کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اقتصاد اعلام کرد

پیش‌بینی واگذاری 95 هزار میلیارد تومان دارایی‌های دولتی در سال 1400

25 دی 1399 ساعت 11:49

وزیر اقتصاد ودارایی درباره واگذاری‌ها در بودجه سال آینده گفت: برای سال آینده واگذاری 95 هزار میلیارد تومان دارایی‌های دولتی پیش‌بینی شده است.


به گزارش بلاغ، فرهاد دژ پسند در بازدید از شهرک صنعتی امامزاده عبدالله شهرستان آمل با بیان اینکه مشکلات مالی از مهمترین دغدغه‌های واحد‌های تولیدی کشور و مازندران است اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع در تعامل مناسب با بانکها، باید مانع تعطیلی این واحدها به دلیل بدهی شوند.

وی درباره واگذاری‌ها در بودجه سال آینده نیز بیان کرد: برای سال آینده واگذاری 95 هزار میلیارد تومان دارایی‌های دولتی پیش بینی شده است.

وزیر اقتصاد افزود: همچنان که امسال حدود 33 هزار میلیارد تومان از اموال و سهام دولت در شرکت های دولتی را واگذار کرده‌ایم، سال آینده اگر شرایط مساعد باشد و حواشی مربوط به خصوصی سازی مدیریت شود، این موضوع بدون مشکل، قابل تحقق است.

این مسئول درباره موضوع تورم با بیان اینکه، این موضوع از دغدغه‌های جدی مسئولان است، گفت: در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وقت زیادی برای کنترل تورم گذاشته می‌شود و این موضوع مورد تاکید رئیس‌جمهور است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از رشد فزاینده قیمت‌ها، سیاست کنترل نقدینگی دنبال می‌شود تا تقاضا به صورت فزاینده افزایش پیدا نکند.

دژپسند با بیان اینکه، دو موضوع گرانی و گرانفروشی را باید از هم جدا کرد، گفت: گاهی هزینه تمام شده کالا با افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی و قیمت ارز، افزایش می‌یابد، اما در برخی مواقع در شرایط بازار، افرادی سوء استفاده کرده و اقدام به گران فروشی می‌کنند.

وی افزود: باید از طریق نهاد‌های نظارتی، مقابله لازم با این قبیل افراد صورت گیرد و هم اکنون نیز وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی، برنامه‌هایی برای مقابله با گرانفروشی‌ها دارند.

دژ پسند در بازدید از شرکت لبنی هراز آمل از بزرگترین واحد‌های تولیدی لبنیات شمال کشور؛ با فرایند تولید این واحد از نزدیک آشنا شد.

وزیر اقتصادی ودارایی قرار است از چند واحد دیگر تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل بازدید و پس از بازدیدها، ساختمان اداره گمرک آمل را کلنگ زنی کند.

شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل با مساحت ۹۱ هکتار با ۲۳۵ واحد تولیدی و صنعتی، یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی مازندران است که حدود ۵۰ درصد واحدهای  تولیدی و صنعتی استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447174

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447174/پیش-بینی-واگذاری-95-هزار-میلیارد-تومان-دارایی-های-دولتی-سال-1400

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com