توسط دانشجویان دانشگاه نوشیروانی محقق شد؛

تولید نرم‌افزار تخصصی در حوزه معلمان و دانش‌آموزان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۴۷۰۹۸
سعید فضیلت و عابسی از نخبگان مرکز رشد دانشگاه نوشیروانی بابل موفق به تولید نرم‌افزار تخصصی در حوزه معلمان و دانش آموزان شدند.
۰
plusresetminus
تولید نرم‌افزار تخصصی در حوزه معلمان و دانش‌آموزان
به گزارش بلاغ، سعید فضیلت و آقای عابسی از نخبگان مرکز رشد دانشگاه نوشیروانی بابل و از تولیدکنندگان نرم‌افزار تخصصی رایسا در حوزه "معلمان و دانش‌آموزان" در گفت‌وگویی به این نکته که این نرم‌افزار از ابتدای سال تحصیلی جاری در دو مدرسه استان در حال استفاده است، اظهار کرد: ساخت این نرم افزار با عنوان "رایسا" حاصل تلاش ۶ ماهه، تیم کاری ما در مرکز رشد و فناوری بابل، طی ایده‌پردازی اعضای گروه به سرانجام رسید تا به‌طور تخصصی به برگزاری کلاس آنلاین آموزشی به‌خصوص در دوران کرونایی و لزوم آموزش مجازی بپردازد.
 
وی افزود: نرم افزار "رایسا" با دارا بودن کد برنامه‌نویسی و سرور متناسب و قابلیت آپلود حتی در مکان‌هایی که سرعت اینترنت پایین است، اقدام به برگزاری کلاس آنلاین می‌کند، برای راستی آزمایی این نرم‌افزار که در سخت افزارهایی همچون گوشی و تبلت اندروید قابل استفاده است، در مدرسه پایه ابتدایی کمال بابل با فعالیت ۲۵ کلاس حدود ۳۰ نفره و مدرسه هدف بابلسر فعال شد و بدون هیچ اعتراضی در حال استفاده است که توانسته رضایت والدین دانش آموزان را جلب کند.
 
این مخترع خاطرنشان کرد: معلمان و دانش‌آموزان با نصب این نرم افزار می‌توانند به‌صورت آنلاین در کلاس‌های درس همچون روزهای عادی که در کلاس‌های واقعی حاضر بودند وارد شده و درس را بیاموزند.
 
فضیلت درباره ویژگی این برنامه، گفت: ویژگی‌های؛ کیفیت بالای تصویر، امکان چت آنلاین و قفل چت همچون شبکه‌های اجتماعی، امکان پخش صدا و تصاویر همه دانش‌آموزان، امکان خصوصی‌سازی پرسش و پاسخ و زمینه ضبط خودکار و آرشیو، بدون قطعی و اینکه با توجه به کم و زیاد شدن سرعت اینترنت کیفیت کاهش یا افزایش یابد، در این نرم‌افزار ملموس است.
 
وی تاکید کرد: در صورت برگزار شدن کلاس، حضور و غیاب هوشمند دانش آموزان فعال می‌شود، به‌طوری که با چک کردن زمان ورود و خروج دانش‌آموزان در طول آموزش در صورتی که میزان حضور حدود ۸۰ درصد باشد تیک حاضر برایش فعال می‌شود، ضبط آرشیو به‌صورت اتومات از صفحه دبیر و استاد صورت می‌گیرد اگر دانش‌آموزان در کلاس حاضر نشده باشند می‌توانند از مشاهده فیلم‌های آرشیوی به‌صورت آف لاین بهره بگیرند.
 
فضیلت بیان کرد: شاد یک شبکه اجتماعی بومی است، که در دوران کرونایی به‌عنوان برنامه پایلوت آموزشی مورد استفاده قرار گرفته که نرم افزار واتساپ به دلیل ضعف در سرعت شاد به کمکش آمده، همانطور که می‌دانید نرم افزار شاد گاهی دچار قطعی می‌شود البته که در شاد یک سری قابلیت‌ها موجود است ولی همه نیازها را برآورده نکرده است، در حالی که رایسا به‌طور تخصصی برای برگزاری کلاس آموزشی تدوین شده است.
 
وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید در بازار نرم افزارهای آموزشی زیادی موجود هستند اما هر کدام دارای نقص‌هایی هستند، ولی نرم افزار رایسا امکان نمایش همزمان تصاویر دانش آموزان در یک کلاس ۳۵ نفره را فراهم کرده است، از طرفی سرورها را براساس میزان استفاده و فراتر از آن در نظر گرفتیم که استفاده از سخت‌افزاری که این برنامه در آن نصب می‌شود نیز مهم است.
 
این جوان نخبه افزود: علاقه‌مندان به نصب و استفاده این نرم افزار می‌توانند با ثبت درخواست در سامانه و یا تماس با کارشناسان ما اقدام به ثبت سفارش کنند و هزینه ساخت این نرم افزار با توجه به قابلیت‌های بالایش و اینکه ما صفر تا ۱۰۰ کار را خودمان انجان داده و ایده‌پردازی کردیم کم نیست ولی برای رقابت در بازار و معرفی محصول قیمت را هم سطح محصولات مشابه اعلام کردیم.
 
فضیلت خاطرنشان کرد: رایسا، آپشن‌های بهتری داشته و نرم افزاری یکپارچه است و اولین برنامه‌ای است که دارای چت مجزا و فعال بوده و امکان ارسال وویس و فیلم را دارد، نمونه سفارشی با آپشن‌های متفاوت را با قیمت حدود ۱۰۰ هزار تومان تومان به بالا و در بخش جنرال یا همان استیجاری وابسته به تعداد کاربران آنلاین ماهی از ۶۰۰ هزار تومان به بالا هزینه خواهد داشت، بخش دیگری یا نام سمینارها و جلسات دارد که در حال ارتقا و به‌روزرسانی هستیم.
 
وی تصریح کرد: رایسا نسبت به نرم افزارهای مشابه در بازار با دارا بودن سرورهای قوی بدون قطعی و مشکل است، حتی بعد از بحران کرونا نیز با توجه به اینکه ما در بحث هوشمندسازی مدارس ورود پیدا کردیم و قرار بود مدارس وارد فاز جدیدی از هوشمندسازی شوند، این نرم‌افزار کاربردهای فراوانی دارد، بخش‌های؛ مشاوره کتابخانه، و آپشن‌هایی هم جهت با نظام آموزشی به‌روزرسانی خواهد شد.
 
این مخترع در پایان گفت: به‌نظرم با توجه به نظام آموزشی کشور رایسا توانسته موفق باشد، بخش‌هایی چند قابلیت با هم براساس نیازهای آموزشگاه کم و زیاد می‌شود، تیم ایده‌پردازی ما در حوزه نوآوری و اختراع فعالیت دارد، در جریان تولید نرم افزار رایسا، جا دارد از تلاش آقایان علی اسماعیل‌پور و جواد ابراهیم پور تشکر کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴