در نشست خبری مشترک فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت فریدونکنار اعلام شد

آغاز اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در فریدونکنار/مبتلا شدن ۷ نفر به کرونا در یک جشن عروسی

تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۴۴۵۰۶۲
آغاز طرح شهید سلیمانی در فریدونکنار و مبتلا شدن هفت نفر به بیماری کرونا با برگزاری جشن عروسی در یکی از روستاهای این شهرستان از موارد اعلام شده در نشست خبری مشترک فرمانده سپاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان بوده است.
۰
plusresetminus
آغاز اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در فریدونکنار/مبتلا شدن ۷ نفر به کرونا در یک جشن عروسی
به گزارش بلاغ، محمد برمر فرمانده سپاه فریدونکنار در نشست خبری مشترک با شبکه بهداشت و درمان با تشریح طرح سردار شهید سلیمانی اظهارکرد: با فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه در جلوگیری از بیماری کرونا و انتشار خدمات دستگاه‌های مختلف موج امید و دلگرمی به مردم عزیز داده شد.
 
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کرونا یک ویروس زیستی نوظهور بوده و دربرگیری جهانی دارد، نیاز به بسیج کنندگی جامعه است.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: آخرین شیوه مناسب مقابله با بیماری کرونا، یک الگوی محله محور است که به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده و مردم پایه خواهد بود.

برمر افزود: باتوجه به اینکه شاید برخی افراد علائم بیماری را نداشته باشند اما ناقل باشند، در این مقطع مقابله با ویروس کرونا از بیماریابی به ویروس‌یابی تغییر پیدا کرده تا شناسایی به خوبی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات و اقدامات در طرح شهید سلیمانی به‌صورت نقطه‌ای و متمرکز بر خانواده، محله یا منطقه صورت می‌گیرد، گفت: این طرح با محوریت وزارت بهداشت و با همکاری سپاه و بسیج اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه فریدونکنار با بیان اینکه برای این طرح چهار لایه تیم عمل کننده طراحی شده است، یادآورشد: تیم اول وظیفه رصد و شناسایی بیمار، تیم دوم مراقبت و خدمات تخصصی به بیمار، تیم سوم وظیفه اعطای کمک مومنانه اعم از بهداشتی و معیشتی و تیم چهارم وظیفه حضور و نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن مختلف را بر عهده دارد.

برمر با اشاره به اینکه هر سه روز یک بار وضعیت سلامت خانواده به‌صورت حضوری، تلفنی یا مجازی پایش می‌شود اظهارکرد: سازمان رزم طرح شهید سلیمانی در فریدونکنار توسط بسیج و شبکه بهداشت انجام گرفته و تاکنون ۱۳۰ نفر نیروی بسیجی و ۱۲۳ نفر متخصص شبکه بهداشت در این طرح به‌کارگیری شدند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل اجرای طرح شهید سلیمانی از صبح امروز کار خود را به‌صورت میدانی آغاز کردند و تا پایش سلامت تمام شهروندان فریدونکناری این طرح ادامه دارد.

ابتلا هفت نفر به کرونا با برگزاری جشن عروسی در یکی از روستاهای فریدونکنار
ناصر بزرگیان مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار هم در این نشست با اشاره به اینکه بیشترین عامل انتشار ویروس تجمعات خانوادگی است اظهارکرد: فضای مجازی بهترین عنصر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده و قصد داریم با استفاده از این عنصر دورهمی‌های خانوادگی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمع، خطرهای زیادی را به‌دنبال دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برگزاری جشن عروسی در یکی از روستاهای فریدونکنار هفت نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار تصریح کرد: از شهروندان گرامی فریدونکناری خواستاریم تا از برگزاری مراسم شب یلدا خودداری کنند.

بزرگیان با تاکید بر اهمیت اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح می‌تواند برای مقابله با ویروس کرونا بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: تاکنون از ۱۸ هزار و ۲۶۳ خانوار شهرستان فریدونکنار، ۱۱ هزار نفر سفیر سلامت در خانواده‌های شهری شناسایی شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴