تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۴۴۷۲۷۱
فرمانده سپاه کربلا گفت: در سه مرحله کمک مومنانه 611 هزار بسته معیشتی به ارزش 213 میلیارد تومان توسط خیرین و نهادهای اجرایی مازندران تهیه و توسط سپاه و پایگاه های بسیج میان نیازمندان توزیع شد.
۰
plusresetminus
توزیع 611 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه
به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در آئین توزیع مومنانه های فاطمی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) و  به همت سپاه کربلا و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی درقدمگاه شهدای مدافع حرم استان و لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا برگزار شد، گفت: این بسته ها شامل اقلام ضروری غذایی است که توسط بنیاد مستضعفان استان تهیه شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: بیش از ۵۰۰۰بسته معیشتی در سراسر استان به صورت گسترده توزیع و در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار می گیرد.

وی گفت: در مراحل گذشته اقلام تهیه شده در اختیار تمام نیازمندان قرار می گرفت اما در این مرحله این بسته ها در اختیار افرادی که به دلیل کهولت سن در منزل قرنطینه هستند، بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا که بر اساس آمار طرح شهید سلیمانی شناسایی شدند، توزیع می شود.

مسلمی به اقدامات سپاه کربلا از ابتدای طرح مومنانه اشاره کرد و افزود: تاکنون 984 انواع قبوض خانواده های نیازمند به ارزش 300 میلیون تومان پرداخت شد.

وی با اعلام اینکه در ایام بازگشایی مدارس 37 هزار بسته لوازم التحریر و پوشاک به ارزش 5 . 5 میلیارد تومان و همچنین 778 جهیزیه به ارزش 15میلیارد تومان به نیازمندان استان اهدا شد.

 مسلمی با بیان اینکه در ایام کرونا ۳۲۸هزار بسته بهداشتی به ارزش ۱۶میلیارد تومان بین نیازمندان قرار گرفت، ادامه داد: همچنین 34 هزار کارت هدیه با اعتبار 7 میلیارد تومان  و 840 بسته غذای گرم به ارزش 16 میلیارد تومان بین نیازمندان استان توزیع شده است .

به گفته فرمانده سپاه کربلا در سه مرحله کمک مومنانه 611 هزار بسته معیشتی به ارزش 213 میلیارد تومان توسط خیرین و نهادهای اجرایی مازندران تهیه و توسط سپاه و پایگاه های بسیج میان نیازمندان توزیع شد.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه بخش عمده ای از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان مازندران برای خانه دار شدن فاقد زمین هستند، گفت: اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان مازندران تلاش دارد با واگذاری زمین به سپاه کربلا زمینه ساز صاحب خانه شدن مددجویان باشد.

حسن قلی زاده ضمن تسلیت ایام عزای حضرت زهرا (سلام الله علیها) به کمکهای بنیاد مستضعفان به آسیب دیدگان کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون کمک های نقدی و غیر نقدی بنیاد مستضعفان به خانواده های آسیب دیده از کرونا اهدا شده و این کمک ها تا ریشه کنی کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم شریف استان همیشه در امر تهیه کمک های مومنانه پیش قدم و پایکار هستند، خاطر نشان کرد: علاوه بر توزیع این بسته های معیشتی که امروز با همکاری سپاه کربلا درحال توزیع است از زمان شیوع کرونا در کشور و مازندران17 هزار بسته معیشتی دیگر نیز بین نیازمندان استان توزیع شد.

 مدیرعامل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مازندران با بیان اینکه تلاش داریم در آینده با همکاری و تعامل با قرارگاه استان این امر خدا پسنده را بیش از گذشته انجام دهیم، گفت: سعی می کنیم جهت ساخت مسکن محرومین زمین را از طریق بنیاد مستضعفان در اختیار برخی از نهادها همانند بسیج سازندگی سپاه کربلا قرار دهیم تا نیازمندان استان خانه دار شوند.

 قلی زاده با تاکید براینکه تکلیف شرعی، ولایی و اداری است که به عنوان خادمان مردم در حوزه محرومیت زدایی و دستگیری از مستضعفان ورود پیدا کنیم، خاطرنشان شد: بر اساس دستور سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور، شورای هماهنگی نهادها، شرکت ها و دستگاه های تابعه بنیاد مستضعفان استان مازندران، با هدف افزایش هماهنگی بین واحدهای زیرمجموعه استان، ایجاد یکپارچگی و انسجام در ماموریت ها و اهداف و پرهیز از موازی کاری و تداخل فعالیت ها و رفع مشکلات بین شرکت ها و واحدهای تابعه بنیاد در استان تشکیل شد.

  وی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات دهی بانک سینا در ایام کرونایی به آسیب دیدگان ناشی از این ویروس منحوس اشاره کرد و افزود: 6هزار مورد در این ایام از این بانک وام قرض الحسنه دریافت کردند.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مازندران همچنین به روند تولید در شرکت زراعی و دامپروری دشت ناز ساری اشاره کرد و گفت: به زودی از حوزه دامپروری، مجموعه دشت ناز ساری خبرهای خوشی منتشر می شود.

 قلی زاده اذعان کرد: این مجموعه در حوزه ارز آوری به استان کمک شایانی می کند بسیاری از اقلام این مجموعه به نقاط مختلف دنیا از جمله روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

 وی به سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در مجموعه عمران مسکن شمال (نمک آبرود) اشاره کرد و افزود: به زودی هزار بسته شغلی در این مجموعه ایجاد می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما