تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۰۵۵
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی از صمیم قلب اعتقاد کامل به فلسفه ولایت فقیه و شخص امام و رهبری داشت، گفت: بدعاقبتی بعضی از سیاسیون به خاطر جدا شدن از این صراط است.
۰
plusresetminus
سرلشکر صفوی: بدعاقبتی بعضی از سیاسیون به خاطر جدا شدن از صراط ولایت فقیه است
به گزارش بلاغ، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پیش نشست «دومین همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز»، با بیان اینکه «شهید سلیمانی یک فرد انقلابی بود که در مکتب سپاه پاسداران و دفاع مقدس آموزش دید» تاکید کرد: او پاسدار واقعی اسلام و امام حسین(ع) و سرباز امام زمان(عج) بود. او نشان داد در چارچوب مکتب اسلام و رهبری امامین انقلاب فکر و عمل می‌کند و عملیات‌های جهادی و انقلابی‌اش را در سطح راهبردی و در منطقه غرب آسیا و تحت تاثیر این مکتب آسمانی اجرا کرد.

قابلیت‌های سردار شهید سلیمانی
در ظرفیت‌سازی جبهه مقاومت اسلامی

سرلشکرصفوی با‌اشاره به قابلیت‌های سردار سلیمانی در ظرفیت‌سازی جبهه بین‌الملل مقاومت اسلامی تأکید کرد: فرماندهی و مدیریت و ساماندهی نیروهای مردمی کشورهای مختلف در جبهه مقاومت، از جمله حیدریون و زینبیون و فاطمیون هنر بالایی بود که توسط شهید سلیمانی به انجام رسید. شهید سلیمانی جبهه مقاومت را بازتعریف کرد، در مکتب سلیمانی جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا غرب آسیا تا جنوب آمریکا گسترده است.

وی قدرت فرماندهی همزمان شهید سلیمانی در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی را از ویژگی‌های منحصر بفرد شهید سلیمانی دانست که سایر فرماندهان کمتر از آن برخوردارند و افزود: چنین فرماندهانی کمتر داریم که هم تاکتیک بکارگیری انواع سلاح‌ها در انواع صحنه‌های عملیاتی را بشناسد، بداند با موشک کورنت چگونه عملیات کند، چگونه در سطح عملیاتی چندین هزار نیروی عملیاتی را در کنار ارتش‌های کلاسیک وارد عملیات کند و راهبرد شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را تشخیص دهد و در سطح راهبردی بتواند با روسای جمهور روسیه، ترکیه، عراق و افغانستان به‌عنوان یک دیپلمات ورزیده مذاکره کند. این ناشی از عملکرد ایشان در سطح راهبردی است.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه جنگیدن با دشمن جسارت و شجاعت و نترسیدن از مرگ می‌خواهد، افزود: آنهایی که در دفاع مقدس به میدان آمدند، انسان‌های شجاع بودند؛ ترسوها هیچگاه به جنگ نیامدند و به مدافعان حرم نپیوستند.

حاج قاسم از سیم خاردار نفسش عبور کرده بود
وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم از سیم خاردار نفسش عبور کرده بود؛ این اقدام در حرف آسان است، اما در عمل مشکل است. او آرامش و اعتماد به نفس بالایی داشت. متوکل بر خدا و متوسل بر امامان بود و عقلانیت و دوراندیشی را همراه با اعتقادات قلبی‌اش در عملیات‌ها شرکت می‌داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: حاج قاسم اهل تحزب و نگرش حزبی نبود، خط امام و ولایت خط سیاسی و خط قرمز او بود؛ هر کسی با امام و رهبری بود قاسم به او نزدیک بود هر که از امام و رهبری دور می‌شد، قاسم هم از او فاصله می‌گرفت؛ خط قرمزش انقلاب و رهبری بود.

به گزارش ایسنا، سرلشکر صفوی ادامه داد: او سوء ظن و بدبینی به کسی نداشت، بدقول و جاه‌طلب نبود، به شدت تحت تاثیر اخلاق و رفتار و تدابیر رهبری بود و از اینکه ٢٢ سال فرماندهی نیروی قدس را عهده‌دار بود، به صورت مستمر خدمت آقا می‌رسید و عمق بینش راهبردی حضرت آقا نسبت به آمریکا و صهیونیست‌ها در رشد حاج قاسم بسیار موثر بود. او از صمیم قلب اعتقاد کامل به فلسفه ولایت فقیه که فلسفه حکومت در دوران غیبت است و به شخص امام و رهبری ایمان داشت. بدعاقبتی بعضی از سیاسیون به‌خاطر جدا شدن از این صراط است.

وی در ادامه با بیان ویژگی‌های فرماندهی و مدیریت در مکتب سلیمانی، اظهار کرد: مدیریت راهبردی در مکتب سلیمانی یعنی تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها؛ او تهدید داعش را تبدیل به فرصت کرد و در عراق بیش از ٢٢ تیپ مردمی را در کنار ارتش عراق ساماندهی نمود و در سوریه بیش از ٦٠ یا ٧٠ هزار نیروی مردمی و کشورهای دیگر را سامان داد؛ این تبدیل تهدید به فرصت و ایجاد زیرساختی ماندگار برای امنیت و استقلال ملت‌هاست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴