کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین سپاه ناحیه آمل اعلام کرد

شناسایی 20 هزار سفیرسلامت در آمل

22 دی 1399 ساعت 16:10

جانشین سپاه ناحیه آمل گفت:از ۲۸۰ پایگاهی که در سطح محلات این شهرستان وجود دارد تاکنون ۲۵۷ پایگاه فعال شده و حدود ۲۰ هزار سفیر سلامت که در هر منزل یک نفر است شناسایی شد.


به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، مهدی فلاح گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک طرح مشترک بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت می باشد.

وی ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شده که به کمک بسیجیان سطح شهر و شهرستان پای کار آمده و به کمک شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ، تیم های حمایتی و تیم‌های رصد و شناسایی را عازم تمامی منازل این شهرستان می کنیم و تمام خانواده‌ها را پوشش بدهیم.

فلاح به فعال شدن طرح شهید سلیمانی در آمل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از ۲۸۰ پایگاهی که در سطح محلات این شهرستان وجود دارد تاکنون ۲۵۷ پایگاه فعال شده و حدود ۲۰ هزار سفیر سلامت که در هر منزل یک نفر است شناسایی شد. همچنین ۱۹ هزار و ۸۰۰ تیم رصد و شناسایی مشغول فعالیت هستند تا بتوانیم حدود ۱۳۰ هزار خانوار این شهرستان را غربالگری و شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که در هر خانه ، یک خانه سلامت ایجاد شود اظهار کرد: رصد و غربالگری به صورت بلوک بندی در سراسر شهرستان انجام می شود و به صورت مکرر و هر دو روز یکبار با خانواده‌هایی که در طی غربالگری شناسایی شدند ارتباط وجود دارد و بیماریابی انجام می شود. همچنین اسامی افراد مشکوک به کرونا را به شبکه بهداشت و مراکز جامع سلامت این شهرستان تحویل می‌دهیم تا ادامه روند وضعیت بیمار توسط بهداشت پیگیری و کارها و اقداماتی که باید انجام شود رو انجام دهیم.

فلاح به عملکرد تیم های حمایتی در این طرح اشاره کرد و افزود: بعد از ان که افراد مبتلا به کرونا مشخص شدند و بیمار یابی انجام شد، بسیج با اهدای بسته های کمک معیشتی ، کمک های مالی جهت تهیه دارو و همچنین ضدعفونی و گندزدایی منازل افراد مبتلا به کرونا به کمک این خانواده خواهد شتافت.

وی در پایان گفت: اجرای این طرح به دلیل جلوگیری از شیوع مجدد کرونا می باشد و از کسانی که مشکوک به کرونا هستند درخواست می کنم که در منازل خود بمانند و در سطح جامعه حضور پیدا نکنند تا باعث شیوع بیماری کرونا نشوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 446949

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/446949/شناسایی-20-هزار-سفیرسلامت-آمل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com