کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضاحتی دیگر از اصلاح‌طلبان؛

فائزه هاشمی: دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که به ایران می‌آورد

22 دی 1399 ساعت 0:01

دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی گفته است: «دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد.»


به گزارش بلاغ، فائزه هاشمی، عضو حزب کارگزاران در مصاحبه با یک پایگاه خبری که از لایو اینستاگرام هم پخش شد، به مناسبت چهارمین سالگرد فوت پدرش مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درباره مسائل مختلفی اظهارنظر کرد.

آرزوی تداوم ریاست‌جمهوری ترامپ برای فشار به ایران و تغییر سیاست‌ها!
دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی به اتفاقات اخیر در آمریکا اشاره کرده و گفته است: «دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم.»
فائزه هاشمی تأکید کرده است که صرفاً «برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم.»! همچنین وی در اظهاراتی توهین‌آمیز فداکاری و جانفشانی شهید سلیمانی و مدافعان حرم را نیز زیر سوال برده و مدعی شد حضور ایران در سوریه و نفوذ منطقه‌ای ایران دستاوردی برای کشور نداشته است؛ همان ادعایی که سال‌هاست آمریکا نیز تکرار می کند.

محسن هاشمی خطاب به فائزه: صحبت‌های خود را اصلاح و عذرخواهی کن
به دنبال این اظهارات بود که محسن هاشمی، روز گذشته در نامه‌ای سرگشاده خطاب به خواهرش نوشت: مصاحبه‌ات موجب ناراحتی علاقه‌مندان آیت‌الله هاشمی و اعضای خانواده شد.
رئیس شورای شهر تهران نوشت: ترامپ به واکنش احساسی و به‌دوراز عقلانیت ایران در این ماه‌های آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند اما این توطئه ناکام ماند.
محسن هاشمی خطاب به خواهرش نوشت: «در سال‌های اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده اما این دلیل نمی‌شود که به رئیس‌جمهور کشور بیگانه امید ببندی. تقاضا دارم صحبت‌های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی».

ابطحی: ای‌کاش فائزه هاشمی آرزو نمی‌کرد ترامپ بماند
همچنین محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات در توییتی خطاب به فائزه هاشمی نوشت: «سرکار خانم فائزه هاشمی کاش آرزو نمی‌کردید ترامپ بماند برای فشار بیشتر به ایران باور کنید وضع معیشت بیشتر مردم، مثل خاندان هاشمی نیست. رنج بردند از دوران تحریم و فشار. هیچ قوم و ملتی با نگاه به خارجی سربلند نشده.»
انتقادات به عضو کارگزاران سازندگی به محسن هاشمی و ابطحی ختم نشد. بر همین اساس بود که جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران برای جلوگیری از رسوایی و نشتی مدعیان اصلاحات در مصاحبه‌ای در واکنش به اظهارات فائزه هاشمی گفت: «فشار خارج چه از سوی ترامپ و یا بایدن موردقبول ما نیست. از این مسئله استقبال نمی‌کنیم و چون احساس می‌کنیم فشار را از روی ایران کم کند؛ بایدن را ترجیح می‌دهیم. جامعه آمریکا ترامپ را نپذیرفت، در کشور خودش فجایعی ایجاد کرد و ظلم‌هایی که بابت برهم زدن برجام و تحریم‌ها به ما وارد کرد حتماً مقبول نیست و ما هیچ‌گاه از ترامپ استقبال نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. وجود ترامپ برای جامعه بشری یک سم مهلک بود. به‌ویژه برای ایران.»

کاسبان واقعی تحریم، چه کسانی هستند؟
بدون تردید اظهارات فائزه هاشمی را باید به‌دقت مورد بررسی قرار داد و زوایای پنهان این مطلب که او مطرح کرده است (آرزوی تداوم ریاست‌جمهوری ترامپ برای فشار به ایران) را بایستی بسیار جُست و کاوید چه آنکه حرف‌های او مثل روز روشن است و نشان می‌دهد که چه جریانی و چه کسانی کاسبان واقعی تحریم هستند.
او با اینکه می‌گوید «اگر یک آمریکایی بودم به ترامپ رأی نمی‌دادم» ولی صریحاً «پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و ادامه کارزار فشار حداکثری و تحریم‌ها علیه ایران» را آرزو می‌کند! چراکه به باور او، ترامپ باعث تغییر سیاست‌ها در ایران می‌شود!
این بخش از حرف‌های فائزه هاشمی که طبیعتاً حرف دل بسیاری از مدعیان اصلاحات است شاید برای کسانی که سال‌ها روی دیوار مدعیان اصلاحات یادگاری نوشته‌اند، دور از انتظار باشد اما برای بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ها، موضوع جدیدی نیست.
چند سال پیش (آذرماه 1391) افشای فایل صوتی گفت‌وگوی مهدی هاشمی (فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی) و نیک‌آهنگ کوثر (ضدانقلاب خارج‌نشین) که با حواشی و جنجال زیادی همراه بود، مشخص کرد که یک برنامه‌ریزی میان مهدی هاشمی و جریان برانداز به‌منظور اعمال فشار به ارکان نظام برای کوتاه آمدن در برابر فتنه‌گران وجود داشته است.

تقسیم‌کار با ضدانقلاب برای فشار به حاکمیت
مهدی هاشمی در گفت‌وگو با نیک‌آهنگ کوثر به وی می‌گوید: «این اشتباهی که شما در دوم خرداد کردید و آقای هاشمی را از خاتمی جدا کردید، این دفعه هم شما دعوا راه انداختید. همان دوم خرداد که (اصلاح‌طلب‌ها) به ما فحش دادند ما گفتیم هدفمان مشترک است و دعوا راه نینداختیم. ما می‌توانستیم اما تفاهم کردیم که همه نیروها باید متحد بشویم و جلوی نظام بایستیم، استراتژی ما از روز اول همین بوده است.... هنوز هم معتقدیم باید به رهبری فشار آورد... اطلاعاتی‌ها در هر گروه (ضدانقلاب) نیرو دارند و بینشان اختلاف می‌اندازند و نمی‌گذارند متحد بشوند. شما الان نگاه کن! اپوزیسیون شده 300 گروه! باید به آنهایی که در داخل کشور در حال جنگ (فتنه) هستند کمک کرد، الان بار بر دوش آنهاست... ما داریم رو بازی می‌کنیم، من با بی‌بی‌سی و اینها نمی‌توانم مصاحبه کنم چون در ایران این کار جرم تعریف شده است. حرف‌هایی که ماها می‌زنیم حرف‌هایی که بابای من زد، از همه حرف‌های آقایون (اصلاح‌طلب) تندتر بوده است! ما تقسیم‌کار کرده‌ایم هرکسی کار خودش رو می‌کند. بابا کار خودش رو می‌کند... دعوای من با بابا این است که ما باید تهاجمی‌تر بشویم با اینها... کارهایی که من کرده‌ام صد برابر بدتر از سخنرانی‌های شماهاست و نظام هم می‌داند... من با بی‌بی‌سی مصاحبه کنم خیلی کارهای دیگر را نمی‌توانم بکنم و الان از ایران از بالا و پایین کشور با من ارتباط دارند و من اگر فردا با بی‌بی‌سی مصاحبه کنم اینها دیگر نمی‌توانند با من ارتباط داشته باشند. بازی من آن‌طوری نیست که شما بتوانید بفهمید. این‌که من الان بخواهم رو بازی کنم خیلی زود است. البته من حرف‌های شما را قبول دارم که آقای هاشمی باید فتیله را بکشد بالا. ماها هیچ امتیاز عملی الان نمی‌توانیم از رهبری بگیریم و خیالت راحت باشد نظام هیچ امتیازی الان به ما نمی‌دهد».

مدعیان اصلاحات و همراهی با آمریکا
گرچه همان موقع هم، محسن هاشمی در واکنش به انتشار فایل صوتی مذکور در مصاحبه‌ای گفت: «من به‌عنوان برادر بزرگ مهدی می‌گویم که او علاقه زیادی به نظام و کشورش دارد!» اما همین سیگنال‌ها و اقدامات مدعیان اصلاحات در فتنه 88 بود که چندی بعد، دولت اوباما تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه ملت ایران بنیان نهاد.
رفتارشناسی مدعیان اصلاحات و کاسبان تحریم طی چند سال گذشته، حاکی از آن بوده است که آن‌ها بلندگوهای ترامپ در داخل بوده و از رهگذر حضور او در هیئت حاکمه آمریکا، به‌دنبال منافع حزبی و جناحی خود هستند.
سال گذشته بود که در پی آرایش نظامی آمریکایی‌ها در منطقه (فرستادن ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در خلیج‌ فارس) و اقدام دولت برای بستن تنگه هرمز مدعیان اصلاحات سعی می‌کردند با تیترهایی مانند «دوراهی جنگ و صلح» و القای اینکه جنگ نزدیک است، خود را صلح‌طلب نشان دهند تا با بهره‌برداری‌های سیاسی و جناحی از آب گل‌آلود ماهی‌گیری کنند!
وقاحت مدعیان اصلاحات در بهره‌برداری از ترامپ به حدی بود که حتی بعد از ترور ناجوانمردانه سردار حاج قاسم سلیمانی با طرح ضرورت توجه به دیپلماسی و دوری از اقدام متقابل، ساز مذاکره با آمریکا را کوک می‌کردند.

در مقابل ترامپ زانو بزنیم!
همین چند ماه پیش بود که انتشار تصویر رئیس‌جمهور صربستان در مقابل ترامپ خبرساز شد. شهریورماه سال جاری، درحالی‌که بعد از انتشار تصویر رئیس‌جمهور صربستان در مقابل ترامپ بیشتر رسانه‌های جهان آن را حقیرانه توصیف کردند نشریه اصلاح‌طلب «صدا» در اقدامی عجیب به تمجید از رفتار «الکساندر ووچیچ» پرداخت و نوشت: «فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید اقدام رئیس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند؟! حالا رئیس‌جمهور آمریکا (برای انتخابات) عکس دلخواهش را گرفته در مقابل رئیس‌جمهور صربستان هم به آنچه منافع کشورش دست یافته است. آیا این دستاورد برای ووچیچ در مقام یک سیاستمدار است؟ باید بلند می‌شد و بر سر ترامپ عربده می‌کشید یا به صورتش تف می‌انداخت یا حداقل جلسه مذاکره را ترک می‌کرد؟»
علاوه بر موارد فوق، بیانیه‌های مکرر اصلاح‌طلبان رادیکال برای ماندن در برجام را هم باید اضافه کرد! به‌ویژه نامه‌ای که شماری از اصلاح‌طلبان تندرو در خردادماه 97 خطاب به مسئولان عالی نظام نوشتند و بر مذاکره مستقیم با آمریکا تأکید کردند!

مدعیان اصلاحات فراری: تحریم‌ها علیه ایران را گسترش دهید
البته 30 نفر از دنباله‌روهای تندروی این جریان که اکنون در خارج از کشور به سر می‌برند در دی‌ماه 95، در نامه‌ای وقیحانه خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواستند تحریم‌ها علیه سپاه و نظام جمهوری اسلامی را گسترش دهد!
نامه‌ها و بیانیه‌های مدعیان اصلاحات که بر مبنای تأکید بر لزوم مذاکره و دوری از اقدامات متقابل (به بهانه لزوم دوری از تنش‌زایی) در مقاطع مختلف بارها نوشته شده است - طی سال‌های 78، 88 و اساساً هر زمان که آمریکا و اروپا برای صدور قطعنامه یا تحریم علیه ایران متحد شده‌اند- نشان می‌دهد که چگونه اصلاح‌طلبان در راستای فشار بر نظام با گروه‌های معاند و اپوزیسیون همراهی و همخوانی کرده‌اند! همان‌هایی که با نفوذ به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوره‌های پیشین، به اوباما سیگنال داده بودند که ایران را تحریم کنید!
بر همین اساس است که می‌توان هجمه و مخالفت گسترده اصلاح‌طلبان (طی یکی دو ماه گذشته) با مصوبه ضدتحریمی مجلس شورای اسلامی را در همین بستر ارزیابی کرد.

اصلاحات یا براندازی؟
نکته قابل‌تأمل دیگر آن است که مدعیان اصلاحات، داعیه‌دار «اصلاحات» هستند. سؤال اساسی که مطرح می‌شود این است که اساساً اصلاحات ازنظر آنها چیست؟ به عبارتی معنای آنچه فائزه هاشمی می‌گوید که اگر «فشارهای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم» چه چیزی می‌تواند باشد جز براندازی و کودتا؟ جای آن دارد بپرسیم که این چه نوع اصلاحاتی هست که با تحریم‌های ترامپ معنا پیدا می‌کند؟!
پاسخ به این سؤالات بود که برخی مدعیان اصلاحات برای ماله‌کشی اظهارات فائزه هاشمی دست به توئیت شده و حرف‌های او را مردود دانستند و در همین راستا محسن هاشمی خطاب به خواهرش از وی خواست که از ملت ایران عذرخواهی کند!
البته ناگفته نماند که خود فائزه هاشمی، بعد از نامه سرگشاده برادرش اظهار داشت: «محسن در بین ما از همه محافظه‌کارتر است یا به قول خودش عاقل‌تر است و خیلی دلش می‌خواهد ما را کنترل کند.»!
در پایان این نکته و سوال نیز قابل تامل است که فائزه هاشمی جز انتساب به پدر مرحوم خود کیست و چیست و اگر فرزند مرحوم هاشمی نبود، چه جایگاهی داشت که اینچنین زبان به جسارت و وقاحت بگشاید.


کد مطلب: 447015

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447015/فائزه-هاشمی-دوست-داشتم-آقای-ترامپ-انتخاب-شود-خاطر-فشارهایی-ایران-می-آورد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com