کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان شد؛

از فعالیت 2 هزار و 864 پایگاه در طرح شهید سلیمانی تا انتقاد از افزایش صدور مجوز‌های تردد به شمال

21 دی 1399 ساعت 11:21

فرمانده سپاه کربلا گفت: هزار و ۸۶۴ پایگاه در طرح شهید سلیمانی در استان فعال شدند و ۸ هزار تیم برای رصد بیماران، گروه‌های امدادی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.


به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، رمان و آموزش پزشکی در استانداری مازندران برگزار شد،  اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۶۴ پایگاه در طرح شهید سلیمانی در استان فعال شدند و ۸ هزار تیم برای رصد بیماران، گروه‌های امدادی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.
 
فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: ۴۶ هزار بیمار پر خطر نیز از لحاظ درگیری با این ویروس تحت مراقبت تیمهای حمایتی ما هستند.
 
مسلمی با بیان اینکه این تیم‌ها در ۲ هزار و ۱۶۹ روستا فعال هستند، افزود: خیران نیز همانند گذشته به خوبی پای کار آمدند و در قالب کمک‌های مومنانه ۱۳ هزار و ۲۴۸ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.
 
وی ادامه داد: سپاه کربلای مازندران ۱۴ کلینیک شهرستانی و یک بیمارستان دارد و هر چه در توان داشت برای ریشه کنی کرونا انجام داده است.
 
فرمانده انتظامی مازندران نیز با بیان اینکه در ۵۷ نقطه از استان ایست و بازرسی برای محدودیت‌های کرونایی ایجاد شده است، گفت: از شروع محدودیت‌ها بیش از ۷۷ هزار خودرو بازگشت داده شدند و سه هزار و ۵۰۰ دستگاه جریمه یک میلیون تومانی شدند.
 
سردار مرتضی میرزایی با انتقاد از صدور مجوز‌های تردد بیشمار از استان‌های تهران و البرز به مازندران، افزود: فقط در روز گذشته، در یک ساعت ۱۹۰ خودرو با پلاک غیر بومی وارد استان شدند که ۱۸۰ خودرو مجوز داشتند.
 
وی گفت: از ۴۷ هزار مورد بازدید از اصناف که داشتیم دو هزار واحد صنفی تذکر دریافت کردند و هزار واحد صنفی نیز پلمب شدند.
 
میرزایی با اشاره به تشدید محدودیت‌های تردد و کرونایی در استان افزود: جلوی ورود خودرو‌هایی دارای برگه‌های تردد غیرضرور به استان گرفته می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هفته گذشته سه نفر از پرسنل انتظامی هنگام ماموریت جان خود را از دست دادند، گفت: در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی در ۵۷ نقطه استان ایست و بازرسی برقرار شد.

استاندار مازندران نیز گفت: جمعیت سیال و شناوری که در شمال وجود دارد کنترل ویروس کرونا را در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها سخت‌تر کرده است.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به اینکه مازندران جز استان های نخست کشور از لحاظ درگیری این ویروس بوده است، گفت: تمام توان استان بر این است تا این ویروس تحت کنترل قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه وفاق و همدلی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان برای مهار و کنترل ویروس کرونا وجود دارد، گفت: مازندران بعد از استان‌های قم و گیلان درگیر ویروس کرونا شد و به دلیل تراکم جمعیت و ارتباط نزدیک با استان‌های بزرگ و پایتخت باید با روش شیوه جدید با آن برخورد می‌کردیم.

 وی افزود: جمعیت سیال و شناوری که در شمال وجود دارد کنترل ویروس کرونا را در مازندران در مقایسه با سایر استان‌ها سخت‌تر کرده است.
 
حسین زادگان ادامه داد: ایران جز محدود کشور‌هایی بود که با تصویب شیوه نامه‌های بهداشتی هوشمند سبب شد اقتصاد کشور نیز خیلی تحت تاثیر قرار نگیرد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح کشور و همچنین مازندران موجب شده در خصوص قرنطینه و پایش بیماران سطح استان گام های موثری برداریم، گفت: ما در طرح شهید سلیمانی و سفیران محله به دنبال کنترل این ویروس و جلوگیری از شیوع آن هستیم.

عباس موسوی با اشاره اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر افراد مسن و پر خطر از لحاظ درگیر شدن با بیماری در سطح استان زندگی می کنند، بیان کرد: تیم‌های مراقبتی ما در حال مراقبت از این افراد هستند تا در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند.

 انتهای پیام/


کد مطلب: 446988

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/446988/فعالیت-2-هزار-864-پایگاه-طرح-شهید-سلیمانی-انتقاد-افزایش-صدور-مجوز-های-تردد-شمال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com