نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف:

رفاه‌طلبی خواص از عوامل انحراف امت بعد پیامبر(ص) بود

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۴۷۲۹۲
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف گفت: سستی و خستگی نیرو‌های انقلابی و نیز تنگ نظری منافقین از جمله عوامل شهادت حضرت فاطمه(س) بوده است.
۰
plusresetminus
رفاه‌طلبی خواص از عوامل انحراف امت بعد پیامبر(ص) بود
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین حسین کاردان در سپاه کربلا ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه ام ابیهاء حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با اشاره به خطبه فدکیه، و ماجرای فدک گفت: چقدر برنامه ریزی کردند تا حضرت رسول الله (ص) رحلت  کنند، تا آن‌ها هدفشان را برای غصب فدک یکی کرده و دراین راه هم  روایت‌های بسیاری را جعل کردند.  

کاردان با بیان اینکه تاریخ گواهی این مدعا است که تمام عایدی فدک به خانه فقرا و مستمندان مدینه می‌رفت، افزود: حضرت علی (علیه السلام) می‌فرمایند، بعد از پیامبر (ص)، یک عده نسبت به فدک به ما بخل ورزیده و عده دیگر هم از اصحاب پیامبر (ص) که مدعی انقلابی گری بودند، به صورت سخاوتمندانه آن را در اختیار دیگران قرار دادند.

نماینده بعثه رهبری در نجف اشرف، در ادامه با اشاره به اینکه در جریان شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چند مسئله وجود دارد، اضافه کرد: سستی و خستگی نیرو‌های انقلابی و نیز تنگ نظری منافقین از جمله عوامل ماجرای شهادت حضرت بوده است.

کاردان در این باره توضیح می‌دهد: حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) محور عالم خلقت است لذا یک عده از نیرو‌های انقلابی در آن دوران  در ادامه راه خسته شدند که حضرت زهرا (سلام الله علیها) خطاب به انصار می‌فرمایند شما همان کسانی بودند که در راه پدرم شمشیر بدست گرفتید و جانتان را برای رسول خدا میخواستید بدهید، اما چرا کاری نمی‌کنید این سستی و کوناهی برای چیست؟

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظه رهبری در نجف اشرف در ادامه با تصریح بر تنگ نظری منافقین، افزود: کسانی هم بوده و همچنان هم هستند که به اسم دین و انقلاب بر علیه انقلاب کار می‌کنند که خدای متعال به رسول خدا در قرآن گفته است که منافقین را دوبار عذاب می‌کنم؛ لذا همین منافقین بعد از رحلت رسول خدا، ماجرای غصب فدک را پیش آوردند.

کاردان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  نکاتی در خطبه فدکیه وجود دارد، گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) در خطبه چند موردرا  متذکر می‌شوند که یکی از آن‌ها دنیادوستی مردم است.

نماینده بعثه رهبری در نجف اشرف دومین نکته در خطبه فدکیه را لامذهبی و بی دینی عده‌ای برشمرد و ادامه داد:عده‌ای در روز غدیر جسارت‌هایی به رسول خدا و امیرالمومنین علی (علیه السلام) می‌کردند. عده‌ای که ظاهرشان دینی، اما در باطن و در قلبشان، بی دین هستند و ضربه به اسلام می‌زنند.

کاردان نفاق و دورویی را  سومین نکته مهم  در خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها)  دانست و گفت: حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در خطبه فرمودند: تا وقتی دیدید که پیامبر (ص)  از دنیا رفت خار‌های نفاق از بدن شما بیرون زد.

 مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با تاکید بر اینکه منافقین بیشتر از دشمنان در حال دشمنی به نظام و انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: در قرآن و روایت آمده است، منافقین کسانی هستند که هر وقت جنگی صورت گرفته میگرفت، آن‌ها کنار می‌کشیدند. وقتی هم در معرکه قرار بگیرند همه فرار می‌کنند.

کاردان در ادامه به رفاه طلبی امثال زبیر و طلحه هم بعد از پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: یک عده هم در دوران  هشت سال دفاع مقدس تجمل گرایی  را مخالف اهداف نظام می‌دانستند، اما وقتی به قدرت رسیدند، مروج  تجمل گرایی شدند و مردم را نیز به آن تشویق کردند.

 مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف، غفلت را  هم مهم‌ترین عامل در ماجرای فدکیه دانست و افزود: عامل دیگر شهوت پرستی، و هوی نفس  بود که  باعث شد درب خانه اهل بیت (علیهم السلام) را آتش بزنند و حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) را بین در و دیوار قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما