تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۴۷۲۷۲
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در شرایطی که با دشمنی‌ها نابخردانه مواجه هستیم حمایت از کارخانجات تولید روغن می‌تواند وابستگی کشور به روغن خوراکی را کاهش دهد.
۰
plusresetminus
حمایت از کارخانجات تولید روغن برای کاهش وابستگی
به گزارش بلاغ، فرهاد دژپسند در بازدید از کارخانه بهپاک در بهشهر اظهار کرد: در شرایطی که با دشمنی‌ها نابخردانه مواجه هستیم حمایت از کارخانجات تولید روغن می‌تواند وابستگی کشور به روغن خوراکی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه طرح توسعه شرکت بهپاک با استفاده از عقود اسلامی و ابزار‌های تامین مالی در دستور کار است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با بهپاک تفاهم نامه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری امضا کرد که بر اساس آن بخشی از منابع مالی اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت تامین می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی امضای این تفاهم نامه را گامی بزرگی برای تولید روغن در داخل کشور اعلام کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت واحد تصفیه روغن خوراکی کارخانه بهپاک در شهرک صنعتی بهشهر با اعتبار ۶۰۰میلیارد تومانی ۱۵بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

این مسئول افزود: این واحد با حمایت صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌های کشور و کارخانه صنعتی بهپاک تا پایان۱۴۰۰ بهره برداری می‌رسد و برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

دژپسند گفت: ساخت واحد تولید خوراک دام و طیور نیز با اعتبار ۲۰میلیارد تومان آغاز شد که تا شهریور ۱۴۰۰به بهره برداری می‌رسد و با راه اندازی این واحد ۸۰ نفر صاحب شغل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهپاک نیز گفت: این شرکت حتی در زمان تحریم و با وجود مشکلات موجود با حداکثر ظرفیت به تولید روغن مشغول بود.

توسلی با انتقاد از تخصیص اندک مواد اولیه به این کارخانه گفت: با وجود ظرفیت ۵۰۰ هزار تنی روغن کشی در مجموع برای ۲۹ هزار تن ارز به این شرکت، اختصاص داده شد که این میزان ارز فقط برای یک ماه فعالیت بهپاک کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه برای خوراک این کارخانه به سختی تهیه می‌شود، گفت: متخصصان این شرکت برای کاهش نیاز کشور به خارج بومی سازی خط تولید را در دستور کار خود قرار دادند و در این مدت نوانستند با مهندسی معکوس سه دستگاه پروتئین ساز وینگل و بولر را طراحی و به مجموعه اضافه کنند.

مدیرعامل شرکت بهپاک مبلغی که باید برای واردات این دستگاه از کشور خارج می‌شد را ۵/۱ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این دستگاه‌ها به همت پرسنل متخصص این شرکت با کمتر از پنج میلیارد تومان در داخل کشور ساخته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴