تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۲۶۵
رئيس انجمن برنج‌فروشان مازندران گفت: تعطیلی‌های مکرر بازار و محدودیت‌های کرونایی فعالیت‌ صنفی رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها موجب رکود معاملات بازار برنج در مازندران شده است.
۰
plusresetminus
کرونا بازار برنج‌فروشان را راکد کرد/تازه‌ترین قیمت برنج مازندران در بازار
 عباس پورباقری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار برنج در مازندران اظهار کرد: از یک سو، حقیقتا با آن زحمتی که برنج تولید می‌شود و قیمت فعلی آن را در بازار در نظر بگیرید، این دو با هم همخوانی ندارند و واقعا قیمت برنج در برابر زحمتی که کشاورز برای تولید آن متحمل می‌شود، قابل قیاس نیست و از سویی دیگر، در حال حاضر قیمت برنج برای مصرف کننده گران است و خیلی‌ها قدرت خریدشان طی سال جاری، کاهش یافته است.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر و با توجه به تعطیلی مکرر بازار، وضعیت فروش برنج و میزان معاملات کسبه این صنف، در رکود و کسادی به سر می‌برد و زیاد تعریفی ندارد.

رئیس انجمن برنج‌فروشان مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، به دلیل کاهش تقاضا، قیمت برنج به نسبت قبل تا حدود کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه برنج فروشان شهرستان فریدونکنار ادامه داد: جدا از تعطیلی بازار، منع و محدودیت فعالیت کاری رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و آشپزخانه‌ها، تاثیر بسزایی در کاهش خرید و فروش برنج داشته است.

پورباقری در خصوص تازه‌ترین قیمت‌های برنج در بازار مازندران، گفت: قیمت هر کیلو برنج پر محصول نظیر شیرودی و ندا حدود 21 هزار و 500 تومان، فجر حدود 22 هزار تومان و قیمت هر کیلو برنج طارم بین 25 تا 26 هزار تومان است.

وی اعلام کرد: قیمت هر کیلو برنج کشت دوم در بازار بین 28 تا 30 هزار تومان است و طرفداران خاص خودش را دارد.

گفتنی است استان مازندران با حدود 214 هزار هکتار سطح زیرکشت اول، حدود 110 هزار هکتار کشت دوم و رتون و با تولید سالیانه حدود یک میلیون و 420 هزار تن شلتوک، تقریبا سهمی 45 درصدی از تولید برنج کشور را دارا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴