تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۴۶۹۷۴
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 2 فقره زمین خواری به ارزش 236 میلیارد ریال با انهدام یک باند در شهرستان "چالوس" خبر داد.
۰
plusresetminus
انهدام باند زمین‌خواری 236 میلیاردی در چالوس/21 هزار مترمربع از اراضی ملی آزادسازی شد
به گزارش بلاغ، سردار مرتضی میرزایی در گفت وگوی با خبرنگار ما گفت: در پی کسب خبری و به استناد گزارش یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان چالوس، مبنی بر وقوع زمین خواری 20 هکتاری از اراضی ملی و جنگلی در منطقه توریستی "گرامجان"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران دریافتند، فردی با خشک کردن، قطعه بندی، دیوارکشی و محصور کردن بیش از 20 هتکار از اراضی ملی و جنگلی را به صورت غیر قانونی تصرف کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: با توجه به اطلاعات دریافتی و هماهنگی قضائی، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان چالوس و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان به محل مورد نظر اعزام شدند و با جمع آوری و تخریب دیوار و سیم خاردار، زمین تصرف شده را آزاد سازی و به آغوش طبیعت بازگرداندند.

سردار میرزایی همچنین از کشف یک فقره دیگر زمین خواری بنا به برآورد کارشناسان 36 میلیارد ریالی در یکی از شهرک های منطقه توریستی "عباسکلا" شهرستان چالوس خبر داد و افزود: در پی دریافت گزارشی از یگان حفاظت منابع طبیعی، مبنی بر اینکه فردی به صورت غیر قانونی مبادرت به محصور کردن 1600 متر از اراضی ملی و جنگلی کرده است، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تایید خبر و برابر بررسی ها مشخص شد، بیش از یک هزار و 600 متر از اراضی ملی و جنگلی توسط فردی به صورت غیرقانونی تصرف شده که با حضور عوامل انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی و یگان حفاظت منابع طبیعی این مقدار از اراضی ملی به آغوش طبیعت بازگردانده شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴