تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۴۴۷۳۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) وعده داد انحصار بازار خودرو را می‌شکند.
۰
plusresetminus
وعده وزیر صمت: انحصار بازار خودرو را می­‌شکنیم
به گزارش بلاغ، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیک سلامت گفت: ما به دنبال شکستن انحصار خودرو هستیم و این کار را خواهیم کرد. نه تنها از طریق واردات، بلکه حتی اگر بتوانیم چند کمپانی داخلی را تقویت کنیم، تا با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند.

وی با تأکید به افزایش تولید در بخش خودرو افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در زمینه تولید خودرو 50 درصد تولید را افزایش دهیم. بر اساس برنامه خودرویی وزارت صنعت، تعهدات مردم در این بخش را به موقع پاسخ خواهیم داد ضمن اینکه ما به دنبال افزایش تولید هستیم زیرا افزایش تولید به معنای ایجاد‌ اشتغال و فعال شدن قطعه‌سازان است.

وزیر صمت در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا واردات خودرو هم پیرو شکستن انحصار خودرو انجام خواهد شد، بیان کرد: واردات خودرو باید با چند مولفه همراه باشد و ما در کارگروه‌های کارشناسی در حال بررسی هستیم تا خلأ موجود در بازار را از طریق تولید داخل جبران کنیم.

گفتنی است، شکستن انحصار در بازار خودرو از طریق واردات، به‌­طور کلی امر مبارکی محسوب می­‌شود اما از آنجایی که این کار می‌­تواند زمینه‌ساز برخی سوءاستفاده‌­ها قرار بگیرد، اندکی بدبینی با خود به­‌همراه می­‌آورد. چراکه در صورت آزاد شدن واردات خودرو قطعا ارز قابل توجهی از کشور خارج می‌­شود و از طرف دیگر ممکن است این ارزها صرف خودروهای لوکس شود، بنابراین ممکن است در صورت آزادسازی خودرو، علاوه ‌بر اینکه هزینه آن را بدهیم، چیزی هم نصیب اقشار متوسط و ضعیف نشود. بنابراین دولت باید مراقب باشد تا این سیاست- در صورت اجرا-  از هدف خود (شکسته شدن قیمت­‌ها) منحرف نشود.  

رزم‌حسینی همچنین درباره ابلاغ شیوه‌نامه جدید فولاد با بیان اینکه بورس کالا و خدمات برای عرضه همه محصولات تولیدی است، ابراز کرد: وزارت صمت در فرآیند قیمت‌‌گذاری در بورس دخالت ندارد بلکه بر آن نظارت می‌کنیم ضمن اینکه با این کار می‌خواهیم جلوی رانت را بگیریم.

وزیر صمت افزود: در چند ماه گذشته فولادسازان کشور محصول را در بازار داخلی بالاتر از قیمت‌های جهانی به فروش رسانده‌اند و این در حالی است که مواد اولیه، انرژی و نیروی کار را با قیمت مناسب استفاده کرده لذا این محصول باید با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما