تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۴۴۳۲۴
حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، چالش برگزاری رقابت های لیگ برتر طبق زمان بندی از پیش تعیین شده را برای سازمان لیگ به وجود آورده و در نهایت نیز تصمیمات اتخاذ شده با انتقاداتی همراه شده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۹ آذرماه سال جاری در قطر برگزار می‌ شود و پرسپولیس باید چهار روز زودتر از فینال یعنی ۲۵ آذر در دوحه حاضر شود و بعد از انجام تست های مربوط به کرونا، مجوز حضور در فینال را به دست بیاورد. در این بین اما برگزاری دیدارهای این تیم در چارچوب رقابت های لیگ برتر برای سازمان لیگ چالش برانگیز شده و تصمیمات اتخاذ شده با توجه به اینکه زمان بندی برگزاری مسابقات را دستخوش تغییر کرده با انتقادات مختلفی همراه شده است.
به توجه به سخت‌گیری این کشور عربی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرسپولیس در زمان اعزام به قطر نباید هیچ بازیکن مبتلا به کرونا داشته باشد و در صورت وجود یک نمونه مثبت، کل کاروان این تیم باید به مدت دو هفته در قرنطینه کامل به سر ببرند. این قانون از زمان برگزاری مسابقات در قطر رعایت می‌شود و تیم‌های شرقی و غربی مشمول آن شده‌اند؛ سرخپوشان در شهریور و زمان برگزاری مسابقات دور گروهی هم چهار روز زودتر عازم قطر شده بودند و اخیرا هم تیم‌های شرق آسیا چهار روز زودتر خودشان را به قطر رساندند تا برای اولین بازی‌های خود مشکلی نداشته باشند.
ماجراهای نساجی...
مسئولان باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار مقابل نساجی مازندران با سازمان لیگ و باشگاه نساجی برای تغییر محل بازی این دو تیم از قائم‌شهر به تهران نامه ‌نگاری کردند تا دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت در قائم‌شهر برگزار شود. درخواستی که از سوی باشگاه نساجی برای تغییر میزبان و مهمان در بازی رفت و برگشت رد و اعلام شد با اجرای پروتکل‌های بهداشتی پذیرای پرسپولیس در قائم‌شهر خواهد بود.
باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ درخواست کرده بود تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجتناب از سفر به این شهر و نیز زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی، دیدار این تیم برابر نساجی مازندران در تهران برگزار شود که مورد پذیرش باشگاه نساجی قرار نگرفت و در نهایت سازمان لیگ به منظور همراهی با پرسپولیس، رای به لغو این دیدار داد.
ضد و نقیض مسئولان باشگاه نساجی
در ابتدای امر مدیررسانه ای تیم فوتبال نساجی در یکی از شبکه اجتماعی نسبت به فشار سازمان لیگ در خصوص تغییر میزبان یا لغو دیدار تیم های فوتبال نساجی و پرسپولیس معترض بود. مسئله ای که از سوی سرپرست باشگاه نساجی رد و اعلام شد که برخلاف خبرها هیچ فشاری روی این باشگاه برای تغییر میزبان و میهمان در بازی با پرسپولیس و یا لغو این بازی نبود و برای نماینده ایران در آسیا آرزوی موفقیت داریم.
ایده ال پرسپولیسی ها چه بود؟
پرسپولیسی ها با توجه به نبود برخی از مهره های کلیدی خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا به دلیل محرومیت، بسیار علاقمند بودند که رقابت های خود را در لیگ برتر فوتبال ایران برگزار کنند تا بتوانند خود را با ترکیب جدید مورد آزمون قرار دهند، چرا که عدم بازی با تیم های غیر لیگ برتری نه تنها نمی توانست شرایط مسابقه ای سنگین را برای این تیم رقم بزند بلکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود سخت گیری در سطح لیگ برتر از سوی سایر تیم ها در دیدارهای تدارکی احتمال ابتلای بازیکنان به کووید۱۹ را نیز افزایش می داد. بنابراین آن ها دوست داشتند که قبل از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در هفته های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به ترتیب به مصاف نساجی و ذوب آهن می رفتند، اتفاقی که تنها در مورد باشگاه ذوب آهن دست یافتنی خواهد بود.
چالش های شهرآورد...
پرویز مظلومی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال عنوان کرده بود که باید دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که به دلیل حضور پرسپولیسی‌ها در فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، زمان برگزاری آن در تقویم رقابت‌های لیگ برتر به عنوان یکی از دیدارهای هفته هفتم نامعلوم است، برگزار شود و در این صورت استقلال در هفته هشتم مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت.  سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز در واکنش به این اظهارات، اعلام کرد که خیلی زود به استقبال چالش‌های شهرآورد رفته‌ایم و با توجه به اظهارات مطرح شده، اگر سازمان لیگ دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را چه قبل و چه بعد از شهرآورد برگزار کند، حاشیه‌ساز خواهد بود؛ در نهایت اما پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های معوقه را برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز سراغ شهرآورد خواهیم رفت.
دیدار با ذوب آهن در زمان مقرر؟
با تصمیم کادر فنی تیم و مدیران باشگاه پرسپولیس و با توجه به لغو بازی پرسپولیس مقابل نساجی مازندران که با تصمیم سازمان لیگ فوتبال ایران صورت گرفت، سرخپوشان از جمعه به اردو رفتند، اتفاقی که با هدف ایزوله کردن بازیکنان و کاهش ارتباط آن‌ها با افراد خانواده، دوستان و جامعه به منظور کاهش امکان سرایت بیماری کرونا به بازیکنان و عوامل تیم مدنظر قرار گرفت.
بنابر اعلام این باشگاه اردوی پرسپولیس به منظور کاهش خطر انتقال بیماری به اعضای تیم، تا بازی با ذوب‌آهن ادامه خواهد داشت و در این مدت کنترل‌های لازم با انجام آزمایش تشخیصی نیز به طور مرتب، انجام  می شود. در این بین اما صحبت های مختلفی نیز در مورد برگزاری یا عدم برگزاری دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و ذوب آهن به گوش می رسید که تا این لحظه با واکنشی از سوی سازمان لیگ همراه نشده است و باید منتظر ماند و دید در نهایت چه اتفاقی در این خصوص نیز رخ خواهد داد.
رفتار سازمان لیگ باید چگونه باشد؟
سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان نهاد متولی در برگزاری مسابقات باید به گونه ای تصمیم گیری و عمل کند که شائبه حمایت و تضییع حقوق برای هیچ از تیم های شرکت کننده ایجاد نشود، هرچند با توجه به حضور سرخپوشان تهرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا ناخودآگاه چالش هایی را در رابطه با برگزاری مسابقات لیگ برتر ایجاد می کرد. موضوعی که مورد انتقاد برخی قرار گرفته این است که نباید حقوق یک باشگاه به خاطر باشگاهی دیگر تضییع شود و در عین حال باید منافع تمامی تیم ها مدنظر قرار گرفته و در صورت عدم رضایت، با پرهیز از تصمیمات لحظه ای از سوی سازمان لیگ شرایط برای فعالیت برخی باشگاه ها سخت و برای برخی تسهیل نشود.
موضوعی دیگری نیز که مطرح شد این بود که آیا اگر به جای پرسپولیس هر باشگاه دیگری در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر می شد تا این سطح از همراهی و تعامل از سوی سازمان لیگ وجود داشت یا خیر؟ در عین حال نباید فراموش کنیم که حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را باید با نگاه ملی مدنظر قرار داد و تا حد امکان شرایط را برای حضور مطلوب تر این تیم در چنین سطحی با غول های آسیا فراهم کرد، مشروط بر اینکه حقوق سایر تیم ها در لیگ برتر فوتبال ایران ضایع نشود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما