل ۱۱ امتیاز بگیرد اما با باخت روز جمعه، یکی از شانس‌های رضایی از دست رفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما