تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۴۴۳۶۱
استاندار تهران گفت: از سه میلیون موتورسیکلت مشمول دریافت معاینه فنی در تهران تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی دریافت کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: در مورد مسئله تامین سوخت نیروگاه های استان تهران با توجه به اینکه نیمسال دوم سال یعنی در فصل پاییز و زمستان مصارف صنعتی و نیروگاه ها استفاده از گازشان نصف و یا قطع می شود معمولا از سوخت جایگزین استفاده می کنند که به دلایل علمی این موضوع می تواند موجب تشدید آلودگی هوا شود.
وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا محدودیت های رفت و آمد اعمال شد و حجم ترافیک نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد. بر همین اساس تعداد روزهای ناسالم کمتری داشتیم اما باید هوشیاری و دقت بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: از مهر ماه پیگیر بودیم که تهران به عنوان کلانشهری قملداد شود که تا جای ممکن نیروگاه های آن با تامین سوخت گاز کمتر به سمت استفاده از سوخت های جایگزین حرکت کند. بر همین اساس امروز مصوبه ای داشتیم که با توجه به شرایط شکننده و ناپایدار تهران و با وجود پایداری هوا که غلظت آلایندگی را افزایش می دهد، شرکت ملی گاز و شرکت نفت نسبت به تامین گاز این صنایع اقدام کنند و در صورتی که این کار به هر دلیلی امکانپذیر نشود گازوئیل یورو۴ به این صنایع بدهد.
وی تاکید کرد: باید نیروگاه ها گزارش مکتوبی در خصوص استاندارد سازی و کاهش مصرف خود ارائه کنند که نظارت و ارزیابی دقیقی در این حوزه انجام شود.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم انجام دقیق معاینه فنی خودروها اشاره کرد و افزود: ۶۶ مرکز معاینه فنی خودرو در تهران از دستگاه ها و تجهیزاتی برخوردار هستند که نسبت به سایر مراکز معاینه فنی باید ارجحیت داشته باشند. البته باید در صدور مجوزها شاخص ها به طور کامل در همه مراکز رعایت شود و همه مراکز تجهیزات لازم را تامین کنند.
وی افزود: در حال حاضر در تهران از سه میلیون موتورسیکلتی که مشمول معاینه فنی هستند تنها ۳۳ دستگاه معاینه فنی در تهران دریافت کردند لذا باید تمهیداتی برای رویت پلاک موتورسیکلت ها توسط دوربین های پلیس و اعمال نظارت دقیق آنها اتخاذ شود.
محسنی بندپی در خصوص رای دیوان عدالت اداری برای سن فرسودگی خودروها نیز گفت: شاید قصد دیوان عدالت اداری کمک به اشتغال باشد ولی خروجی این اقدام برای سلامت آحاد جامعه مناسب نیست. بر همین اساس باید این موضوع در شورای ترافیک استان تهران مورد ارزیابی، بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما