کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه صدور ویزا و پرواز معروف به چین

15 آذر 1399 ساعت 14:40

با توجه به اعزام شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به چین جهت حضور در لیگ این کشور، اکنون تنها یک ستاره والیبال ایران بدون تیم باقی مانده است.



به گزارش بلاغ، سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، سرانجام پس از مدت‌ها حضور در آمریکا به دلیل تعطیلی مسابقات لیگ برتر چین بخاطر ویروس کرونا، بامداد روز شنبه ۱۵ آذر برای حضور در تمرینات تیم بایک موتورز، ایالات متحده را به مقصد چین ترک کرد تا در تمرینات تیم جدیدش شرکت کند.
معروف که فصل گذشته با این تیم چینی قرارداد امضا کرده بود،‌ پس از قانون منع به کارگیری بازیکنان خارجی در لیگ چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، پکن را به مقصد آمریکا ترک کرد تا تمریناتش را تا چند روز قبل در آنجا پیگیری کند. موضوعی که با توجه به نزدیک بودن المپیک و نبود معروف در جریان بازی‌های رسمی، باعث نگرانی‌های اهالی و طرفداران والیبال می‌شد.
البته این اعزام قرار بود پیش از این‌ها صورت بگیرد تا معروف به همراه ستاره‌هایی چون "مت اندرسون" آمریکایی عازم چین شود. اتفاقی که به دلیل عدم صدور ویزای بازیکنان شاغل در لیگ چین رخ نداد. طبق تصمیم مسئولان کشور چین همه بازیکنان شاغل در لیگ باید به صورت یکباره عازم این کشور شده و دوران قرنطینه را سپری کنند. امیر خوش‌خبر پیش از این با تایید این خبر به ایسنا گفته بود: "طبق اخباری که بنده دارم همه بازیکنان شاغل در لیگ چین باید یکباره عازم این کشور شوند و یک دوران قرنطینه طولانی مدت را هم سپری کنند که احتمالا به مدت ۲۰ روز باشد!" 
*غفور همچنان بدون تیم است
اما اکنون با توجه به نزدیک بودن زمان شروع لیگ چین و پیوستن معروف به ترکیب بایک موتورز، تنها امیر غفور دیگر ستاره تیم ملی والیبال ایران باقی ماند که فعلا تکلیف خود برای حضور در یک تیم باشگاهی را در چند ماه مانده تا المپیک مشخص نکرده است. مسئله‌ای که با توجه به نقش پررنگ غفور در ترکیب تیم ملی از حساسیت بالایی برخوردار است.

ستاره تیم ملی والیبال ایران که درخشش فوق‌العاده‌ای در فصل ۲۰۱۹ لیگ ملت‌ها داشت و در ترکیب تیم قدرتمند لوبه ایتالیا بازی می‌کرد، به دلیل مصدومیت نا به هنگام از ناحیه کمر شانس ادامه همکاری با این تیم را از دست تا برای پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت خود به ایران بازگردد.
غفور که از یکم اردیبهشت ماه وارد ایران شده است، تمریناتش را در شهر کاشان سپری می‌کند و فعلا تا به این لحظه با هیچ تیم داخلی یا خارجی به توافق نرسیده است. البته طبق آخرین مصاحبه امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران با ایسنا، احتمالا او در نیم فصل به یکی از تیم‌های داخلی بپیوندند که در این میان نام سایپا از سایر تیم‌ها بیشتر به گوش می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید که تکلیف ستاره تیم ملی ایران چه خواهد شد.
البته دیگر ستاره تیم ملی والیبال ایران سید محمد موسوی نیز در مقطعی از نیم فصل اول لیگ برتر با تیم سایپا قرارداد داشت که پس از دریافت پیشنهاد تیم "پیاچنزا" در سری‌آ ایتالیا، تصمیم گرفت قراردادش با نارنجی پوشان را فسخ کرده و به این تیم ایتالیایی بپیوندد. این دومین تجربه حضور موسوی در لیگ‌های خارجی است،‌ او فصل گذشته برای تیم "ایندیکپول اولشتین" در پلاس‌لیگای لهستان توپ می‌زد.
 


کد مطلب: 444341

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/444341/بهانه-صدور-ویزا-پرواز-معروف-چین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com