تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۴۵۲۷۹
مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انجام تمرینات ورزشی منظم در بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین باعث کاهش میزان انسولین تزریقی می شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، ایرج بیگلری در خصوص فواید برنامه منظم ورزشی برای افراد دیابتی گفت: ورزش های منظم برای افراد دیابتی وابسته به انسولین بسیار سودمند است به طوری که در ورزش های درازمدت مشاهده شده حساسیت سلول ها به انسولین افزایش می یابد که این امر در بهبود وضعیت دیابت بخصوص در افراد غیروابسته به انسولین بسیار با اهمیت است.
وی بیان کرد: همراه با کنترل مطلوب قندخون و انجام تمرینات ورزشی منظم، مصرف قرص های خوراکی در برخی افراد دیابتی غیروابسته به انسولین کاهش یافته و در بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین، میزان انسولین تزریقی کاهش می یابد.
بیگلری افزود: مطالعات نشان داده که در ماه های اولیه شروع برنامه های ورزشی، انسولین تزریقی گاهی تا 20 درصد یا حتی بیشتر کاهش می یابد.
وی گفت: کاهش وزن ناشی از ورزش، باعث کاهش بافت چربی می شود، بنابراین مقاومت به انسولین در سلول ها کاهش می یابد و به این ترتیب مصرف داروهای خوراکی پایین‎آورنده قند خون کم می‎شود.
بیگلری بهترین زمان برای ورزش بیماران دیابتی را بعد از میان وعده های بعدازظهر و قبل از شام دانست و گفت: ورزش های هوازی به خصوص پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا کردن از جمله ورزش های مفید برای بیماران دیابتی است.
وی تاکید کرد: مشاوره با پزشک برای افراد دیابتی، به دلیل اثر ورزش بر قندخون بسیار مهم است همچنین برنامه های ورزشی باید به آهستگی شروع و تدریجا به زمان و شدت آن ها افزوده شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰