تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۴۷۲۷۹
فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه بازار ماهی این شهرستان بنابر دستورالعمل قانونی باز است گفت: ساختمان سینما پیوند که از سال‌های دور تعطیل شده، استحکام سازه‌ای و توجیه اقتصادی ندارد که دوباره بازگشایی شود.
۰
plusresetminus
بازار ماهی فریدونکنار با دستورالعمل قانونی باز است/سفر برای فرار از آلودگی تهران به چه قیمتی؟
به گزارش بلاغ، محمدمهدی نصیری در نشست با جمعی از خبرنگاران به مناسبت سومین سال انتصاب خود در منصب فرمانداری فریدونکنار اظهارکرد: برخی از شیوه‌نامه‌ها در کشور وجود دارد که بر اساس آن باید اقدامات لازم برای مقابله با بیماری کرونا در دستور کار قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان بیخیال و سهل‌انگار نسبت به کرونا نیستیم و با تلاش شبانه‌روزی به دنبال کاهش این بیماری در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به تردد بسیار زیاد پلاک‌های غیربومی در این شهرستان تصریح کرد: برخی از این ماشین‌ها متعلق به اهالی فریدونکنار است اما دیگر ماشین‌ها که مشخص شود غیربومی هستند اجازه تردد درون شهری به آن‌ها داده نمی‌شود.

نصیری با بیان اینکه یکی از دلایل جهش بیماری در مازندران آلودگی هوای تهران بوده که موجب شد موج زیاد سفرها را شاهد باشیم، ادامه داد: درحالی که بسیاری از استان‌ها موج سوم بیماری را گذرانده بودند و مازندران وارد موج سوم نشده بود اما هم‌اکنون استان ما دچار تشدید بیماری شده است.

وی افزود: باتوجه به ناشناخته بودن این بیماری هنوز ابهامات زیادی برای مقابله جدی با کرونا وجود دارد و به همین دلیل نمی‌توان نسخه قطعی و دستور یکپارچه برای آن صادر کرد.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به چند عامل مهم در پیشگیری از بیماری کرونا گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و ماسک زدن از بهترین حالت‌ها برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

نصیری درخصوص باز بودن بازار ماهی و پرنده فریدونکنار که باتوجه به تجمع امکان شیوع کرونا وجود دارد یادآورشد: بنابر گروه‌بندی صورت گرفته توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، عرضه ماهی و مواد پروتئینی از مشاغل سطح یک محسوب می‌شود و آزاد است.

وی با بیان وضعیت رفت و آمد در شهرک‌های ساحلی و عدم پذیرش بیماران غیربومی در بیمارستان فریدونکنار، اظهارکرد: برخی از افراد در شهرک‌های ساحلی اقامت دائم دارند اما خودروهای آنان پلاک غیربومی است که نمی‌توان مانع از ورود آن‌ها شد و همچنین چگونه فردی که دچار بیماری بوده و جانش در خطر است را در بیمارستان پذیرش نکنیم؟

فرماندار فریدونکنار با اشاره به وضعیت راه‌اندازی سینما در این شهرستان خاطرنشان کرد: ساختمان سینما پیوند فریدونکنار که از سال‌های دور تعطیل شده، استحکام سازه‌ای و توجیه اقتصادی ندارد که دوباره بازگشایی شود اما به‌دنبال راه‌اندازی یک مجموعه پخش فیلم در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد و ساخت فرهنگ‌سرای نیایش هستیم.

نصیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: عملکرد مجموعه شهرستان در راستای مبارزه با مواد مخدر با تلاش دادستان و نیروی انتظامی درخشان بوده که برخوردهای جدی هم در این زمینه صورت گرفته و مناطق مختلف را برای عاملان فروش ناامن کردیم.

وی درخصوص جا به جایی‌های زیاد مدیران دستگاه‌ها گفت: برخی از مدیران باتوجه به ضعف‌هایی که داشتند جا به جا شدند و البته با برخی از تغییرات هم مخالف بودیم که البته افراد جایگزین هم توانمند هستند و همچنین به‌دنبال انتصاب مدیران قوی در ادارات بدون مدیر هستیم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: تا روز آخری که در فرمانداری فریدونکنار باشم با قدرت کارها را دنبال خواهم کرد چراکه معتقدم مسئول، تا لحظه آخر مسئولیت دارد.

نصیری با بیان اینکه بودجه‌های خوبی برای دستگاه‌های مختلف شهر به خاطر منطقه کمتر توسعه یافته اختصاص پیدا کرده است یادآورشد: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری، جا به جایی زباله، خط پردازش، بهزیستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سمن‌ها از جمله مواردی بوده که بودجه منطقه کمتر توسعه یافته به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های خوبی که در بندر صورت گرفته تاکید کرد: بندر یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان بوده که دچار واماندگی شده بود اما با جا به جایی رژیم حقوقی و تعویض دستگاه‌های لایروبی توانستیم گام‌های بسیار خوبی را برای رفع مشکل آن برداریم که نه تنها دیگر کارگران مشکل حقوق عقب‌ افتاده ندارند بلکه حتی در مناسبت‌ها پیشاپیش پاداش دریافت می‌کنند که البته نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت بود.

فرماندار فریدونکنار افزود: در زمینه ۱۴ هکتار زمین برای بحث‌های گردشگری، پروژه دیدبانی، میدانگاهی بندر و بازگشایی خیابان ۲۴ متری از جمله اقداماتی است که در مجموعه بندر به‌دنبال انجام آن هستیم.

نصیری با بیان وضعیت پروژه کمربندی فریدونکنار گفت: مشکل کمربندی این بود که داخل پروژه دیده نشده و جدا بوده که با رایزنی‌های صورت گرفته، کمربندی فریدونکنار در مسیر پروژه شمال کشور تعریف شده که بودجه‌های خوبی به آن اختصاص پیدا کرده و درحال کار است که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

وی هماهنگی دستگاه‌های شهری را مناسب دانست و اظهارکرد: شهرداری و شورای شهر درحال تلاش هستند و اگر چالشی مشاهده می‌شود اختلاف دیدگاه است.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: پیاده‌راه سبز ساحلی از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان بوده که بیش از هشت هکتار از اراضی ساحلی به محدوده شهر اضافه شده و پیگیری لازم برای واگذاری به شهرداری درحال انجام است و به‌دنبال سرانجام رسیدن شمال غرب پل میلاد هستیم.

نصیری امکانات فرهنگی تفریحی فریدونکنار را ضعیف برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

وی درخصوص وضعیت احداث اکوکمپ گردشگری در جنگل اوجاکله گفت: با جدیت پگیر این موضوع هستیم و حتی با یک سرمایه‌گذار ایرانی مقیم اتریش هم رایزنی شده و همچنین به‌دنبال کلنگ‌زنی احداث اسکله ساحلی در منطقه ۲۴ متری ساحلی هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد جمروک
اقای فرماندار فرار به جلو نکند، ایشان بعنوان مسول اصلی افزایش مرگ و میرها باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرد محدودیت های کرونایی ستاد ملی کرونا را تحریف کرده و بازار غیر قانونی پرندگان را که از دوسال پیش فعالیت ان براساس ماده ۲۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ممنوع شده تعطیل نکرده است.الودگی هوا مردم را به شهرستان نکشانده بلکه تعطیل نکردن بازارها و صدور کارت های تردد بی حساب و کتاب در قبال دریافت های نامتعارف وضعیت کرونایی شهر را به این روز کشاند. همیشه مردم را مقصر ندانیم.
آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴