تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۴۴۶۶۵۷
دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران از گرانفروشی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی روغن مایع در بازار خبر داد و گفت: قیمت مصرف‌کننده با نرخ درج شده روی کالا اختلاف بسیاری دارد.
۰
plusresetminus
گرانفروشی ۱۰۰ درصدی روغن مایع در بازار

به گزارش بلاغ، قاسمعلی حسنی در پاسخ به این سؤال که چرا همچنان عرضه روغن جامد و مایع در بازار  کم است، اظهار کرد: صفر تا صد روغن از تخصیص ارز تا واردات آن دست دولت بوده و دست بخش خصوصی در این زمینه برای حل مشکلات بسته است.

وی ادامه داد: بارها اعلام کردیم که تجار به دلیل اعتباراتی که در دنیا دارند می‌توانند بدون دریافت ارز دولتی اقدام به واردات روغن خام کنند. اما به صحبت‌های ما توجهی نمی‌شود و دولت اعلام کرده است که واردات روغن بایستی با ارز دولتی صورت گیرد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران افزود: مشکلات ایجاد شده در تخصیص ارز وقفه‌ای در واردات روغن ایجاد کرد که منجر به کاهش تولید و توزیع روغن در بازار شد. روغن مایع به اندازه نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

حسنی ادامه داد: البته یک گرانفروشی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد در این کالا برای مصرف‌کننده در بازار رخ می‌دهد؛ به طوری که روغنی که بر روی آن قیمت 9 هزار تومان درج شده ۱۴ هزارتومان، روغنی که بر روی آن ۱۶ هزارتومان قیمت خورده ۲۴ هزارتومان و روغن ۱۵۷ هزارتومانی ۳۱۰ هزارتومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید و فروش اقلامی چون برنج، حبوبات و چای در بازار با رکود مواجه شده است، گفت: مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند و کمتر خرید می‌کنند و فروشندگان نیز منتظر هستند اجناسشان را با قیمت بهتری بفروشند و ضرر نکنند و همین امر رکود مطلق ایجاد کرده است و بازاری که تا دوماه قبل پر رونق بود در حال حاضر بی‌رمق شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران گفت: برای برون رفت از این شرایط بایستی اتاق‌های فکری با حضور دولت و بخش خصوصی تشکیل و از تجربیات مدیران بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود. همچنین در وزارتخانه‌ها به روی بخش خصوصی باز باشد و دولت این بخش را رقیب خود نداند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴