برگزاری فینال قاره کهن در حضور تماشاگران

گل‌محمدی: فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم

تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۴۴۵۶۹۹
دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز در شرایطی برگزار می‌شود که پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران انگیزه بسیاری برای فتح جام در قطر دارد.
۰
plusresetminus
گل‌محمدی: فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم

به گزارش بلاغ، در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی امروز از ساعت 15:30 در کشور قطر به مصاف یکدیگر می‌روند تا تیم پیروز این دیدار به عنوان فاتح لیگ قاره کهن معرفی شود. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

 پرسپولیس به عنوان نماینده ایران مسیر نسبتا دشواری را برای رسیدن به دیدار فینال طی کرد. پس از شکست ۲-۰ مقابل الدحیل قطر و تساوی ۲-۲ با شارجه امارات در فوریه، پرسپولیس نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ جای کمی برای خطا در قطر داشت. این تیم، التعاون عربستان سعودی را با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا به رقابت‌ها برگردد. در دیگر بازی مرحله گروهی پرسپولیس به مصاف الدوحیل رفت، یک پنالتی از سوی المعز علی باعث شد الدحیل یک پیروزی یک بر صفر در مسابقه پنجم به‌دست آورد اما پرسپولیس در آخرین بازی خود شارجه را با نتیجه ۴-۰ شکست داد تا به عنوان نخست گروه D به مرحله بعدی صعود کند.

در مرحله یک هشتم نهایی پرسپولیس در دیدار با رقیب همیشگی خود یعنی السد ژاوی رو‌به‌رو شد. در این بازی با گل عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۸۸ به پیروزی رسید تا به مرحله یک چهارم نهایی برسد. در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده فوتبال ایران با تک گل آل کثیر از سد پاختاکور عبور کرد. شاگردان یحیی گل محمدی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 3 در ضربات پنالتی از سد النصر عربستان گذشت تا راهی دیدار نهایی شود.

در سوی دیگر میدان‌، اولسان در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا در گروه F با تیم‌های اف سی توکیو ژاپن، شانگ‌های شینهووای چین و پرث گلوری استرالیا هم گروه بود و با وجود آنکه دروازه‌بان و ۳ بازیکن اصلی خود را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در اختیار نداشت موفق شد با ارائه نمایشی مقتدرانه با کسب ۵ پیروزی و یک تساوی با ۱۶ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شود.
نماینده کره‌جنوبی که با مهره‌های تاثیرگذار خارجی و همچنین ستاره‌های ملی‌پوش کره‌ای در تداوم روند شکست ناپذیریش در لیگ قهرمانان موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی ۳ بر صفر از سد ملبورن ویکنوری استرالیا بگذرد و در بازی بعدی خود با نتیجه ۲ بر صفر بیجین گوان را از پیش رو برداشت تا مقتدرانه به مرحله نیمه نهایی راه یابد و در نهایت در این مرحله نیز با شکست ۲ بر یک ویسل کوبه توانست مقتدرانه و بدون هیچ شکستی راهی دیدار فینال شود.

گل محمدی: ما یک تیم هستیم
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس ایران در نشست خبری پیش از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای کره‌جنوبی گفت: هم پرسپولیس و هم اولسان روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند و با شایستگی کامل به فینال رسیده‌اند. فکر می‌کنم تقابل ما با اولسان یکی از مهیج‌ترین بازی‌های آسیا را رقم بزند. اولسان تیم خوبی دارد. آنها برای بردن مبارزه می‌کنند و به تیم ما شباهت دارند. ما یک راه بیشتر نداریم و آن هم بردن است. به تنها چیزی که فکر می‌کنیم قهرمان شدن است. امیدوارم با قهرمانی خودمان، دل هوادارانمان را شاد کنیم. هواداران نگران این بازی هستند ولی من به آنها این قول را می‌دهم که تا آخرین نفس برای قهرمان شدن می‌جنگیم و امیدواریم فردا این اتفاق رقم بخورد.

سرمربی پرسپولیس درباره انگیزه‌های خاص تیمش در بازی فینال گفت: بازیکنان در خیلی از دقایق بازی برای پیروز شدن می‌جنگند. تنها انگیزه آنها شادی دل هواداران است و می‌خواهند برای آنها افتخارآفرینی کنند. هواداران با این تیم زندگی می‌کنند و با این تیم می‌خندند و اشک می‌ریزند. ما انگیزه خیلی بزرگی برای بازی فینال داریم و آن، افتخارآفرینی برای هواداران است. این انگیزه کافی برای بازی فینال و پیروزی مقابل اولسان است.
گل‌محمدی در ادامه درباره غیبت چند بازیکن اصلی پرسپولیس در بازی فینال به خاطر محرومیت بیان کرد: ما یک تیم هستیم و فقط به خاطر تیم بودن‌مان موفق بودیم. درست است که از آخرین بازی که در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادیم حدود چهار بازیکن یعنی 40 درصدمان را در اختیار نداریم که یا محروم هستند و یا از تیم جدا شده‌اند اما دلیل نمی‌شود که از تیم‌مان ناامید شویم. قدرت تیم ما، تیم بودن‌مان است.

حسینی: فینال روز بزرگی برای هر دو تیم است
سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس هم در نشست خبری پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: اولسان تیم سازمان یافته‌ای است اما ما تلاش کردیم و مزد تلاشمان را گرفتیم و به فینال رسیدیم. فینال روز بزرگی برای هر دو تیم است. تلاش کردیم و جنگیدیم تا به اینجا رسیدم. امیدوارم در بازی فینال تدابیر سرمربی تیم را در زمین پیاده کنیم تا موفق باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره عملکرد خوب خط دفاع پرسپولس هم گفت: فوتبال یک ورزش خیلی سخت است. بازیکنان و کادر فنی تلاش زیادی انجام دادند تا به اینجا رسیدیم. نمی‌شود پیش‌بینی کرد در فینال چه اتفاقی رخ خواهد داد اما می‌توانیم قول بدهیم که با همه وجود تلاش کنیم. تک بازی در دیدار نهایی واقعا سخت است اما امیدوارم نکاتی که گفته می‌شود را اجرا کنیم. باید تلاش کنیم تا هواداران را خوشحال کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷