کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فیلم / حدود ۳ هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند

24 دی 1399 ساعت 23:18

معاون قوه قضائیه: حدود ۳ هزار ایرانی زندانی خارج از کشور داریم که خانواده‌های آن‌ها در ایران هستند و به آن‌ها دسترسی ندارند و پیگیری کارشان سخت است.


آقای علی باقری کنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه بازدید از میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه افزود: کاری که در حوزه قوه قضاییه انجام می‌شود، این است که این امکان فراهم می‌شود که گواهی نداشتن سوء پیشینه را بتوانند در خارج از کشور به صورت آنلاین با متن انگلیسی دریافت کنند.
وی گفت: این امکان تا پایان سال عملیاتی می‌شود و متقاضیان با اجرایی شدن آن به جای این که مراجعه حضوری کنند یا انجام این کار زمانبر باشد، می‌توانند این گونه خدمات و کار‌ها را دریافت کنند که خیلی کمک کننده خواهد بود و می‌تواند بستر خوبی را برای خدمات رسانی به ایرانیان خارج از کشور فراهم کند.
معاون امور بین الملل قوه قضائیه افزود: یک مسئله دیگری که در بحث ایرانیان خارج از کشور مهم بوده موضوع زندانیان ایرانیان خارج از کشور است که بالاخره خانواده‌های آن‌ها در ایران هستند و به آن‌ها دسترسی ندارند و پیگیری کارشان سخت است.

 
 
 

دبیر ستاد حقوق بشرگفت: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های خارج از کشور نقش بسیار جدی در این خصوص دارند تا بتوانند این تسهیلات را فراهم کنند.
آقای باقری کنی افزود: خوشبختانه در خیلی از کشور‌ها نمایندگی‌های ما امکاناتی را که در اختیار دارند در خدمت کسانی است که در خارج از ایران به هر دلیلی گرفتار شده اند و این‌ها چه از ظرفیت سیاسی که وزارت امور خارجه دارد و چه تسهیلاتی که موسسه‌های حقوقی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، بهره مند می‌شوند و تلاش می‌شود ان شاء الله مشکلات آن‌ها کاهش پیدا کند.
وی گفت: با این اقدامات خانواده‌های این زندانیان نیز دلگرم می‌شوند و می‌دانند که کسی هست و پیگیر کار آن‌ها (زندانیان ایرانی خارج از کشور) باشند و این قابل تقدیر است، اما قابلیت توسعه و گسترش دارد.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: امیدواریم همکاری‌های لازم میان وزارت امور خارجه و قوه قضائیه هر چه جدی‌تر شکل بگیرد و خدمت رسانی به مردم و تامین نیاز‌های آن‌ها سریعتر انجام شود و بتوانیم تسهیلاتی فراهم کنیم که این همکاری جدی تر، موثرتر و سریعتر صورت پذیرد و ان شاء الله مردم بتوانند از تسهیلات موردنیاز بهره‌مند شوند.





بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.


کد مطلب: 447141

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447141/فیلم-حدود-۳-هزار-ایرانی-خارج-کشور-زندانی-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com