کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین تقابل سرخابی‌ها در روزهای کرونایی

نود و چهارمین دربی پایتخت از راه رسید/استقلال و پرسپولیس، هر دو در ‌اندیشه کسب پیروزی

22 دی 1399 ساعت 0:44

در چارچوب دیدارهای معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.


به گزارش بلاغ، نود و چهارمین تقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز ساعت 16:35 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار می‌شود. این بازی آخرین دربی تهران در قرن حاضر و دومین دربی در روزهای کرونایی است. اولین مسابقه کرونایی در جام حذفی بود که استقلال با فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی برنده شد و به فینال رسید. استقلال در آن روز در حالی پیروز شد که پیش از مسابقه پرسپولیس شرایط خیلی بهتری نسبت به استقلال داشت.

اکنون استقلال با صدرنشینی به دربی رسیده و تقریبا دو برابر پرسپولیس گل زده است. استقلال 11 گل زده و پرسپولیس فقط 6 گل به ثمر رسانده است. آبی‌پوشان 18 امتیازی دو بازی بیشتر از پرسپولیس یازده امتیازی دارند. شاگردان گل‌محمدی اکنون روی پله دهم جدول لیگ ایستاده‌اند. مهاجمان پرسپولیس مثل مهدی عبدی و آرمان رمضانی هنوز در لیگ برتر گلزنی نکرده‌اند و زیر فشار شدید روانی قرار گرفته‌اند. شاید پرسپولیس بیشتر از همیشه جای خالی عیسی آل‌کثیر را در این بازی احساس کند. گلزنی که با رای غیرمنصفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شد.

در آن سوی میدان مهاجمان استقلال هم تجربه بیشتری دارند و هم در گلزنی عملکرد بهتری نسبت به مهاجمان پرسپولیس داشته‌اند. خیلی‌ها مهدی قائدی و ارسلان مطهری را شانس اول گلزنی دربی می‌دانند ضمن اینکه شیخ دیاباته هم هست. پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بیستم است اما سه مساوی پیاپی بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا دست‌کمی از باخت برای پرسپولیس نداشته است. سه بازی فقط سه امتیاز نوعی بن بست در نتیجه‌گیری محسوب می‌شود.

پرسپولیس بعد از باخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرایط خوبی نداشته و شکست در دربی می‌تواند این شرایط را بدتر کند. به همین دلیل تردید‌های زیادی در مورد ترکیب سرخپوشان وجود دارد اینکه گل محمدی تیمش را با 5‌هافبک به میدان می‌فرستد یا دست به ریسک می‌زند و تیمش را هجومی‌تر از همیشه وارد میدان می‌کند، یکی از سؤالاتی است که پاسخش امروز مشخص می‌شود.
طبق اعلام سازمان لیگ رضا کرمانشاهی داور بازی امروز خواهد بود و آرمان اسعدی و تورج عیوض محمدی او را در امر قضاوت کمک خواهند کرد. به این ترتیب قضاوت دربی ۹۴ پایتخت به چهره‌ای رسید که چندین ماه قبل در یک قدمی قضاوت این مسابقه قرار گرفته بود اما با کنار گذاشتن از قضاوت بازی، فدراسیون را مورد انتقادات سختی قرار‌داده بود و حتی پایش به کمیته اخلاق
هم باز شد.

گل محمدی: فرصت خوبی است که
 بزرگی پرسپولیس را نشان دهیم

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پیش از دربی امروز تهران گفت: بازی حساسی را در پیش داریم. دربی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد. طرفداران دو تیم با این بازی خاطرات خوب و بد زیادی دارند. امیدوارم بتوانیم خاطره خوبی از خودمان به جا بگذاریم و دل هواداران را شاد کنیم.

وی افزود: بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود. در دربی حفظ تمرکز مهم است و باید از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنیم. آنالیز خوبی روی حریف داشتیم و روی نقاط ضعف و قوتشان کار کردیم. امیدوارم با یک روحیه خوب و تمرکز بالا ۳ امتیاز را بگیریم. از لحاظ جدولی این سه امتیاز برای ما مهم است. هدف اصلی ما گرفتن سه امتیاز است. بازیکنان از نظر بدنی و تمرینی شرایط خوبی دارند. امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم و توانایی‌های خودمان را به اثبات برسانیم. روز دوشنبه فرصت خوبی برای پرسپولیس است که نشان بدهد چه تیم بزرگی است.
او اضافه کرد: اولین هدف ما بردن این مسابقه است. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم با یک تمرکز خوب سه امتیاز را بگیریم. این هدفی است که می‌خواهیم به آن برسیم. گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش مانند بازی با سپاهان با سه‌هافبک دفاعی به زمین می‌رود یا خیر توضیح داد: تا دوشنبه باید صبر کنیم. خیلی چیزها مشخص می‌شود.

فکری: دوست دارم دربی بدون حاشیه باشد
محمود فکری سرمربی استقلال هم درباره بازی امروز گفت: همان‌طور که می‌دانید دربی حساسیت و شرایط خاص خود را دارد؛ اینکه نتیجه در این بازی می‌تواند شرایط را عوض کند و اتفاقاتی را رقم بزند. خدا را شکر در بازی‌های گذشته شرایطی را به وجود آوردیم که بازیکنان از نظر روحی وضعیت خوبی دارند و در این هفته تمرینات خوبی را برگزار کردیم و شرایط روحی و آمادگی خوبی در بازیکنان وجود دارد. امیدواریم یک بازی خوب را ارائه دهیم. برای ما مهم است در این دیدار که بیننده‌های زیادی در دنیا دارد، یک بازی خوب و بدون حاشیه، چالش و جنجال برگزار شود و در سال‌های آینده، از آن به نیکی یاد کنند.

او درباره اینکه رکورددار دربی محسوب می‌شود گفت: بازی‌های تلخ و شیرینی را به عنوان بازیکن پشت سر گذاشتیم و چند بازی هم به عنوان مربی در کارنامه دارم. به عنوان سرمربی این اولین بازی من است. حس خیلی خوبی دارم. در دوران بازیگری و دستیاری، عاشق دربی بودم و حالا هم دربی را خیلی دوست دارم. شاید منتظر این بازی بودم ولی امیدوارم که بازی خوبی انجام شود. ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. او درباره اینکه آیا ممکن است از بازیکنان جوان در دربی استفاده کند اظهار کرد: احتمال این اتفاق در دربی کمتر است اما بازیکنان جوانی داریم که در هفته‌های آینده و در لیگ برتر بیشتر از آنها استفاده می‌کنیم.


کد مطلب: 447021

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447021/نود-چهارمین-دربی-پایتخت-راه-رسید-استقلال-پرسپولیس-دو-اندیشه-کسب-پیروزی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com