تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۴۴۴۱۳
حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برنامه مسابقات لیگ را دستخوش تغییرات کرده، تغییراتی که برخی اعتراض‌ها را به دنبال داشته است.
۰
plusresetminus
پرسپولیس تا قبل از اعزام به قرنطینه رفت/چالش‌های لیگ قهرمانان آسیا برای لیگ برتر فوتبال

به گزارش بلاغ، در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه دادگاه عالی ورزش با شکایت باشگاه النصر عربستان خواهان رسیدگی فوری به پرونده شده و احتمال تعویق دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس ایران و نماینده شرق آسیا وجود دارد.باشگاه پرسپولیس و وکیل این باشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه تعویق فینال آسیا را منتفی دانستند و بر برگزاری به موقع این مسابقه در روز ۲۹ آذر تاکید کردند. سایت «کوره» در بخش کشور عربستان هم به نقل از یک منبع آگاه در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا، خبر تعویق فینال آسیا را تکذیب و تصریح کرد که هیچ نامه‌ای از دادگاه عالی ورزش برای AFC ارسال نشده است.این منبع آگاه در کمیته استیناف AFC به سایت کوره گفت: این درست نیست که ما به تعویق دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم. تصمیمی که توسط کمیته استیناف AFC درباره شکایت النصر گرفته شد، روشن بود.

سختگیری‌های قطر در میزبانی از فینال آسیا
تا بدین لحظه برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 29 آذر قطعی است و پرسپولیس باید چهار روز زودتر از فینال یعنی ۲۵ آذر در دوحه حاضر شود و بعد از انجام تست‌های مربوط به کرونا، مجوز حضور در فینال را به دست بیاورد. در این بین اما برگزاری دیدارهای این تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر برای سازمان لیگ چالش برانگیز شده و تصمیمات اتخاذ شده با توجه به اینکه زمان‌بندی برگزاری مسابقات را دستخوش تغییر کرده با انتقادات مختلفی همراه شده است.
به توجه به سخت‌گیری قطر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرسپولیس در زمان اعزام به این کشور نباید هیچ بازیکن مبتلا به کرونا داشته باشد و در صورت وجود یک نمونه مثبت، کل کاروان این تیم باید به مدت دو هفته در قرنطینه کامل به سر ببرند. این قانون از زمان برگزاری مسابقات در قطر رعایت می‌شود و تیم‌های شرقی و غربی مشمول آن شده‌اند؛ سرخپوشان در شهریور و زمان برگزاری مسابقات دور گروهی هم چهار روز زودتر عازم قطر شده بودند و اخیرا هم تیم‌های شرق آسیا چهار روز زودتر خودشان را به قطر رساندند تا برای اولین بازی‌های خود مشکلی نداشته باشند.

لغو بازی پرسپولیس و نساجی
تمام این عوامل منجر به آن شد که مسئولان باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار مقابل نساجی مازندران با سازمان لیگ و باشگاه نساجی برای تغییر محل بازی این دو تیم از قائم‌شهر به تهران نامه ‌نگاری کردند تا دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت در قائم‌شهر برگزار شود. درخواستی که از سوی باشگاه نساجی برای تغییر میزبان و مهمان در بازی رفت و برگشت رد و اعلام شد با اجرای پروتکل‌های بهداشتی پذیرای پرسپولیس در قائم‌شهر خواهد بود.
باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ درخواست کرده بود تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجتناب از سفر به این شهر و نیز زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی، دیدار این تیم برابر نساجی مازندران در تهران برگزار شود که مورد پذیرش باشگاه نساجی قرار نگرفت و در نهایت سازمان لیگ به منظور همراهی با پرسپولیس، رای به لغو این دیدار داد.
بلافاصله پس از این اتفاق خبر از قرنطینه کامل این تیم داد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که هدف از قرنطینه بازیکنان، «کاهش ارتباط بازیکنان و اعضای تیم با خانواده و دوستان است» تا «امکان سرایت کرونا» به آنها وجود نداشته باشد.

همچنین قرار است تمرینات پرسپولیس هم با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا قرمزها از گزند کرونا در امان باشند. این سختگیری از آن جهت انجام می‌شود که اگر در آزمایش نخست بازیکنان پرسپولیس در قطر، مورد کرونایی دیده شود، کل اعضای تیم باید به قرنطینه ۱۴ روزه بروند و این بدان معنی است که نمی‌توانند در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند. باتوجه به قراردادهای‌ای اف سی، آنها امکان تعویق بازی را نیز ندارند. با این وجود باشگاه پرسپولیس از لغو دیدار با ذوب آهن خبر نداده و اعلام کرده که اردوی این تیم تا دیدار با حریف اصفهانی ادامه خواهد داشت و در واقع از نظر سرخ‌ها، برنامه این بازی پابرجاست.
تقابل احتمالی ذوب آهن و پرسپولیس در هفته ششم (شنبه 22 آذرماه) در شرایطی است که کربکندی عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس مدعی شده که در رفت و برگشت ذوب آهعن به آبادان 6-7 عضو ما کرونایی شدند. این اظهار نظر نشان دهنده آن است که احتمال انتقال ویروس کرونا به اعضای تیم شهرخودرو (حریف امروز ذوب آهن) و حتی اعضای تیم پرسپولیس وجود دارد. برهمین اساس هم اعضای تیم ذوب‌آهن خواستار تعویق بازی این تیم برابر شهرخودرو شدند!

قبل از کربکندی نیز مظلومی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرده بود که باید دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که به دلیل حضور پرسپولیسی‌ها در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، زمان برگزاری آن در تقویم رقابت‌های لیگ برتر به عنوان یکی از دیدارهای هفته هفتم نامعلوم است، برگزار شود و در این صورت استقلال در هفته هشتم مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

برنامه‌ریزی عجیب سازمان لیگ
وظیفه تمام دست‌اندرکاران فوتبال ایران حمایت از تیم پرسپولیس به عنوان نماینده کشورمان است ولی نباید این نکته را هم از یاد برد که اتفاقات اخیر و لغو بازی‌های پرسپولیس در لیگ، موجب بی‌نظمی مسابقات می‌شود. با این حال ولی سؤالی که این روزها ذهن اهالی فوتبال را به خود درگیر کرده این است که مگر سازمان لیگ از تاریخ برگزاری قطعی فینال لیگ قهرمانان و پروتکل‌های بهداشتی قطر خبر نداشت که برای پرسپولیس در لیگ بازی گذاشته است؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴