تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۴۷۰۹۳
انتقاداتی که امروز درباره عملکرد مدیریتی استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود در اصل متوجه وزارت ورزش است، زیرا اعضای هیئت‌مدیره این دو باشگاه مستقیما از سوی وزیر ورزش و جوانان معرفی می‌شوند.
۰
plusresetminus
انتقاد سرخابی‌ها از عملکرد مدیران وزارت ورزش نقش تماشاگر را بازی می‌کند!

به گزارش بلاغ، پس از تساوی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دربی پایتخت، یحیی گل محمدی انتقادات تندی را علیه اعضای هیئت‌مدیره باشگاه که منصوب وزیر ورزش و جوانان هستند، مطرح کرد. سرمربی پرسپولیس که از جدایی برخی بازیکنانش در طول فصل ناراحت بود، در صحبت‌هایی عنوان داشت: اتفاقاتی که قبل از فینال آسیا رخ داد، برنامه‌ریزی شده بود تا پرسپولیس را ضعیف کنند. صحبت‌های من در لفافه نیست و بازیکنانی را به راحتی از دست دادیم و اراده‌ای برای حفظ آنها نبود. آقای رسول پناه و هیئت‌مدیره بازیکنان را یکی یکی از دست دادند و توجیهشان این بود که رفتن بازیکنان مشکلی نیست. کسی که این همه مشکلات برای ما ایجاد کرده، الان هم به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره به کارش ادامه می‌دهد و یک پوزخند هم می‌زند که من هستم. گل محمدی همچنین در صحبت‌هایش از وزیر ورزش خواست ظرف 48 ساعت تکلیف رسول پناه در باشگاه پرسپولیس را مشخص کند.

البته اختلاف در پرسپولیس، کمی قدیمی‌تر از اتفاقات پیش از بازی بود. اختلاف میان یحیی گل‌محمدی و مهدی رسول‌پناه به دوران پیش از فصل باز می‌گردد. جنگ نقل و انتقالاتی که مدیرعامل پیشین باشگاه و سرمربی تیم داشتند، اما این جنگ داخلی نبود و رسول‌پناه آن را علنی کرد. مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که به نظر می‌رسید با چند نفر به صورت خصوصی صحبت می‌کند، علیه یحیی گل‌محمدی موضع گرفت و اتهاماتی را به او وارد کرد غافل از اینکه فیلم این اظهارات چندی بعد منتشر می‌شود. اتهاماتی نظیر اینکه سرمربی پرسپولیس بازیکنان مدنظر مدیر برنامه‌های خودش را جذب می‌کند یا بازیکنان را مجبور می‌کند با مدیر برنامه‌های خودش قرارداد ببندند.

منتشر شدن این صحبت‌های از سوی رسول‌پناه، حکمی برای رفتن او بود. مدیرعامل پرسپولیس استعفا کرد تا وزیر ورزش و جوانان این بار جعفر سمیعی را از حراست وزارتخانه به مدیریت باشگاه ارتقا دهد.

مشکلات مشابه در باشگاه استقلال
در باشگاه استقلال نیز مشکلات مدیریتی حسابی خبرساز شده است. بعد از بازی روز دوشنبه، بازیکنان این تیم علیه هیئت‌مدیره موضع‌گیری کردند و دلیل آن هم مطالبات این فصل بود. آبی‌ها می‌گویند که در این فصل حداکثر 10 درصد دریافتی داشته‌اند و برخی بازیکنان هنوز از فصل قبل طلب دارند.
بازیکنان استقلال از این ناراحت هستند که هیئت‌مدیره باشگاه برای آنها کاری انجام نداده و به جای اقدام برای پرداخت مطالبات، وعده‌های پوچ می‌دهند. به عنوان نمونه عبدیان عضو هیئت‌مدیره استقلال پیش از دربی مصاحبه می‌کند و وعده برد 3 بر صفر و پاداش خوب می‌دهد و در پایان بازی به انتقاد از عملکرد بازیکنان می‌پردازد.

انتقاداتی که متوجه وزارت ورزش است
انتقاداتی که امروز درباره عملکرد مدیریتی استقلال و پرسپولیس مطرح می‌شود در اصل متوجه وزارت ورزش است، زیرا اعضای هیئت‌مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مستقیما از سوی وزیر ورزش و جوانان معرفی می‌شوند. بد نیست بدانید از آبان سال 95 که سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش معرفی شده تا به امروز دو باشگاه بزرگ و مردمی کشورمان بیش از 12 تغییر مدیریتی داشته‌اند!
همین آمد و رفت عجیب و پر تعداد افرادی تحت عنوان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره به استقلال و پرسپولیس گویای عمق فاجعه و فقدان نگاه درست و دلسوزانه مسئولان ورزش نسبت به این باشگاه‌ها و نادیده گرفتن علاقه مردم به آنهاست. جالب اینکه وزیر ورزش و جوانان در برابر انتقادات به این مکانیزم غلط و مخرب، کلامی حاضر به پاسخگویی نبوده و اگر بخواهد مثل گذشته رفتار نماید، بعید است امروز هم درباره انتقاداتی که به هیئت‌مدیره پرسپولیس و استقلال مطرح است، کلامی به زبان بیاورد!

ما بارها در همین صفحه نوشته ایم که نجات پرسپولیس و استقلال از وضعیت آشفته فعلی امری ضروری و عقلانی و اجتناب ناپذیر است اما مثل خیلی از اقدامات و کارهایی که هم عُقلایی است و هم مفید به حال ورزش است و... روی زمین و معطل مانده است و با وجود اینکه مسئولان و مدیران ورزش مرتب درباره روشن شدن تکلیف این تیم‌ها وعده و وعید می‌دهند اما عملا در این باره آب از آب تکان نخورده است و در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰