گزارشی بلاغ از سفر نیم‌روزی وزیر اقتصاد به آمل؛

برنج در نزدیکی بورس/مازندران محروم از تسهیلات صنعتی

تاریخ انتشارجمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۴۷۲۲۶
وزیر اقتصاد و دارایی گفت:دولت سعی می کند در بازار بورس وقیمت گذاری ها دخالت نکند، البته قیمت گذاری کالاها براساس ضوابط و قوانین شورای عالی بورس انجام می شود که باعث فعال تر شدن بازار سرمایه خواهد شد.
۰
plusresetminus
برنج در نزدیکی بورس/مازندران محروم از تسهیلات صنعتی
به گزارش بلاغ، فرهاد دژپسند در سفر نیم روزه خود به آمل از شهرک های صنعتی امامزاده عبدالله امل، پایانه صادرات برنج بازدید کرد و ساختمان گمرک را در این شهرک کلنگ زنی کرد، در حاشیه این بازدید ها گفت: همه بانک ها موظف هستند از دستورالعمل های بانک مرکزی تبعیت کنند و هر گونه تخلف برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمل از ظرفیت بالای صنعتی برخوردار است، عنوان کرد: هرکدام از واحدهای صنعتی که بازدید کردیم، وجه خاصی داشتند و این امیدواری برای استان است، تصورم این بود، امل پایتخت فرهنگی استان است؛ اما با 50 درصد ظرفیت صنعتی مازندران ، می توان پایتخت صنعتی استان برشمرد که نقطه قوتی برای فعالیت های ارزی و صادراتی کشور است، که با وجود 70 درصد صادرات استان حائز اهمیت است.
 
مازندران محروم از تسهیلات
وزیر اقتصاد و دارایی مازندران را نسبت به تسهیلات صنعتی برای تولیدکنندگان محروم مانده و کمتر به آن توجه شده خواند و افزود:  تولیدکنندگان مازندرانی درخصوص اعطلای تسهیلات  برای ایجاد واحدهای صنعتی ابرز گله می کنند و برای وام ها دچار مشکل می شوند که متاسفانه از این جهت محروم مانده و کمتر دیده شده است.

وی دستورالعمل بانکی جدید را به نفع تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: مدیران شرکت ها برای خود مشاور مالیاتی امین در نظر بگیرند تا در کارها  کمتر دچار مشکل شوند.

دژپسند از حمایت دولت با گردش ازاد سرمایه در بازار بورس گفت و بیان کرد: دولت سعی می کند در بازار بورس وقیمت گذاری ها دخالت نکند، البته قیمت گذاری کالاها براساس ضوابط و قوانین شورای عالی بورس انجام می شود که باعث فعال تر شدن بازار سرمایه خواهد شد.

وی به نقش نظارتی دولت به بازار سرمایه اشاه کرد و یادآور شد: نظارت دولت باعث جلوگیری از فساد در بازار خواهد شد، اما در قیمت گذاری کالهای بورسی هیچ دخالتی نمی کند.

برنج در نزدیکی بورس

وزیر اقتصاد و دارایی از بورس شدن برنج در اینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: برای بورس کالا باید شرایط خاصی انجام گیرد،هم از لحاظ کیفیت وهم اطمینان از عرضه مستمر  لحاظ شود؛ چرا که اگر وارد بورس شد، نباید نوسان ارزش داشته باشد.

وی ادامه داد: باید جهاد کشاورزی ورود پیدا کند و با پایداری و استمرار برنامه درستی داشته باشیم بی نیاز از واردات برنج خواهیم شد و این اتفاق به زودی محقق خواهد شد.

مجتبی رضوی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه بیان کرد: در مازندران رشد 34 درصدی سپرده داشتیم در حالی که تسهیلات 25 درصد بوده است و این تفاوت فاحش به میزان 8 میلیارد است.

بی توجهی بانک ها به تولید

وی از واکنش بانک های خصوصی ابراز ناراحتی کرد و افزود: بانک ها دستورالعمل بانک مرکزی را نقض می کنند و با واحدهای تولیدی برخورد شخصی دارند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی می توانند نقش مهمی در چرخه تولید و کاهش بیکاری داشته باشند که باید با حمایت دولت همراه باشد.

رضا حاجی پور، نماینده مردم آمل و لاریجان به بیش از یک هزار و 300 واحد تولیدی در شهرستان آمل اشاره کرد و افزود: 50 درصد صنعت مازندران در امل است، با حمایت از این شرکت ها نباید بگذاریم چرخه تولید و اشتغال در جامعه کم تحرک شود.

وی حمایت بانک ها را از تولیدکنندگان ضروری خواند و افزود: با وجود تحریم های ظالمانه ای که برای کشورمان وجود دارد، بانک ها باید شرایط  را برای تولیدکنندگان درک کنند.

حاجی پور ادامه داد: با وجودی که در ظاهر 4 شهرک در این شهرستان وجود دارد، اما در کل به هفت شهرک می رسد که با وجود این شرایط اقتصادی در حال فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴