تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
کد مطلب : ۴۴۶۴۳۴
گروه‌های مقاومت در منطقه در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بر نقش شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در افزایش قدرت جبهه مقاومت و ادامه‌ راه آن شهیدان تأکید کردند.
۰
plusresetminus
ادامه راه شهید سلیمانی خط مشترک گروه‌های مقاومت در منطقه

به گزارش بلاغ، در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مراسم تجلیل و گرامیداشت شهید سلیمانی در الجزایر، یمن، لبنان، سوریه، ترکیه، افغانستان، فلسطین و عراق در حال برگزاری است.

بر همین اساس، گروه‌های مقاومت در منطقه بر نقش شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در افزایش قدرت جبهه مقاومت و ادامه راه آن شهیدان تأکید کردند.

اوایل هفته جاری، نشست چالش‌های پیش روی محور مقاومت بعد از شهادت چهره بین‌المللی مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور اندیشمندان و نویسندگان و شخصیت‌هایی از یمن، فلسطین و لبنان در مرکز پژوهش‌های راهبردی فلسطین در بیروت برگزار شد.

همچنین شهروندان عراقی در شهر الناصریه، مراسم بزرگداشت شهیدان سلیمانی و المهندس و همراهان شهید آن دو را برگزار کردند.
علاوه بر این، فلسطینیان نیز روز گذشته در نوار غزه یک سال پس از ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در بغداد، از سپهبد قاسم سلیمانی قدردانی کردند.
در پلاکاردهای فلسطینی‌ها نوشته شده بود: یاد و خاطره سلیمانی همچنان در قلب و ذهن فلسطینیان در نوار غزه محاصره شده زنده است.

به گزارش پرس تی وی، فلسطینی‌ها می‌گویند شهید قاسم سلیمانی جان خود را به خاطر فلسطین و بیت المقدس فدا کرده و همیشه از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.

تصویر شهید سلیمانی در غزه
و پیام آن برای صهیونیست‌ها

همچنین در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیلبورد بزرگی مزین به تصویر سردار شهید سلیمانی در نوار غزه نصب شد.
به گزارش ایسنا به نقل از سبق، همزمان با اولین سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، بیلبورد بزرگی با تصویر سردار در خیابان الرشید به همراه جمله‌ای از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در توصیف وی در نوار غزه نصب شد.
بر روی این بیلبورد نوشته شده است: فرمانده شهید قاسم سلیمانی؛ کسی که تمام عمرش را در راه حمایت از مقاومت گذراند. او شهید قدس است، شهید قدس است، شهید قدس است.
این جمله برگرفته از سخنان اسماعیل هنیه، طی مشارکت در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در تهران است.
بر اساس این گزارش، نصب این تصویر همزمان با اولین رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه انجام شده است که پیام آشکاری برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی:
حاج قاسم قدرت جبهه مقاومت را افزایش داد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: در حالیکه دشمنان سعی در ایجاد تفرقه و ناامنی در کشورهای اسلامی داشتند این حاج قاسم سلیمانی بود که در برابر آنان مقاومت و ایستادگی و اهداف دشمن را با شکست مواجه کرد.
ناصر ابوشریف اظهار داشت: دشمنان در حال پیگیری و تحقق طرح خاورمیانه جدید بودند تا بتوانند امنیت اسرائیل را فراهم کنند اما شهید قاسم سلیمانی در برابر آنان ایستاد و همه نقشه‌هایشان را ناکام گذاشت.
وی گفت: ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه و ایجاد گروه‌های تروریستی و حمایت از جنایت‌هایشان فقط برای تأمین منافع اسرائیل و آمریکا بود.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: حاج قاسم سلیمانی دست‌کم در 2 دهه اخیر برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با آن همه هزینه‌های تریلیون دلاری ایستادگی کرد و این علت اصلی کینه دشمنان نسبت به حاج قاسم بود.
وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی با نام حاج قاسم سلیمانی عجین شده است، اظهار داشت: در حالی که دشمنان سعی در ایجاد تفرقه و ناامنی در کشورهای اسلامی داشتند این حاج قاسم سلیمانی بود که در برابر آنان مقاومت و ایستادگی و اهداف دشمن را با شکست مواجه کرد.
ابوشریف گفت: با اینکه دشمن غزه را محاصره کرد اما با درسی که جریان مقاومت از حاج قاسم گرفت، در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کردیم و قدرت خود را افزایش دادیم. امروز مقاومت فلسطین توان مقابله با رژیم اسرائیل را دارد که در سایه حمایت جمهوری اسلامی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه حاج قاسم تأثیر زیادی در پیشرفت و قدرت جبهه مقاومت داشت، افزود: جبهه مقاومت امروز به یک خطر استراتژیک برای اسرائیل تبدیل شده است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی شهید مبارزه با اسرائیل و آمریکاست و هرچند او امروز در بین ما نیست اما مدرسه مقاومت و ایثار را بنا نهاد.
مستند «آخرین سفر»
درباره چگونگی شهادت حاج قاسم سلیمانی

شبکه خبری العهد مستندی را درباره شهادت فرماندهان مقاومت شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به نام «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) پخش کرد.
در این مستند گزارشگر به جزئیات شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: از شرق افغانستان تا غرب شام (سوریه) و از شمال کشورهای خلیج (فارس) تا جنوب یمن و از منطقه خاورمیانه تا قاره آمریکای جنوبی و شمالی فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جبهه‌های محور مقاومت را تأسیس و ساماندهی می‌کردند و بر اجرای عملیات نظامی نظارت داشتند که اهداف و توطئه‌های شیطان بزرگ را با شکست مواجه می‌کند و هر منطقه‌ای که جای پای آمریکا در آن دیده می‌شود تهدید می‌کند. از سوریه گرفته تا بغداد و یمن و سایر کشورها، فعالیت‌های این دو مرد بزرگ به دور از چشم دولت‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نبود. دولت آمریکا از ترس هرگونه درگیری نظامی لیستی را تهیه کرد و آن را لیست سیاه نامید. در این فهرست هر کس که از دستورات دولت آمریکا سرپیچی کند قرار داده می‌شود. شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی را که در لیست سیاه قرار گرفته بودند پس از مدتی به عنوان اشخاصی که مهمترین افراد تحت تعقیب قرار دارند معرفی شدند. در مرحله اشغال عراق توسط آمریکا، واشنگتن تلاش کرد عملیات تروری را ضد این دو مرد بزرگ به اجرا درآورد، اما با شکست مواجه شد.
سال‌ها گذشت تا اینکه سال ۲۰۲۰ فرا رسید. این سال روزهای نحس و ریختن خون این شهید را شاهد بود. در نزدیکی فرودگاه بغداد عملیات تروریستی انجام شد و دستان پاک این شهدا بریده شد و بدن‌های این دو مجاهد قطعه قطعه شدند. تاکنون تحقیقات درباره اطلاعات درزیافته و در نهایت ترور آن‌ها ادامه دارد. در آینده کسانی که در این عملیات تروریستی دخالت داشتند مشخص خواهند شد.
احمد الاسدی رئیس فراکسیون السند در پارلمان عراق در این زمینه گفت: حاج ابومهدی المهندس در لیست سیاه آمریکا بود و از دهه هشتاد قرن گذشته در فهرست شخصیت‌های تحت تعقیب قرار داشت. وی در آن زمان متهم شد که عملیات انفجار سفارت آمریکا در کویت و برخی عملیات دیگر در کویت را به اجرا درآورده بود. از اواسط دهه هشتاد جایزه‌ای به ارزش ۵ یا ۱۰ میلیون دلار برای کسی که اطلاعاتی که به بازداشت یا قتل شهید ابومهدی المهندس منجر شود تعیین شده بود.
نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق نیز گفت: نه تنها شهید ابومهدی المهندس در رأس کسانی که می‌خواستند هدف قرار بدهند قرار داشت بلکه به این شهید به‌عنوان یک چالش نگاه می‌کردند و مسئولیت حملاتی که به سفارت‌های آمریکا در کویت یا لبنان اتفاق افتاد به عهده وی می‌دانستند. آن‌ها وی را در لیست سیاه قرار دادند و منتظر ورود وی به عراق بودند. ما اصرار داشتیم که ورود ابومهدی المهندس به عراق به دور از چشمان آمریکایی باشد، زیرا نیروهای آمریکا حاضر بودند و امنیت در دست آن‌ها بود او زمانی که نظامیان آمریکایی امنیت را در دست داشتند وارد عراق نشد.
نوری المالکی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: در حقیقت چالش‌های ما در عراق همان چالش‌های ایران بود و اگر عراق سقوط می‌کرد ایران در تنگنای شدید قرار می‌گرفت بنابراین موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت و تأیید ما اولاً دفاع از ایران و دفاع از واقعیت اسلام و عراق و دفاع از منطقه بود. اگر عراق در آن زمان سقوط می‌کرد سرتاسر منطقه سرنگون می‌شد لبنان، سوریه، اردن و هیچ کشور دیگری باقی نمی‌ماند و به دست تروریسم و افراط گرایان سقوط می‌کرد؛ تروریسمی که از حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار بود. از این‌رو اقدام سریع جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و فرماندهی آن به دست حاج قاسم سلیمانی و معاون و پشتیبانش حاج ابومهدی المهندس بود که خداوند آن‌ها را بیامرزد. من شاید اولین بار این مطلب را می‌گویم که من و این دو فرمانده، فرماندهی مهمی را در عملیات و رویارویی با چالش‌ها تشکیل می‌دادیم. همواره در منزل من دور هم، نشست داشتیم و نقشه‌ها و گزارش‌های جبهه‌های نبرد و نیازهای مورد نظر را بررسی می‌کردیم و سلاح را به طور مستقیم از ایران خریداری می‌کردیم. ما سلاح نیاز داشتیم و می‌خواستیم از برخی کشورها سلاح بخریم، اما این کشورها شش ماه بعد یا یک سال بعد سلاح به ما می‌دادند این در حالی است که ایران سلاح خود را از انبارهای خود به ما می‌دادند. اگر امروز توافق می‌کردیم که سلاح خریداری کنیم روز بعد سلاح به دستمان می‌رسید؛ و صادقانه می‌گویم که این مسائل بود که عراق را نجات داد.
دبیر کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق مطرح کرد؛
یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش داشت
در بخش دیگری از این مستند، «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، جزئیاتی از این عملیات تروریستی را فاش کرد.
وی گفت: «شرکت انگلیسی «جی.فور.اس»، مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت.» الخزعلی افزود: «این شرکت انگلیسی که در خصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از مأموریت تأیید هدف سردار سلیمانی و المهندس برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.» دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد: «رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد، اما آن روز؛ (روز هدف قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملاً جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک مأموریت ویژه است.»
به گفته الخزعلی، افسران امنیت ملی دوربین‌های نظارتی را نزدیک باند فرودگاه پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم و رصد تحرکات سپهبد سلیمانی و المهندس بود. «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق عراق در بخش نخست این مستند گفت که در صبح روزی که شهید سلیمانی، فرمانده سابق نیروی سپاه قدس انقلاب اسلامی ترور شد، با وی قرار ملاقات داشت. وی گفت: «حوالی ساعت یک بود که اخباری مبنی بر حمله هوایی آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد منتشر می‌شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد، برادر کاظمی، نخست‌وزیر کنونی بود.» عبدالمهدی ادامه داد: «شک و احتمالاتی که هدف چه کسانی هستند وجود داشت، ولی می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد؛ چرا که ساعت ۸:۳۰ صبح با هم قرار ملاقات داشتیم. قرار بود با هم صبحانه بخوریم. همین‌جایی که الان هستیم.»
بیانیه شورای عالی قضایی عراق
 درباره پرونده شهیدان سلیمانی و المهندس
احکام متهمان پرونده ترور سردار سلیمانی
در آینده نزدیک صادر می‌شود
شورای عالی قضایی عراق بیانیه‌ای را درباره تحقیقات مربوط به پرونده ترور فرماندهان شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق صادر کرد.
«حیدر علی نوری» سرپرست مرکز رسانه‌ای شورای عالی قضایی ظهر امروز در بیانیه‌ای گفت که دستگاه قضایی عراق مرحله پیشرفته‌ای را در تحقیق درباره حادثه به منظور اتمام آن به کاملترین وجه طی کرده است.
وی افزود: دادگاه صالحه تحقیقات مراحل پیشرفته تحقیقات را طی و تمام جنبه‌های آن را تکمیل کرده است، چرا که شواهد با ثبت اظهارات مدعیان شخصی و گوش دادن به شهادت کارمندان فرودگاه بین المللی بغداد و اعضای دستگاه‌های امنیتی (مستقر) در آنجا به عنوان شاهدان حادثه جمع شده است.
وی خاطرنشان کرد که اظهارات مقامات فرودگاه بین‌المللی بغداد و برخی از کارمندان (شرکت امنیتی انگلیسی) «G4S» حاضر در محل حادثه در تاریخ وقوع آن ثبت شده است. همچنین اظهارات نماینده حقوقی وزارت امور خارجه عراق و نماینده حقوقی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ثبت شده که درخواست شکایت به نیابت از بستگان شهدا - علیه هرکسی که ارتکاب این جرم از سوی او یا دست داشتنش در این جرم ثابت شود- داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاع از یافته‌های کمیته تحقیقات تشکیل شده براساس دستور دفتر نخست‌وزیر در تاریخ 8/1/2020 که زیر نظر نظارت قاضی تحقیق صالحه کار می‌کند و همچنین کلیپ‌های ویدئویی حاوی اظهارات رسمی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که نشان می‌دهد او دستور اجرای این جرم را صادر کرده، صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، نوری خاطرنشان کرد: روزهای آینده شاهد صدور تصمیمات قضایی مناسب علیه متهمان و افراد دست داشته در حادثه ترور خواهد بود؛ به محض اینکه اقدامات تحقیقاتی بر استناد آنچه قاضی تحقیق صالحه در دادگاه تحقیقات مرکزی به عنوان متولی رسیدگی به این پرونده مشخص کرده است، تکمیل شود.
مدیر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه:
ترور سردار سلیمانی، جبهه مقاومت را متزلزل نخواهد کرد
«نورالدین شیرین» مدیر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه در گفتگو با مهر درخصوص نقش شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و تأثیر ترور ایشان بر جبهه مقاومت گفت: ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس پاسداران در ادامه حملات چهل ساله آمریکا به ایران و انقلاب اسلامی است. هدف از ترور سپهبد سلیمانی تضعیف ارکان انقلاب اسلامی، تقویت و گسترش امپریالیسم و صهیونیسم در جهان اسلام بود.
وی با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها در منطقه شهید سلیمانی را بزرگترین مانع، تهدید و خطر می‌دانستند افزود: آمریکا تصور می‌کرد با ترور حاج قاسم این مانع بزرگ را برطرف خواهد کرد اما این تصور، خیالی بیش نبود
مدیر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه گفت: واشنگتن و تل‌آویو خواهند دید که ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نه تنها ستون‌های جبهه مقاومت را متزلزل نخواهد کرد بلکه باعث نابودی خودشان می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷