کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟

24 دی 1399 ساعت 23:06


 

دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟ 

دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟ در اینبخش درمورد مشکلی صحبت میکنیم کـه اینروزها دامن گیر تعداد زیادی از افراد شده اسـت، برخی بطور طبیعی اندام لاغری دارند، برخی دچار مشکلات و بیماری شده و البته برخی هم برای فرار از دست چاقی و رسیدن بـه وزن ایده آل افراط کرده و همانند نوه خانم گوگوش درگیر لاغری بیش از حد و غیرعادی می شوند کـه می تواند برای بدن خطرساز باشد.
 

لاغری بیش از حد از چیست؟

همه ی می دانیم اینروزها دیگر چاق بودن طرفداری ندارد. در عوض همگی بـه خصوص خانم‌ها درصدد این هستند کـه از هر راهی وزن خودرا کاهش دهند. البته این موضوع اصلا چیز بدی نیست و اتفاقا برای سلامتی نیز بسیار مفید اسـت. اما بحث امروز مـا برروی لاغری بیش از حد اسـت.
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
تعداد زیادی از خانم‌ها متاسفانه وقتی بـه وزن ایده‌آل میرسند بازهم راضی نمی شوند و تمام تلاششان را میکنند تا خودرا شبیه مدلینگ‌هاي هالیوودی و یا حتی ایرانی کـه تعدادشانم کم نیست، لاغر کنند، بدون این کـه از عوارض آن مطلع باشند. شاید بتوان گفت اینروزها همه ی بـه‌دنبال لاغری هستند، اما نه‌ بدلیل سلامتی. بلکه بدلیل مُد شدن آن!

دلایل لاغری بیش از حد

بیشتر لاغری ها بدلیل تغذیه نامناسب اسـت و درصد خیلی کمتی ازآن بـه مسائلی از قبیل:
۱- فعالیت بیش از حد
۲- اضطراب، هیجان، افسردگی
۳- اشکال در هضم و جذب مواد غذایی
۴- وجود بیماری هاي مزمن مثل سل و سرطان
۵- کم خونی
۶- وجود اختلالات هورمونی
7- تیروئید و مرض قند
8- عوامل آب و هوایی
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
اگر بتوانیم سیستم سوخت و ساز بدن را درک کنیم علت این پدیده را نیز می توانیم درک کنیم. خداوند متعال، ‌بدن انسان رابا دقتی فوق‌العاده ساخته و نه تنها کل محاسبات لازم را برای سلامتی او درنظر گرفته، بـه منظور تأمین انرژی لازم برای ادامه این زندگی، سیستم هاي دقیقی خلق کرده اسـت. انرژی لازم برای تأمین نیازهای بدن انسان از خوراکی ها دریافت می شود.
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
اگر انرژی دریافتی بـه اندازه انرژی مورد نیاز بدن باشد، وزن آن شخص ثابت می ماند‌ و اگر این انرژی بیش از انرژی مورد نیاز بدن باشد، بدن پس از دریافت نیاز خود،‌ انرژی باقی مانده رابه ذخیره اي برای روزهای قحطی تبدیل میکند. این ذخیره طبق معمولً بـه صورت بافت چربی در مناطق مختلف بدن باقی میماند و باعث افزایش وزن میشود.
 

لاغری چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

حال اگر انرژی دریافتی شخصی کمتر از نیاز او باشد،‌ بدن وادار اسـت برای تأمین بقیه نیاز خود از این انرژی هاي ذخیره شده «چربی هاي انباشته در بدن»‌ استفاده کند. درصورت عدم وجود ذخایر چربی،‌ بدن نیاز خودرا از سوزاندن بافت هاي دیگر خود تهیه خواهد کرد.
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
وضعیت تأمین نیاز بدن بـه گونه‌اي اسـت کـه حتی در بعضی حالت هاي قحطی و رژیم هاي غلط لاغری، بدن برای تأمین نیاز خود از بافت هاي حیاتی و مهم مثل قلب، ‌کلیه، کبد و غیره استفاده میکند کـه باعث کاهش وزن میشود. بنابر این لاغری دلیل بسیار روشنی دارد و با رفع این دلیل بـه اسانی می توان بـه وزن ایده‌آل رسید و از سلامتی کامل و اندامی مناسب بهره برد.
 

عوارض لاغری بیش از حد

‌همانطوری کـه بیان کردیم عوارض لاغری بیش از حد بسیار خطرناک میباشد و بهمین دلیل شـما باید با عوارض آن آشنایی بیشتری داشته باشد کـه این عوارض عبارتند از:
 
پرکاری تیروئید
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
یکی از عوارض لاغری بیش از حد پرکاری تیروئید می باشد کـه این امر بسیار اهمیت دارد. اگر تیروئید شـما پرکار شود شـما بطور کلی وزن خودرا از دست میدهید و دیگری غضله و بافتی در بدن شـما باقی نمیماند. دقت داشته باشید کـه پرکاری تیروئید عوارض دیگری هم دارد و این عوارض شامل اضطراب، خستگی، مشکل در خواب و … می باشد.
 
مشکلات بارداری
خانم‌هایي کـه قبل از بارداری BMI پایینی دارند ۷۲ درصد بیشتر در خطر سقط جنین در سه ماه ابتدایی هستند. دلیل این اتفاق کمبود استروژن اسـت، این هورمون کـه توسط سلول‌هاي چربی تولید میشود بـه باروری و بارداری سالم کمک میکند.
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
تهوع مزمن در دوران بارداری نیز از عوارض لاغری زیاد می باشد. در تعداد زیادی از این خانم‌ها حس بد اول صبح «در خانم‌هاي باردار شایع اسـت» تبدیل بـه تهوع و استفراغ شدید می شود. این تهوع و استفراغ خانم باردار را دچار سو تغذیه و کم آبی شدید می کند. چنین وضعیت مادر و جنین را در خطر جدی قرار میدهد و نیازمند مراقبت‌هاي دکتری ویژه اسـت.
 

آرتریت روماتوئید عوارض لاغری بیش از حد

دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
این بیماری یکی از بیماری‌هایي خود ایمنی می باشد کـه از جمله عوارض لاغری بیش از حد بـه شمار می رود. دراین بیماری سیستم ایمنی بدن بـه پوششی کـه در مفاصل وجوددارد حمله میکند و التهاب آنرا بسیار بیشتر می نماید. وزن شـما در اثر این بیماری کاهش بیشتری خواهد داشت و بهمین دلیل سوخت و ساز بدن هم افزایش پیدا میکند.
 
شکستن استخوانها
یک خانم هرچه لاغرتر باشد تراکم استخوانش نیز کمتر اسـت. چربی ساخت استروژن راکه بدن برای سالم نگه داشتن استخوان‌ ها نیاز دارد سوخت رسانی میکند. کمبود استروژن می تواند استخوان‌ها را ضعیف و شکننده کند و یکی از راه‌هاي پیشگیري از شکستگی استخوان در خانم‌هاي میانسال این اسـت کـه مقداری وزن اضافه کنند.
 
دیابت
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
یکیدیگر از بیماری‌هایي کـه امروزه تعداد زیادی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و از جمله مهم ترین عوارض لاغری بیش از حد اسـت بیماری دیابت می باشد. دراین بیماری گلوکز خون بسیار بیشتر میشود و بهمین دلیل کلیه مقدار بسیار زیادی از گلوکز خون را از طریق ادرار دفع می کند.
 

از دست دادن عضله از عوارض لاغری

دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
یکی از مهم ترین عوارض لاغری بیش از حد این اسـت کـه بافت عضلانی بدن خودرا از دست می دهید و زمانی این موضوع را متوجه میشوید کـه ضعف عضلانی دارید. در عده اي از مواد امکان دارد کـه یکی از اندام‌هاي بدن شـما از دیگری کوچک تر باشد و این یک مشکل بسیار بزرگ اسـت. 
 
افسردگی
یکیدیگر از عوارض لاغری بیش از حد افسردگی میباشد، تعداد زیادی از افرادی کـه لاغری بیش از حد دارند بعد از مدتی دچار افسردگی میشوند و یا احساس غم و سرشکستگی بسیاری پیدا میکنند.
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
زمانی کـه شـما افسرده شوید بر روی تمامی فعالیت‌هاي زندگی‌تان اثر بدی میگذارد و دیگر نمی توانید تمامی کار‌هاي روزمره خودرا انجام دهید، دراین صورت دیگر زندگی برای شـما جذاب و زیبا نیست و افسردگی بر روی روی تک تک لحظه‌هاي زندگی شـما اثر میگذارد.
 
بیماری مزمن انسدادی ریه
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
این بیماری یکی از بیماری‌هاي تصاعدی ریه میباشد کـه اگر فردی بـه آن دچار شود مشکلات تنفسی پیدا میکند و موجب می شود کـه کاهش وزن بسیاری داشته باشید و هم چنین در نفس کشید اختلال بـه وجود می‌آورد. افرادی کـه بـه این بیماری دچار می شود بـه هیچ وجه نمیتوانند هم بخورند و هم این کـه نفس بکشند.
 

بیماری التهاب روده عوارض لاغری

این بیماری چندین اختلال در بدن شـما بـه وجود می‌آورد کـه در سیستم گوارشی شـما تاثیر بسیار بدی میگذارد. علائم و درد‌هایي کـه این بیماری دارد بسیار زیاد اسـت و بهمین دلیل هر فردی کـه بـه آن دچار شود باید در خوراک خود دقت بسیاری داشته باشد تـو بهترین و سالم‌ترین خوراکی‌ها را روزانه مصرف کند.
 
آرتروز و بیماری قلبی
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
یکی از عوارض لاغری برای افراد لاغری کـه آرتروز دارند، احتمال بیشتر خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی در میانسالی اسـت. محققان بر این عقیده هستند کـه لاغرها آثار التهاب مربوط بـه آرتروز شدید را در نقاط دیگری ازبدن خود تجربه میکنند، و این می تواند تاثیری مرگبار روی قلب باشد.
 
اندوکاردیت
اندوکاردیت یکی از بیماری‌هایي میباشد کـه افرادی کـه بیش از حد لاغر می شوند بـه آن دچار میگردند. دراین بیماری لایه درونی قلب دچار التهاب می شود ودر این صورت فرد اذيت میبیند. تعداد زیادی از افرادی کـه بـه این بیماری دچار می شوند تب می کنند و اشتهای خودرا هم از دست می دهند.
 
راه حل چیست؟
دلایل و عوارض لاغری بیش از حد چیست؟
اگر میخواهید بـه عوارض لاغری بیش از حد دچار نشوید باید از کسانی کـه در زمینه خوراک و تغذیه تخصص لازم را دارند کمک بگیرید تا آن‌ها بهترین روش‌هاي تعادل وزن را در اختیار شـما قرار دهند تا شـما وزنی متعادل و سالم داشته باشید و بـه بیماری‌هاي مزمن هم دچار نشوید. هم چنین ورزش را فراموش نکنید. ودر آخر لطفا برای مُد، بیش از حد لاغر نکنید.
 

مواد غذایی افزاینده اشتها

پروتئین‌هاي حیوانی کـه حاوی ویتامین ۱۲ B هستند
بی 12 یکی از ویتامین ‌هاي افزایش‌ دهنده اشتها اسـت.
افراد لاغر پروتئین حیوانی در غذای ‌شان داشته باشند.
افراد بدغذا بهتر اسـت از ظروف رنگی استفاده کنند.
آرایش بشقاب غذا نیز باعث افزایش اشتها می شود.
رنگ‌هاي گرم و زنده باعث افزایش اشتها می شوند.
 
پروتئین‌هاي حیوانی اگر:
بخارپز، گریل، تنوری یا سرخ‌شده باشند، بیشتر باعث افزایش اشتها و ایجاد تمایل برای مصرف غذای بیشتر می شوند.
 



بلاغ نیوز: *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود.


کد مطلب: 447130

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447130/دلایل-عوارض-لاغری-بیش-حد-چیست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com