تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۴۶۸۸۷
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: منطقه آزاد می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد و زمینه ای برای ایجاد تکنولوژی و افزایش صادرات ایجاد شود خوب است ولی اگر تولیدات داخلی بخوابد خوب نیست.
۰
plusresetminus
مناطق آزاد نباید تهدیدی برای تولید داخلی باشد/توازن همچنان به سمت واردات است
به گزارش بلاغ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نشست با مجمع نمایندگان استان مازندران که در دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل ضمن گرامیداشت ایام دهه بصیرت، ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم و ارتحال عالم متفکر و فقیه مجاهد آیت الله مصباح یزدی، شهادت سردار سلیمانی و چهلم دکتر فخری زاده، اظهار کرد: در ایام فاطمیه قرار داریم لازم است ضمن عرض تسلیت از مسئولان و مردم بخواهیم که فاطمیه را با رعایت اصول بهداشتی گرامی بدارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: از اینکه نمایندگان با انگیزه بالا و حفظ وفاق که خواسته ما بوده پای کار هستند جای تقدیر دارد.

 محمدی لائینی تصریح کرد: خدای بزرگ فلسفه خلقت را عبادت، رسیدن به رحمت خداوند، آبادکردن زمین و عمران، بیان کرده است هر ارگانی که در این سمت و سو در حرکت است در راستای فلسفه خلقت راه می‌رود.

وی گفت: ما فرصت‌های خلقت را در زندگی جمعی اگر درست مدیریت کنیم نتایج خوبی می‌گیریم وگرنه اگر مدیریت فرصت‌ها درست نباشد بی بهره می‌شویم.

محمدی لائینی عنوان کرد: خدای بزرگ در سوره زمر از قول بهشتی‌ها نقل می‌کند؛ حمد خدایی که به وعده خود عمل کرده و ما را وارث زمین کرده است ما امروز باید این فرصت را مغتنم بشماریم، خداوند انقلاب اسلامی را فرستاده و مستضعفان وارث زمین شدید باید بدانیم که چکار کنیم از این فرصت حداکثر استفاده را بکنیم .

وی گفت: در استان مازندران بسیاری از مدل مهندسی ویلاهای ما به سمت غرب مایل است نباید اینطور باشد باید ما معماری سنتی خود را احیا کنیم الان گران شدن دلار مشکل سختی است اما در دل این کار فرصت خوبی برای ما نهفته است هزینه تولیدکنندگان خیلی کم شده است.

 محمدی لائینی خاطرنشان کرد: این فرصت طلایی لازمه حرکت است الان واردات نباید به صرفه ما باشد باید به سمت تولید حرکت کنیم ولی توازن همچنان به سمت واردات است بهترین فرصت برای توجه به داخل است، این بهترین فرصت برای افزایش صادرات است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: باید خوشحال باشیم که کشورهای همسایه محصولات ما را بخرند در کنارش باید تولید را افزایش بدهیم، بستر تولید آماده است.

 محمدی لائینی اذعان کرد: ببینید مدافعان حرم و شهدای ما در  سوریه و کشورهای دیگر چه کردند خون دادیم ولی از این فرصت استفاده نمی‌کنیم که نشان از ناکارآمدی ما دارد، بهترین زمینه برای توریسم سلامت داریم ولی جدی نمی‌گیریم، برای انجام یک جراحی قلب هزینه‌ها اینجا پایین است.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند عراق برای بازسازی از کشورمان کمک می‌خواهند ولی ما از این فرصت استفاده نمی‌کنیم و باید کارآمدی داشته باشیم، اظهار کرد: بحث منطقه آزاد می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، و اینکه اگر رانت اطلاعاتی در کنارش شکل نگیرد و زمینه ای برای ایجاد تکنولوژی و افزایش صادرات ایجاد شود خوب است ولی اگر تولیدات داخلی بخوابد خوب نیست.
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴