سود میلیاردی پرسپولیس با فتح جام در قطر

گل محمدی: برای قهرمان شدن حق اشتباه نداریم

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۴۵۴۷۲
در آستانه برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا، گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در گفت‌و‌گویی عنوان داشت که تیمش برای قهرمان شدن حق اشتباه ندارد.
۰
plusresetminus
گل محمدی: برای قهرمان شدن حق اشتباه نداریم

به گزارش بلاغ، در فاصله چهار روز تا برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا‌، کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری این دیدار با حضور تماشاگران خبر داد. نشریه «استاد الدوحه» قطر خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه فدراسیون قطر اعلام کردند تماشاگران قطری می‌توانند برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 میان پرسپولیس و اولسان هیوندای وارد ورزشگاه الجنوب شوند. جزئیات و چگونگی حضور تماشاگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه تا دو روز آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.

انتشار این خبر آن هم در آستانه فینال در شرایطی است که در تمام دیدارهای قبلی لیگ قهرمانان در دو منطقه شرق و غرب که به میزبانی قطر برگزار شده بود، تماشاگران حق حضور در استادیوم‌ها را نداشتند. با توجه به حضور تعدادی از ایرانی‌ها در قطر می‌توان امیدوار بود که این تصمیم‌ای اف سی به نفع فوتبال ایران تمام شود. دیدار فینال شنبه آینده ساعت 15:30 به وقت تهران برگزار می‌شود.

سود بالای مالی از قهرمانی در آسیا
قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان یعنی تحقق آرزوی دیرینه هواداران این تیم در ایران. پرسپولیس تا به امروز موفق به فتح این‌جام مهم نشده و حالا امیدوار است با برتری برابر اولسان قهرمان آسیا شود. البته قهرمانی در آسیا آورده مالی بسیاری نیز برای نماینده فوتبال ایران دارد.
بر اساس گزارش منتشر شده کنفدراسیون فوتبال آسیا به قهرمان این تورنمنت 4 میلیون دلار و به نایب قهرمان 2 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. اولسان و پرسپولیس حالا که به فینال رسیده‌اند خیال شان بابت دریافت دست کم 2 میلیون دلار راحت است ولی با توجه به بحران مالی باشگاه‌ها در نتیجه اپیدمی کرونا هر دو تیم خواهان دست یابی به 2 میلیون دلار جایزه اضافه تیم قهرمان هستند.

تنها دریافتی نقدی دو تیم اولسان و پرسپولیس به جایزه نقدی قهرمان و نایب قهرمان خلاصه نمی‌شود. برای مثال بوسان در مرحله گروهی رقابتها با 5 پیروزی و یک تساوی مبلغ 310 هزار دلار از کنفدراسیون آسیا دریافت کرده است. پیروزی‌های بعدی اولسان در مراحل حذفی کل مبلغ دریافتی این تیم تا این لحظه را به 560 هزار دلار رسانده است. به این ترتیب اولسان هیوندای در صورت کسب عنوان نایب قهرمانی روی هم رفته 2.28 میلیون دلار از این رقابتها به‌دست خواهد آورد.

اما در صورت قهرمانی هر یک از دو تیم از جمله پرسپولیس، این مبلغ به مقدار قابل توجهی تفاوت خواهد داشت. به عنوان نمونه در صورت قهرمانی پرسپولیس، از یک طرف این تیم با قهرمانی مبلغی بیش از 4 میلیون دلار از لیگ قهرمانان دریافت می‌کند اما از طرف دیگر با توجه به اینکه به جام باشگاه‌های جهان صعود خواهد کرد از فرصتی دیگر برای کسب جوایز نقدی بهره مند می‌شود. اگر تغییری در جوایز مالی جام باشگاه‌های جهان صورت نگیرد هر تیم به صرف شرکت در این تورنمنت یک میلیون دلار دریافت می‌کند و در پایان رقابتها حتی اگر در رتبه آخر تورنمنت بایستد 2.5 میلیون دلار دیگر هم تصاحب خواهد کرد.

گل محمدی:خوشحالم سرمربی پرسپولیس هستم
یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس پیش از بازی فینال در گفت‌و‌گویی با رسانه باشگاه پرسپولیس عنوان داشت: همیشه داشتن آرزوهای بزرگ یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت است و خودش ایجاد انگیزه می‌کند. هر مربی دوست دارد روی نیمکت‌ تیم‌های بزرگ و تیم ملی کشورش بنشیند و حتی به عنوان یک لژیونر خود را در سطح آسیا و حتی اروپا معرفی کند. این اهداف بلند مدت من است اما رسیدن به آن نیاز به پشتکار و تلاش دارد. خدا به من کمک کرد تا پس از دو سال در یک فینال آسیایی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم.
وی افزود: با تمام سختی‌هایی که قبل از سفر به قطر داشتیم به فینال راه پیدا کردیم و همه ما از آن دوران خاطره خیلی خوبی داریم. هنوز هم دیدن صحنه‌های صعودمان به فینال در فضای مجازی یا غیر مجازی برای من تازگی دارد و هیچ وقت کهنه نمی‌شود. برای خودم افتخار بزرگی است که تیمم در فینال حضور دارد. این امر هم به جز‌ با حمایت هواداران میسر نمی‌شد. هر چند آنها کنار ما نیستند اما انرژی‌های مثبت‌شان را پشت خود حس می‌کردیم و می‌دانستیم کنارمان هستند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه به مشکلات این تیم در خط حمله اشاره کرد و گفت: آل کثیر در بازی‌های لیگ قهرمانان تأثیر خوبی برای ما داشت و خیلی اثرگذار عمل کرد. به ثمر رساندن 4 گل کار بزرگی بود. دوید، جنگید و بشخصه فکر می‌کردم امسال می‌تواند در لیگ برتر آقای گل شود. عیسی خیلی به بحث فنی و روند تیم کمک می‌کرد، اما برایش اتفاقی رخ داد که هیچ کس دلیلش را نفهمید. هنوز هم برای خودم سؤال است، چرا عیسی 6 ماه محروم شد. باید با این مسئله کنار بیاییم و نمی‌توانیم مدام به محرومیت عیسی فکر کنیم. در هر صورت اتفاقی است که رخ داده و باید از داشته‌های خوب استفاده کنیم. باید بهترین عملکرد و بازی را از آنها بگیریم. آرمان رمضانی و مهدی عبدی را در اختیار داریم و می‌توانیم تغییرات دیگری هم داشته باشیم. اما این دو نفر در این پست بازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. باید به رمضانی و عبدی اعتماد کرد و با آنها تمرینات تخصصی بیشتری انجام داد.

گل محمدی در پایان عنوان داشت: دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید مدام به مشکلات فکر کرده. به سر خودمان بزنیم و درباره آنها صحبت کنیم که قطعا راه درستی نیست زیرا وقت زیادی از ما می‌گیرد و به جز برگشت به عقب چیز دیگری نیست. راه دیگری هم وجود دارد؛ تمرین بیشتر و تمرکز بیشتر. راه دوم را انتخاب کرده‌ایم و فکر می‌کنم بهترین راه هم هست. حق اشتباه نداریم و نباید تمرینات خود را یک روز هم بدون هدف برگزار کنیم. این تیم مال من یا باشگاه نیست، بلکه 50-40 میلیون هوادار صاحبش هستند و ما هم احساس مسؤولیت می‌کنیم. نمی‌توانیم بی‌خیال باشیم و تنها کاری که انجام می‌دهیم تمرکز روی تمرین و مسابقه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴