کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره میراث فرهنگی سوادکوه خبر داد

نان محلی سوادکوه در فهرست آثار ملی

22 دی 1399 ساعت 11:00

رئیس اداره میراث فرهنگی سوادکوه از قرار گرفتن نان های محلی این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.


به گزارش بلاغ، محمد حمزه نژاد طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه توجه به میراث فرهنگی، نقش مهمی در گفت‌‏و‏گوی‌ بین ‌فرهنگ‌های مختلف ایفا می‌کند و سبب ایجاد احترام متقابل به تنوع فرهنگی و شیوه‌های گوناگون زندگی می‏‌شود، افزود: میراث فرهنگی ، فرصتی برای عرضه و ارائه فرهنگ و سبک زندگیِ اصیل از نسلی به نسل دیگر است. 
 
وی خاطرنشان کرد: بی شک تلاش بی وقفه مسئولان استان، شهرستان  و شهروندان برای ثبت نان های محلی  پنجه کش نون. دله کرده نون. شیرینی گاتا و کیچیله نون در بازه زمانی کوتاه در فهرست آثار ملی  نشان از داشته های بالنده و هویتی افتخار آفرین است. 
 
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری  شهرستان سوادکوه  تصریح کرد: همراهی مردمی در ثبت ملی آثار اهمیت ویژه‌ای دارد و نقش مردمی در حوزه میراث فرهنگی با مساعدت و استفاده از توان مردم در آماده سازی آثار غیرقابل انکار است و از این تلاشگران و دلسوزان نیز به نوبه خود تشکر می‌کنیم.
 
حمزه نژاد با اشاره به همکاری و پیگیری  احمد باوند مدیر بنیاد پژوهش فرهنگ و تاریخ سوادکوه در ثبت آثار  از خانم سوری خادمی اهل روستای دهمیان که با پخت انواع نان های محلی در روستای دهمیان  و ارسال  فیلم به اداره میراث فرهنگی شهرستان  موجب نمایش و  بازتاب مهارت پخت نان های محلی شد تا در فهرست آثار ملی با نام سوادکوه  قرار گیرند تقدیر و تشکر می‌شود. 
 
حمزه نژاد در پایان گفت:تعدادی دیگری پرونده در خصوص  ثبت طبیعی،  تاریخی و معنوی در دستور کار قرار دارد  که در حال سیر مراحل قانونی جهت ثبت است.


کد مطلب: 447013

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/447013/نان-محلی-سوادکوه-فهرست-آثار-ملی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com