تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۴۴۴۵۲۱
هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با شکست تیم‌های اصفهانی برابر نفت مسجد سلیمان و شهرخودرو آغاز شد.
۰
plusresetminus
شکست تیم‌های اصفهانی مقابل نفت و شهرخودرو/استقلال نیم نگاهی به صدر جدول رده‌بندی دارد

به گزارش بلاغ، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته با برگزاری دو بازی آغاز شد. در مسجد سلیمان نفت موفق شد با نتیجه 3 بر یک سپاهان را شکست دهد تا شاگردان مجتبی حسینی نخستین پیروزی خود را در لیگ به‌دست آورند. در این دیدار که در زمین گل‌آلود برگزار شد و دو تیم فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند، احسان حسینی (۵)، سجاد جعفری (۶۴) و (۸۰) برای نفت و سجاد شهباززاده (۲+۴۵) برای سپاهان گل زدند.

در اصفهان هم ذوب آهن برابر شهر خودرو با نتیجه دو بر صفر شکست خورد. ذوب آهن در حالی تن به انجام این بازی داد که ۱۸ بازیکن این تیم مبتلا به ویروس کرونا و ۳ بازیکن هم در اختیار تیم ملی جوانان بودند تا رحمان رضایی عملاً ۱۸ بازیکن خود را در اختیار نداشته باشد و تلاش‌های ذوب آهنی‌ها برای لغو این بازی بدون ثمر ماند.امین قاسمی‌نژاد ابتدا در دقیقه ۱۴ از روی نقطه پنالتی دروازه ذوب آهن را گشود تا شاگردان رحمتی نیمه نخست را با پیروزی به رختکن بروند.همین بازیکن یکبار دیگر در ابتدای نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ موفق به گلزنی شد تا شهرخودرو در دیداری خارج از خانه موفق به شکست دادن میزبان خود شود.

طبق برنامه قبلی سازمان لیگ، قرار بود دیروز در قائمشهر نیز تیم‌های نساجی و پرسپولیس با یکدیگر دیدار کنند که این بازی به زمان دیگری موکول شد.

بازی‌های حساس در تهران و تبریز
در ادامه رقابت‌های لیگ برتر امروز نیز 5 بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین آنها استقلال در تهران میزبان صنعت نفت آبادان است. استقلال هفته گذشته مقابل پیکان دو امتیاز حساس را از دست داد تا در روزی که محمود فکری محروم بود نتواند از حریف کاملا تدافعی خود سه امتیاز بگیرد. این هفته اما شرایط آبی‌پوشان نسبت به بازی قبل دشوارتر شده است.

آبی‌پوشان این هفته 4 بازیکن اصلی‌شان مصدوم هستند. شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و مسعود ریگی به احتمال فراوان در این بازی حساس غایب هستند. از طرف دیگر تیم صنعت نفت مثل پیکان به دنبال بازی تدافعی نخواهد بود و نیم‌نگاهی به دروازه‌ آبی‌پوشان دارد. استقلال و نفت آبادان هر دو 7 امتیازی هستند و روی پله‌های چهارم و پنجم جدول ایستاده‌اند. استقلال به دلیل اینکه دو گل کمتر از زردپوشان آبادانی خورده‌اند بالاتر از نفت قرار گرفته‌اند.
طالب ریکانی کاپیتان نفت آبادان با 4 گل تاثیرگذارترین مهره این تیم است و هر 4 گل این تیم را ریکانی زده است. استقلال هم امیدوار است که مهدی قائدی دروازه‌ نفت آبادان را باز کند. غفوری تنها بازیکن دو گله استقلال در این مسابقه به احتمال زیاد غایب خواهد بود. بازی روی چمن هموار ورزشگاه آزادی انجام می‌شود و بهترین شرایط برای دو تیم فراهم است تا فوتبالی تهاجمی را به نمایش بگذارند. برنده این مسابقه شانس صدرنشینی در این هفته را هم دارد به شرطی که گل گهرسیرجان مقابل پیکان تهران شکست بخورد.

در دیگر بازی مهم امروز گل گهر در سیرجان میزبان پیکان است. خوش‌ بین‌ترین هوادار گل‌گهر سیرجان هم تصور نمی‌کرد این تیم بعد از 4 هفته ابتدایی لیگ بالاتر از پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور در صدر جدول لیگ قرار بگیرد. شاگردان امیر قلعه نویی تا امروز بهترین تیم لیگ هستند. با 7 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را هم در اختیار دارند. گادوین منشا مهاجم اسبق استقلال و پرسپولیس 4 گل زده است.

گل‌گهر اگر این هفته بتواند از پیکان سه امتیاز بگیرد در آن‌صورت در پایان هفته پنجم هم صدرنشین لیگ باقی خواهد ماند. مهدی تارتار هفته گذشته با یک بازی کاملا دفاعی یک امتیاز از استقلال گرفت و در این هفته نیز شاید پیکان با همین تفکر به میدان بیاید و گرفتن یک امتیاز از دل کویر را در دستور کار خود قرار بدهد اما شاید قلعه‌نویی با پیکان بتواند فرار بزرگ خود را در هفته پنجم لیگ برتر آغاز کند.

در تبریز هم یک بازی مهم میان تراکتور و فولاد برگزار می‌شود. علیرضا منصوریان بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل مس رفسنجان گفت: از زیر فشار روانی هواداران تراکتور خارج شد و این هفته در تبریز میزبان فولاد خوزستان است. فولادی که مثل تراکتور یک استقلالی هدایتش را برعهده‌دارد. نبرد تاکتیکی جواد نکونام و منصوریان در لیگ برتر دیدنی خواهد بود. فولاد خوزستان هفته گذشته مقابل آلومینیوم متوقف شد و هنوز شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده است.
در اراک هم آلومینیوم میزبان ماشین ‌سازی است. دو تیم تاکنون بردی در لیگ برتر بیستم نداشته‌اند و آلومینیوم اراک 2 امتیازی در رده چهاردهم جدول و ماشین ‌سازی با یک امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته‌اند. نبرد قعرنشینان برای رسیدن به اولین برد در شهر اراک دیدنی خواهد بود. سایپا هم در تهران میزبان مس رفسنجان است. شاگردان ابراهیم صادقی این هفته بهترین فرصت را دارند که مقابل مس رفسنجان پیروز شوند. حریف تازه لیگ برتری شده سایپا هنوز نه بردی داشته و نه گلی در لیگ بیستم به ثمر رسانده است. مس هفته گذشته هم در خانه از تراکتور شکست خورد. برنامه کامل دیدارهای هفته پنجم به این شرح است:

دوشنبه 17 آذر 1399
*آلومینیوم اراک..................... ماشین‌‌سازی‌تبریز (ساعت 15)
*تراکتور...............................................................فولاد(ساعت 15)
*سایپا.................................................مس رفسنجان(ساعت 15)
*گل گهرسیرجان..........................................پیکان (ساعت 15)
*استقلال...........................صنعت نفت آبادان (ساعت 16:15)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴