تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۴۶۲۳۷
سازمان لیگ با انتشار برنامه‌ای جدید از تاریخ انجام دربی رونمایی کرد؛ قرار است این مسابقه حساس بیست و دوم دی ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.
۰
plusresetminus
برگزاری دربی تهران در تاریخ 22 دی‌ماه/بسیاری از تیم‌ها به سازمان لیگ معترض شدند

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، دربی رفت فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لیگ برتر از ساعت ۱۶:۳۵ روز دوشنبه، بیست و دوم دی‌ماه برگزار می‌شود. طبق این برنامه پرسپولیسی‌ها پیش از انجام دربی، در تاریخ 16 دیماه بازی خود مقابل سپاهان را انجام می‌دهند و با شش روز استراحت به دربی می‌رسند.استقلال هم روز 15 دی با آلومینیوم مسابقه دارد و یک هفته تا دربی زمان آماده‌‌سازی خواهد داشت.

باتوجه به برنامه جدید بازهم یک بازی معوقه در لیگ داریم که آن مسابقه حساس گل گهر- پرسپولیس در ورزشگاه امام علی در سیرجان است که قرار بود هفته دهم برگزار شود اما این مسابقه هم به تعویق افتاده، در حالی که سایر بازی‌های این هفته برگزار خواهد شد. البته پرسپولیس همزمان با برگزاری مسابقات هفته دهم بازی‌های معوقه با سپاهان را برگزار خواهد کرد.
دو تیم پرسپولیس و استقلال بعد از دربی دو مسابقه سخت مقابل تراکتور و فولاد در آزادی و یادگار خواهند داشت که البته یک هفته برای این دو مسابقه زمان دارند.

فکری: زور استقلال کمتر است
برنامه جدید سازمان لیگ اعتراض برخی تیم‌ها از جمله استقلال و پیکان را به دنبال داشت. محمود فکری سرمربی استقلال دیروز در حاشیه تمرین این تیم گفت: اگر قرار بود تعداد بازی‌های ما بیشتر از پرسپولیس باشد، همان زمانی که این تیم از فینال لیگ قهرمانان برگشت، می‌توانستند با ما بازی کنند و سایر دیدارهای معوقه شان را برگزار کنند یا اینکه در آخر نیم فصل بازی‌های عقب افتاده شان را برگزار کنند. اگر قرار باشد تعداد بازی‌های ما از پرسپولیس بیشتر باشد، فرق خاصی نکرده است.
وی افزود: شاید مقداری زور باشگاه استقلال در این زمینه کمتر است و این اتفاقات رخ می‌دهد. آقای سهیل مهدی به ما قول دادند تعداد بازی‌های ما و پرسپولیس تا زمان برگزاری دربی برابر باشد. اگر قرار باشد ما 2 بازی بیشتر انجام داده باشیم، خب بعد از فینال آسیا دربی را برگزار می‌کردند.

پیکان بیانیه صادر کرد
باشگاه پیکان نیز نسبت به برگزاری دیدار معوق‌شده نساجی مازندران مقابل ماشین ‌سازی تبریز گلایه‌مند است و به همین خاطر بیانیه‌ای را صادر کرد. در متن این بیانیه آمده است:‌ «با اعلام برنامه جدید مسابقات لیگ برتر مشخص شد که دیدار نساجی مازندران مقابل ماشین ‌سازی تبریز از هفته نهم لیگ برتر معوق شده و در تاریخ 26 دیماه (زمانی که مسابقه پیکان و نساجی در هفته دهم انجام شده) برگزار می‌شود. اتفاقی که موسسه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو(پیکان)از روزهای گذشته پیش‌بینی اش را می‌کرد اما موضع صبر را در پیش گرفت تا به مسائل اخلاقی و حرفه‌ای در فوتبال پایبند باشد.
از آنجایی که همه باشگاه‌های شاغل در فوتبال ایران، انتظاری جز اجرای عدالت را ندارند، برگزاری مسابقه معوقه تیم نساجی مازندران بعد از مسابقه با پیکان را خارج از فضای مساوات در فوتبال می‌دانیم و به همین خاطر به اطلاع سازمان محترم لیگ و فدراسیون فوتبال می‌رسانیم که تا زمان یکسان شدن بازی‌های همه تیم‌های شاغل در لیگ در دیدار هفته دهم که در روز سه شنبه 16 دیماه برنامه‌ریزی شده به میدان نخواهیم رفت.
دلیل این مسئله هم واضح است؛ فشردگی رقابت‌های لیگ برتر بیشتر از آنکه شامل تیم استراحت کرده شود، برای بقیه تیم‌ها مشکل ساز شده و از آنجایی که همچنان برای تغییر در برنامه بازی‌ها زمان کافی وجود دارد، مصرانه و با کمال احترام خواهان برگزاری دیدار پیکان و نساجی بعد از انجام مسابقه هفته نهم نساجی مقابل ماشین ‌سازی تبریز هستیم.»

برنامه‌ریزی عجیب سازمان لیگ
این روزها اعتراض‌ها نسبت به شیوه برنامه‌ریزی سازمان لیگ بسیار زیاده شده است. طی چند هفته اخیر ابتدا استقلالی‌ها معترض شدند که قبل از برگزاری دربی باید مسابقات به صورت مساوی و برابر باشد. سپس گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی با نساجی مدعی شد این برنامه‌ریزی فشرده را قبول ندارد و حتی تهدید کرد اگر فاصله بازی تیمش و ذوب‌آهن 6 روز نشود ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.
در ادامه صدای باشگاه گل‌گهر سیرجان هم در آمد، این باشگاه اطلاعیه‌ای را صادر کرد و مدعی شد تا زمانی که بازی‌ها برابر نشود در لیگ برتر مقابل رقبا حاضر نخواهد شد، این اعتراض توسط باشگاه مس رفسنجان،ذوب آهن و نساجی نیز تکرار شده است. به تمام این اعتراض‌ها باید نقل قول سهیل مهدی مسئول برگزاری لیگ را نیز اضافه کرد که مدعی شده بود تعداد بازی‌های استقلال و پرسپولیس قبل از برگزاری دربی برابر خواهد شد اما این گونه نشد.
به نظر می‌رسد سازمان لیگ در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ دچار سردرگمی شده تا جایی که در اتفاقی نادر و در شرایطی که هنوز هفته هشتم و نهم مسابقات لیگ برتر به اتمام نرسیده مسابقات هفته دهم قرار است از روز سه شنبه آغاز شود. تعداد زیاد بازی‌های معوقه، نه تنها صدای اعتراض تیم‌ها را بلند کرده بلکه بسیاری از علاقه مندان به فوتبال را هم گیج کرده است. بهتر بود سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که ابتدا بازی‌های معوقه برگزار می‌شد و سپس با برابر شدن تعداد مسابقات تمام تیم‌ها، رقابت‌های هفته دهم به بعد شروع می‌شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰