تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۴۵۰۲۰
با توجه به آنکه 3 ملی‌پوش کشتی ایران در جام جهانی 2020 در ترکیب 4 تیم برتر لیگ حضور دارند، احتمال می‌رود مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی با تاخیر برگزار شود.
۰
plusresetminus
اعتراض استقلال، مخالفت فدراسیون کشتی /نیمه‌نهایی لیگ برتر با تأخیر برگزار می‌شود؟!

به گزارش بلاغ، ترکیب دو نفره تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی 2020 حسابی خبرساز شده است. رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۰ قرار بود از ۲۲ تا ۳۰ آذر در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شود اما با بدتر شدن اوضاع شیوع کرونا و انصراف تیم‌هایی نظیر آمریکا، ژاپن، کوبا، کانادا و قزاقستان از حضور در این رقابت‌ها، اتحادیه جهانی کشتی سرانجام تصمیم به لغو این رقابت‌ها گرفت.

اتحادیه جهانی کشتی سپس اعلام کرد رقابت‌های جام جهانی انفرادی را با جوایز نقدی برای گرم شدن هر چه بیشتر تنور رقابت‌های کشتی جایگزین این مسابقات کرده و هر کشوری که مایل باشد می‌تواند در همان تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان عازم صربستان شود.
در حالی‌که روس‌ها قصد دارند با نفرات عنوان دار خود و با ترکیب کامل راهی این مسابقات شوند، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد تنها حسن یزدانی و کامران قاسمپور عازم این رقابت‌ها خواهند شد، تصمیمی که پس از چند روز عوض شد و رحمان عموزاد خلیلی و امیر محمد یزدانی جایگزین حسن یزدانی و کامران قاسمپور شدند.
فدراسیون کشتی دلیل اصلی تغییر در نفرات اعزامی به رقابت‌های جام جهانی را بحث جوانگرایی در تیم ملی اعلام کرد اما خبرگزاری ایسنا در گزارشی عنوان داشت به دلیل همزمانی رقابت‌های جام جهانی صربستان با مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد، تیم متمول ایران مال که چند سالی است با جذب بهترین‌های کشتی ایران، عنوان قهرمانی را از آن خود می‌کند، اعلام کرده به یزدانی و قاسمپور نیاز دارد و موافق اعزام آنها به صربستان نیست.

اعتراض استقلال، واکنش فدراسیون
هر چند که گفته می‌شود این موضوع از سوی کادرفنی تیم ایران مال تکذیب شده است، اما گویا باشگاه استقلال به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد، با حضور ملی‌پوشش (امیر محمد یزدانی) در این رقابت‌ها مخالفت کرده است. احمد مددی سرپرست باشگاه استقلال روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی مخالفت خود را با اعزام امیرمحمد یزدانی به جام جهانی کشتی آزاد اعلام کرد. باشگاه استقلال در نامه اش اعلام کرده به امیرمحمد یزدانی برای دیدارهای نیمه نهایی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد که همزمان با جام جهانی صربستان برگزار می‌شود، نیاز دارد. نام باشگاه استقلال با واکنش فدراسیون کشتی همراه شد تا جایی که محمد ابراهیم امامی سخنگوی این فدراسیون گفت: تصمیم گیرنده در این خصوص سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خواهد بود چرا که فدراسیون کشتی از قبل اعلام کرده کادر فنی تیم‌های ملی درباره مباحث فنی اختیار تام دارند.

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: هدف اصلی کادر فنی تیم‌های ملی کسب موفقیت در رقابت‌های کسب سهمیه و سپس بازی‌های المپیک توکیو است و رقابت‌های جام جهانی انفرادی صرفا یک رویداد تدارکاتی محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: صفر تا صد تصمیم گیری درباره این موضوع با غلامرضا محمدی است و هر تصمیمی که او بگیرد مورد حمایت فدراسیون خواهد بود. غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز در این باره گفت: قطعا این تصمیم، تصمیم شخصی نبوده و امیرمحمد یزدانی و رحمان عموزاد به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.  طبق برنامه در نظر گرفته شده از سوی فدراسیون کشتی دو آزادکار کشورمان بامداد دوشنبه با عباس حاج‌کناری مربی تیم ملی تهران را به مقصد بلگراد ترک خواهد کرد. این سه نفر ظهر جمعه به خانه کشتی آمدند تا روز دوشنبه راهی مسابقات شوند. پیش از این نیز حسین نوری در وزن 87 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم دو ملی‌پوش کشتی فرنگی بامداد چهارشنبه همراه با بهروز حضرتی‌پور مربی تیم ملی برای شرکت در جام جهانی به صربستان رفتند. رقابت وزن 87 کیلوگرم طی دو روز 22 و 23 آذر و کشتی‌های وزن 97 کیلوگرم نیز در روزهای 23 و 24 آذر به انجام
خواهند رسید.

احتمال تعویق مسابقات لیگ
با نهایی شدن ترکیب تیم کشتی آزاد و فرنگی در جام جهانی صربستان، احتمال آنکه مرحله نیمه نهایی لیگ برتر آزاد و فرنگی به تعویق بیفتد وجود دارد. از جمع 4 کشتی‌گیر آزاد و فرنگی در جام جهانی، تنها تیم محمدهادی ساروی (صبانور کردستان) از حضور در مرحله نیمه‌نهایی بازمانده و پیشنهاد برگزاری مرحله پایانی لیگ با شرکت 6 تیم و اضافه شدن دو تیم بازمانده از صعودِ رعد پدافند ارتش و صبانور کردستان به 4 تیم صعودکننده بازار بزرگ، دانشگاه آزاد اسلامی، سیناصنعت و فولاد اکسین نیز رد شده است.

نوری در بازار بزرگ عضویت دارد که به عنوان تیم اول گروه ب به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. عموزاد و یزدانی نیز به ترتیب با تیم‌های دانشگاه آزاد و استقلال به مرحله بعدی صعود کرده‌اند و فینال همزمان با برگزاری جام جهانی انفرادی قرار است در خانه کشتی شهید‌هادی برگزار شود. پیش از این با توجه به اینکه انتخاب کادرفنی کشتی آزاد از یک تیم بود و بازار بزرگ که یزدانی و قاسمپور را در اختیار دارد، قطعا در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر حضور خواهد داشت، نام این دو کشتی‌گیر با عموزاد و یزدانی جایگزین شد، آن‌هم با وجودی که تیم بازاربزرگ مهره‌های خوب و نامداری در اختیار دارد. حال باید منتظر ماند و دید تیم‌های آزاد استقلال، دانشگاه آزاد و فرنگی بازار بزرگ با حضور کشتی‌گیرانشان در صربستان، با توجه به در پیش بودن حساس‌ترین و مهم‌ترین مرحله لیگ مخالفتی نخواهند داشت یا اینکه زمان برگزاری مرحله پایانی لیگ برتر آزاد و فرنگی دستخوش تغییر خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴