تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۴۴۳۲۹
در ملاء عام، رئیس جمهوری آمریکا هنوز به باور غلطی چسبیده است که او را برنده حقیقی انتخابات ۲۰۲۰ می‌داند. در خفا اما او برنامه‌ریزی برای زندگی بعد از خروج از کاخ سفید در ۲۰ ژانویه را آغاز کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از یاهو نیوز، یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری در ۲۰۲۴ است. گزارش‌ها همچنین از این حکایت دارند که او حتی ممکن است کمپین بعدی خود را در روز سوگند جو بایدن آغاز کند.
ترامپ این مجوز حقوقی را دارد تا بار دیگر برای ریاست جمهوری تلاش کند. قانون اساسی آمریکا روسای جمهور را به دو دوره محدود می‌کند اما الزامی وجود ندارد که دو دوره پیاپی باشد. با این حال، روسای جمهوری سابق که برای رسیدن به کاخ سفید تلاش داشتند، تقریبا همگی شکست خوردند.
گروور کلیولند که در ۱۸۸۸ در تجدید انتخاب خود شکست خورد اما در ۱۸۹۲ برای بار دوم انتخاب شد، تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که دوره‌های غیر متوالی داشت. آخرین رئیس جمهور سابقی که بعد از شکست دوباره برای ورود به کاخ سفید تلاش کرد، هربرت هوور بود که در کسب نامزدی جمهوریخواهان در ۱۹۳۶ و ۱۹۴۰ ناکام ماند.
شماری دلیل وجود دارد که گمان شود ترامپ ممکن است دوباره برای ریاست جمهوری تلاش کند. شاید قانع کننده‌ترین دلیل این باشد که به نظر می‌رسد شانس پیروزی او زیاد است. در انتخابات امسال بیش از ۷۴ میلیون آمریکایی به ترامپ رای دادند که بالاترین میزان در تاریخ این کشور بعد از بایدن شد. بسیاری از جمهوریخواهان باور دارند که اگر ترامپ نامزدی حزب را دنبال کند، در بدبینانه‌ترین حالت می‌تواند به سرعت از رقابت جمهوریخواهان بگذرد.
تحلیلگران سیاسی می‌گویند، یک کمپین ریاست جمهوری دیگر می‌تواند ترامپ را بعد از خروج از کاخ سفید در کانون توجه نگاه دارد و به او در حفظ رهبری حزب جمهوریخواه کمک کند. او همچنین می‌خواهد بر این باور که رئیس جمهوری تک دوره شده، از طریق یک برد انتخاباتی دیگر، غلبه کند.
دیگران می‌گویند، دور از ذهن است که ترامپ تلاش جدی برای باز پس گیری ریاست جمهوری را آغاز کند. شخصیت‌های مردد می‌گویند، ممکن است او گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدی ۲۰۲۴ را زنده نگه دارد یا حتی یک اعلامیه رسمی تبلیغات انتخاباتی را اعلام کند، اما هدف این خواهد بود که او را در عناوین خبری نگه دارد و به افزایش جمع‌آوری کمک مالی بینجامد. همچنین این احتمال وجود دارد که ترامپ بیش از دوران خدمت به عنوان رئیس جمهور، به سادگی از زندگی مدنی خود لذت ببرد.
با این حال، مایکل دی‌آنتونیو، نویسنده آمریکایی و مفسر شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید که یک نامزدی دیگر برای ریاست جمهوری ممکن است چیزهایی را به ترامپ بدهد که بیشترین لذت را از آنها می‌برد. او می‌گوید: اگر ترامپ انتخاب کند که به عنوان یک مبارز شکست‌خورده دوباره مبارزه کند، او همچنین ممکن است از دو منبع هنگفت خود که توجه و پول است، استفاده کند.
الکس کونانت، استراتژیست جمهوریخواه از شبکه فاکس نیوز می‌گوید: نامزدهای ۲۰۲۴ نمی‌خواهند درباره دونالد ترامپ صحبت کنند. آنها می‌خواهند درباره خودشان صحبت کنند. اما تا زمانی که او درباره نامزدی دوباره سر و صدا می‌کند، این رقابت صرفا درباره او خواهد بود و این نامزدها نمی‌خواهند زودهنگام عمل کنند چون ممکن است همه چیز در سایه این قرار بگیرد که آیا ترامپ نامزد می‌شود یا خیر.
اما ادی اسکری، از واشنگتن اگزمینر می‌گوید: ترامپ با میلیون‌ها هوادار کاخ سفید را ترک می‌کند. او می‌تواند از شهرت خود لذت ببرد، با فروش کتاب پول درآورد، به تلویزیون برود و بگوید چه در ذهن دارد و هرگز هم به فکر فرمانروایی دوباره نباشد. او نباید دوباره نامزد انتخابات شود. شغل و زندگی بهتری در پیش روی اوست.
پل والدمن از واشنگتن پست هم معتقد است: چشم‌انداز نامزدی برای ۲۰۲۴ به لحاظ سیاسی اهمیت دارد. این یک وهم کامل است. دونالد ترامپ دوباره نامزد انتخابات نمی‌شود. با این حال، او به بیان احتمال نامزدی دوباره در ۲۰۲۴ ادامه می‌دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴