تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۴۷۰۶۷
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در 11 پایگاه انتقال خون استان با تلاش همکاران 700 پلاسمای بهبود یافته کووید 19 داشتیم که امیدواریم افراد بهبود یافته بعد از یک ماه از بهبودی برای اهدا پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
۰
plusresetminus
اهدای پلاسمای خون 700 بهبود یافته کرونایی/بروزکردن تجهیزات پایگاه‌های انتقال خون 20 میلیارد اعتبار می‎خواهد
ذوالفقار تقوی در گفت و گو با بلاغ با اشاره به اهداء بیش از 92 هزار واحد خون امسال در استان اظهار کرد: 130 هزار واحد خون سال گذشته در مازندران اهدا شد که نشان از کاهش حدود هشت درصدی در امسال دارد.

وی از فعالیت سه پایگاه سیار دریافت خون در شهر‌های ساری، بابل و آمل خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها با مراجعه به ادارات، نهاد‌ها و روستا‌های پرجمعیت، برای پذیرش اهداکنندگان خون اقدام می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران از آغاز فعالیت نخستین مجمع خیران اهداء خون خبر داد و گفت: هسته مرکزی این مجمع تا پایان این هفته در ساری آغاز به کار می‌کند.

تقوی افزود: این مجمع با هدف توسعه زیرساخت‌های انتقال خون، ترویج فرهنگ اهداء خون و استفاده از ظرفیت خیران این بخش در رسیدگی به مشکلات نیازمندان خون فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: جامعه بیش از گذشته نیازمند فعالیت خیران سلامت در پایگاه‌های انتقال خون است و در شرایط کنونی مظلومیت پایگاه‌های انتقال خون بیشتر درک می‌شود و هنوز جایگاه اصلی خود را تبیین نکرده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه خون اخذ شده از مردم تبدیل به داروهای نایابی می‌شود که اگر از خارج وارد می‌شد متحمل هزینه هنگفتی بودیم، تصریح کرد: 48 مرکز درمانی مازندران از خدمات پایگاه‌های انتقال خون مازندران در خدمت به بیماران بهره مند هستند.

تقوی با بیان اینکه مازندران با 14 هزار بیمار خاص آمار بالایی در کشور را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: حداکثر طول نگهداری خون و فراورده‌های آن یک ماه است که امیدواریم اهدا کنندگان به طور مستمر اقدام به اهدا خون کنند.

این مسئول یادآور شد: مازندران در سال گذشته حدود 129 هزار و 168 واحد خون اهدایی داشت که جان بسیاری از بیماران را نجات داد.

تقوی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون تنها دستگاهی است که دورکاری شامل آن نمی‌شود، گفت: در 11 پایگاه انتقال خون مازندران با تلاش همکاران 700 پلاسمای بهبود یافته کووید 19 داشتیم که امیدواریم افراد بهبود یافته از کووید بعد از یک ماه از بهبودی برای اهدا پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: تمام تجهیزات و دستگاه‌های پایگاه انتقال خون از قیمت بالایی برخوردار است و برای بروزکردن تجهیزات پایگاههای انتقال خون مازندران 20 میلیارد برآورد مالی نیاز است، ولی با استمرار در اهدا می‌توانیم اولویت‌ها را مشخص و تجهیزات را به روز می کنیم تا مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷