کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

10 هزار سهامدار یک مجموعه صنعتی حمایت می‌خواهند؛

راهبردی‌ترین ظرفیت‌ اقتصادی غرب مازندران در مسیر توسعه

25 دی 1399 ساعت 8:00

مدیر عامل مجتمع صنعتی کوثر بر لزوم توجه ویژه به بزرگترین مجموعه صنعتی شهرستان رامسر با بیش از ۱۰ هزار سهامدار تاکید کرد.


علی احمد نژاد در گفت و گو با بلاغ با بیان اینکه شرکت تعاونی کشاورزی باغداران مرکبات رامسر در سال ۱۳۴۶ تاسیس شد گفت: هدف اصلی از ایجاد شرکت، جلوگیری از ضایعات بی رویه پرتقال بود که این شرکت در سال ۱۳۷۰ جهت رونق اقتصادی منطقه و باغداران اقدام به نصب ماشین آلات تولید کنسانتره کرد.

مدیر عامل مجتمع صنعتی کوثر با اشاره به اینکه تولیدات اصلی این شرکت شامل کنسانتره پرتقال، روغن زرد پوست پرتقال، اسانس، آروما و خوراک دام می باشد افزود: این کارخانه بعنوان بزرگترین مجموعه صنعتی شهرستان با بیش از ۱۰ هزار سهامدار، تنها پناهگاه باغداران و همچنین موثرترین واحد تولیدی در جهت تعیین نرخ پرتقال در فصل برداشت میوه است و به حق می توان گفت بزرگترین حامی دولت و باغداران در زمان بحران های ناشی از برف و یخ بندان در سالهای ۸۶، ۹۲ و ۹۵ بوده است.

وی ادامه داد: تنها در این ۳ سال نزدیک به ۷۰ هزار تن پرتقال یخ زده ی باغداران را تبدیل به کنسانتره کردیم که باعث جلوگیری از هدر رفت پرتقال و ایجاد ارزش افزوده از طریق تولید کنسانتره شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۰ با خرید ماشین آلات ایتالیایی و فرانسوی اقدام به تولید نوشیدنی های بدون گاز و شربت نمودیم که باعث شد کارخانه از حالت فصلی خارج شود اظهار داشت: عمده مشکلات کارخانه مربوط به تصفیه خانه و وام بانک کشاورزی بوده که با کمک مسئولین توانستیم نسبت به حل بخش عمده ای از مشکلات تصفیه خانه ی شرکت از طریق عقد قرارداد با یکی از شرکتهای دانش بنیان اقدام کنیم.

احمدنژاد افزود: همچنین در ارتباط با وام بانک کشاورزی توانستیم با پرداخت ۷/۵ درصد از کل بدهی، نسبت به امهال ۵ ساله آن اقدام کنیم.

مدیر عامل کشت و صنعت کوثر رامسر در ادامه گفت: در سال جاری توانستیم با برگزاری مزایده و ایجاد یک رقابت سالم، نسبت به انعقاد یک قرارداد خوب و ایده آل در جهت افزایش تولید اقدام و در حال حاضر مشغول به تولید باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت با یک سوم توان خود در حال تولید و فعالیت است افزود: در صورت حمایت مدیران ارشد استانی و سوق دادن پرتقال شرق استان به این کارخانه امیدواریم بتوانیم در سالی که بنام جهش تولید نامگذاری گردیده با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که این شرکت از لحاظ موقعیت جغرافیایی، وسعت بالای زمین که نزدیک به ۶ هکتار می باشد، سردخانه ۲۰۰۰ تنی، باسکول و انبارهای فراوان، ضمن صیانت از این مجموعه باعث رشد و شکوفایی و اشتغال بکار جوانان و کمک به رونق اقتصادی شهرستان خود باشیم.

احمدنژاد در پایان از بهره برداری چندین طرح و پروژه در دست اقدام خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک بیشتر از سوی مسئولین و افراد دلسوز خبرهای خوب و رونق بیشتر این مجموعه که الحق یکی از راهبردی ترین ظرفیت های اقتصادی-صنعتی غرب مازندران می باشد را شاهد باشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 447081

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447081/راهبردی-ترین-ظرفیت-اقتصادی-غرب-مازندران-مسیر-توسعه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com