کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح شهید سلیمانی

24 دی 1399 ساعت 23:13

بعد از حدود ۵۰ روز از اجرای طرح شهید سلیمانی، بررسی نتایج نشان می‌دهد، این طرح کارنامه موفقی در کنترل ویروس داشته است.


به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ابتدای آذر بود که طرح محله محور شهید سلیمانی در سراسر کشور آغاز شد. در این طرح سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، گروه‌های مختلفی را ساماندهی کردند تا خانه به خانه به سراغ مبتلایان بروند.

از آنجا که اغلب مردم بعد از بروز علائم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، برای شناسایی زود هنگام ناقلین، گروه‌های بسیاری از بسیج محلات، آموزش دیدند تا بتوان تک تک خانه‌ها را پایش کرد.
 
 

حدود ۲ ماه پیش اغلب شهر‌های ما وضعیت قرمز یا نارنجی داشتند، اما خوشبختانه از زمان شروع طرح شهید سلیمانی، محله به محله آمار‌های ما کاهش پیدا کرد و الان فقط ۷ شهر و آن هم در استان‌های شمالی وضعیت قرمز دارند.
بدون ایجاد چنین ظرفیتی، هرگز امکان نداشت شناسایی و قرنطینه مبتلایان به کرونا در سطح وسیع روستا‌ها و شهر‌های سراسر کشور انجام شود.
حمایت از خانواده‌های آسیب دیده هم از دیگر اهداف این طرح بود تا مجبور نباشند قرنطینه را ترک کنند.
بعد از حدود ۵۰ روز از اجرای طرح شهید سلیمانی، بررسی نتایج در مناطق مختلف نشان می‌دهد، این طرح کارنامه موفقی در کنترل ویروس داشته است.
یکی از کارکرد‌های اصلی این طرح، شناسایی ناقلین بدون علامت بود که کمک کرد تا زنجیره انتقال بیماری، کندتر شود و آمار‌های ما کمی کاهش پیدا کند.  






بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.


کد مطلب: 447136

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447136/طرح-شهید-سلیمانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com