تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۴۴۲۹۵
در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجرا است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»‌، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.
طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.
باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور ، حداقل به 5 هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم
وزیر بهداشت درباره این طرح می‌گوید: «برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود 40 هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار  طرح شهید قاسم سلیمانی قرار گرفته است. همچنین باید برای همکاران مشارکت کننده در این طرح، وسایل لوازم حفاظت فردی به مقدار کافی تامین شود.باید مراکز سرپایی و تست گیری از افراد مشکوک در کشور، حداقل به 5 هزار مرکز یا پایگاه یا مرکز مدیریت بیماری را در شهرها و حاشیه شهرها برسانیم تا دسترسی مردم به مراکز تشخیصی، بهداشتی و تست گیری افزایش پیدا کند».
خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا پوشش توسط که خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌اند را ببینید.

 
مشارکت 30 هزار نفر در «طرح شهید سلیمانی» به دنبال بیماریابی در محله‌های گلستان
هادی حق شناس، استاندار گلستان افتتاح طرح عملیاتی سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» (هر خانه یک پایگاه سلامت) در استان اظهار کرد: در تمام دنیا که درگیر بیماری کرونا هستند، نسخه واحدی برای مقابله وجود ندارد اما وجوه مشترکی وجود دارد مانند زدن ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌اجتماعی و ... که متاسفانه این اقدامات به درستی انجام نمی‌شود و باعث طولانی شدن شیوع بیماری شده است.
وی شناسایی بیمار را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از بیماریابی این است که این بیماری از آن بیمار به نفر بعدی انتقال پیدا نکند.
ضدعفونی همه شهرها و روستاهای استان گلستان با همکاری خوب بسیج و دهیاری‌ها به نحو مطلوب انجام شد
استاندار گلستان ادامه داد: ضدعفونی همه شهرها و روستاهای استان با همکاری خوب بسیج و دهیاری‌ها به نحو مطلوب انجام شد و اجماع استان و پای کار آمدن نهادهای انقلابی باعث شد که شیوع بیماری در استان به وضعیت اسفند بازنگردد.
حق‌شناس با اشاره به ضدعفونی و گندزدایی عمومی که در اسفندماه در استان انجام شد، خاطرنشان کرد: ضدعفونی همه شهرها و روستاهای استان با همکاری خوب بسیج و دهیاری‌ها به نحو مطلوب انجام شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد در اسفند با فاجعه‌ای مواجه می‌شدیم.
وی اظهار کرد: اجماع استان و پای کار آمدن نهادهای انقلابی باعث شد که شیوع بیماری در استان به وضعیت اسفند بازنگشت.
استاندار گلستان خواستار اطلاع‌رسانی به نحو گسترده در محلات شد و گفت: مردم باید آگاه شوند هرکس حداقل پنج علامت از علائم این بیماری را داشت باید به اولین مرکز بهداشت مراجعه کند تا شیوع بیماری اتفاق نیفتد.
وی با اشاره به جزییات اجرای «طرح شهید سلیمانی» گفت:30 هزار نفر در این طرح مشارکت می‌کنند که بسیار ارزشمند است.
حق‌شناس افزود: انشاالله با اجرای این طرح موفق به مقابله با این بیماری خواهیم شد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این طرح به دنبال بیماریابی در محله‌هاست و بسیج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت می‌تواند با بیماریابی و کمک به درمان و همچنین کمک که خانواده‌هایی که نیاز به کمک‌های معیشتی دارند در پایان دادن این بیماری در استان موثر باشند.

 
توزیع بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی به‌مناسبت سومین سالگرد شهید ییلاقی
ستاد برگزاری سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید حاج علی ییلاقی اشرفی، اعلام کرد: در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی، به‌مناسبت نخستین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سومین سالگرد شهادت حاج علی ییلاقی اشرفی و همچنین با عنایت به محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تجمعات، به نیت دو شهید گرانقدر انقلاب مراسم امسال در فضای متفاوتی برگزار خواهد شد. 
 مراسم گرامیداشت؛ حاج علی ییلاقی اشرفی با انتشار پیام سردار سرلشکر پاسدار دکتر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد و سپس ویژه برنامه‌های فرهنگی در رسانه ملی و فضای مجازی پیگیری خواهد شد.
امسال، گرامیداشت نخستین سالگرد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و سومین سالگرد شهادت فرمانده خاکی پوش نسل خاکریز همزمان برگزار خواهد شد.
هزینه‌های این مراسم نیز به نیت دو شهید صرف امور خیریه و تهیه بیش از هزار بسته کمک مومنانه برای توزیع در بین نیازمندان سراسر استان خواهد شد.
این ستاد با اشاره به مشارکت آستان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، سپاه کربلا، بنیاد مستضعفان در این امر خیرخواهانه اضافه کرد: به‌جهت پیروی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا، ویژه برنامه‌های امسال بر پایه فضای مجازی و انتشار در رسانه‌ها، به‌خصوص رسانه ملی خواهد بود.

 
فیلم| یک تیر دو نشان بانوان قمی در میدان مقابله با کرونا
جمعی از بانوان بسیجی حوزه حضرت خدیجه (س) ناحیه ویژه شهرستان قم، با تاسیس کارگاه خیاطی وابسته به صندوق کارگشایی معراج، از صندوق های مردم یار مورد حمایت سازمان بسیج سازندگی استان قم، در میدان مقابله با کرونا با یک تیر دو نشان زدند. این خواهران جهادی علاوه بر تامین اقلام مورد نیاز بیمارستانی از جمله گان و ماسک، اقدام به مهارت آموزی و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست کرده و بیش از 200 نفر را زیرپوشش فعالیت خود قرار داده اند.
 
 
 
توزیع بسته‌های بهداشتی درب خانه مبتلایان به کرونا در مشهد 
قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در بلوار طبرسی شمالی در قالب طرح «مسجد، سنگر سلامت» غذای گرم به همراه بسته بهداشتی که با هزینه خیرین و بسیج تهیه شده بود را درب خانه مبتلایان به کرونا در این محله توزیع کرد.
لیست اسامی و شماره تماس بیماران مبتلا به کرونا از طریق مراکز بهداشت محل شناسایی و جمع‌آوری شد.
بر روی ظروف نیز شماره تماسی درج شده بود که اگر بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی کمکی نیاز دارند با آن شماره تماس بگیرند.

 
فعالیت 200 نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در بهمئی
سرهنگ پاسدار باقر پسنده اظهار کرد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از 15 گروه جهادی در این شهرستان فعال شده اند و هر پایگاه در حوزه استحفاظی خودش برای مقابله با کرونا مسئولیتی داده شده است و بیش از ۱۷۰ تیم اعم از مراقبتی، نظارتی،حمایتی در شهرستان فعال هستند.
حدود ۲۰۰ نفر در شهرستان بهمئی در قالب سردار خاج قاسم سلیمانی مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند
پسنده گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ نفر در شهرستان بهمئی در قالب این طرح مشغول خدمت‌رسانی هستند.
وی افزود: راه‌اندازی گشت بسیج سلامت این شهرستان ضدعفونی معابر سطح شهر، تهیه بسته‌های بهداشتی و مشعیتی و غربالگری مردم را از امور ابتدایی بسیجیان و سفیران سلامت این شهرستان در زمینه مقابله با کرونا دانست.
این فرمانده گفت: در این طرح بزرگ، ما از ظرفیت همه پایگاه‌ها برای مقابله با این ویروس بهره جستیم تا با تبدیل تهدید به فرصت شر این ویروس از شهرستان برچیده شود.
پسنده افزود: ۴۰  پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان جهت مقابله با ویروس کرونا در حال فعالیت هستند و این پایگاه‌ها محلی برای کمک رسانی برای مبارزه و تشخیص ویروس کرونا نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه با تشخیص به موقع بیماری طبق نظریه‌ پزشکان می‌توان زنجیره انتقال این بیماری را به موقع قطع کرد، گفت: اگر بیماری به سرعت تشخیص داده شده و افراد بیمار در قرنطینه مانده و از افراد سالم جدا شوند، ‌می‌توان زنجیره انتقال بیماری را قطع کرد.
پسنده با اشاره به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین خانواده‌های کم درآمد، ‌ تصریح کرد: توصیه به این خانواده‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یکی از مسائلی است که بایستی همه ما سرلوحه کار خود قرار دهیم البته هم اکنون از سوی بخش‌های مختلف سپاه ناحیه ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم درآمد در حال انجام است و روزانه انجام می‌گیرد.
وی گفت: از همه مردم شهرستان انتظار داریم پروتکل‌ها و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد قطع زنجیره این ویروس در شهرستان باشیم.

 
خاکسپاری بیمار کرونایی در دنا با نظارت کامل تیم عملیاتی طرح شهید سلیمانی
اولین نظارت تیم عملیاتی طرح حاج قاسم سلیمانی در مراسم خاکسپاری و تشدید اجرای پروتکل ها بر بیمار کرونایی فوتی در دنا انجام گردید.
ظفر پریسای رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا در گفت‌وگو با فارس گفت: همزمان با به اجرا درآمدن طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان، نظارت ها در اقدامات بهداشتی تشدید و این تیم عملیاتی در اقدامی بیمار فوت شده کرونایی را با بهترین نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاکسپاری کردند.
پریسای گفت: به دلیل مشارکت نهادها و همکاری آن ها با بهداشت و درمان دنا امروز خاکسپاری میت کرونایی به بهترین شکل ممکن و نظارت های دقیق تیم عملیاتی که متشکل از بهداشت محیط شهرستان، سپاه پاسداران، در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی صورت پذیرفت.
وی گفت: مردم بدانند که کادر درمان به تنهایی از عهده ریشه کن کردن ویروس کرونا بر نمی‌آید و قطعا اگر همت و یاری مردم نباشد و شب نشینی ها و دورهمی ها را کم نکنند این ویروس همچنان میهمان اصلی خانه هایمان است و روز به روز با بی خیالی و بی توجهی ما نسبت به این مهم، ویروس در حال جولان است و قربانی می‌گیرد.
پریسای عنوان کرد: وضعیت شهرستان دنا از زرد به نارنجی تبدیل شده است که این مهم زنگ خطر بسیار جدی برای دنا نشینان است و همان طور که می بینید آمار رو به رشد مرگ کرونایی و مبتلایان در سطح شهرستان دنا در حال افزایش است آن هم به دلیل اینکه مراسمات ختم ها خیلی شلوغ برگزار می شود، جشن های عروسی در گوشه و کنار  در حال برگزاری است و در هر دو گروه مراسم ها خواننده‌هایی دعوت می شوند که این خود عامل تشدید شلوغی ها می‌شود که از این به بعد با صاحبان عزا و مراسمات جشن که تجمعی بیش از ۲۰ نفر داشته باشند برخورد شدید قضایی خواهد شد و خواننده های مراسم ها بازداشت و روانه زندان خواهند شد و وسایل مربوطه آنها ضبط و در مراحل بعدی مصادره خواهد شد.
هم سو شدن اهداف نهادها در به اجرا در آمدن صحیح پروتکل های بهداشتی می‌تواند کمک بزرگی به جلوگیری از شیوع بیماری کند
محمد باقر شایان معاون بهداشتی دنا گفت: هم سو شدن اهداف نهاد های شهرستان در به اجرا در آمدن صحیح پروتکل های بهداشتی می تواند کمک بزرگی به جلوگیری از شیوع بیماری در سطح شهرستان داشته باشد که طرح عظیم و برنامه عملیاتی حاج قاسم سلیمانی از این الگو به خوبی پیروی می کند.
به گزارش فارس، جمعیت شرکت کننده در این مراسم نسبت به خاکسپاری های اخیر کنترل و همچنین مشارکت سازمان های دیگر در این طرح به خوبی توانسته که مردم را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی در چنین برنامه هایی نماید.

 
آغاز اجرای طرح «شهید سلیمانی» در زنجان
محسن سهندی فرمانده سپاه ناحیه زنجان اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون بسیجیان در راه مبارزه با این بیماری پیشگام بوده و اقدامات مختلفی را انجام داده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه از ضدعفونی معابر و خیابان‌های شهری تا تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین خانواده‌ها از جمله اقداماتی بود که بسیج در یک سال گذشته انجام داده است، افزود: تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی کمک مومنانه نیز با رویکرد حمایت از خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا اقدامی بود که بسیجیان، پای کار بودند.
وی از آغاز اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در شهرستان زنجان به همت بسیجیان خبر داد و گفت: این طرح به عنوان یک اقدام مطلوب در راستای کاهش ابتلا به ویروس کرونا و شیوع آن در بین جامعه است. 
سهندی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیجیان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح افراد مبتلا در محلات مختلف شناسایی و به نحوه قرنطینه آنها نظارت می‌شود و همچنین افرادی که نیازمند هستند در دوران قرنطینه کمک‌های مختلف دریافت کنند مورد حمایت بسیجیان قرار می‌گیرند.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه این طرح به صورت محله به محله در شهر زنجان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: هر محله در محدوده پایگاه بسیج قرار خواهد گرفت و اقدامات برنامه‌ریزی لازم توسط پایگاه‌ها انجام می‌شود.
سهندی با بیان اینکه شهر زنجان به چهار منطقه تقسیم شده است، بیان کرد: در هر منطقه متناسب با ظرفیت‌های موجود از توان بسیجیان برای اجرای طرح استفاده خواهد شد.
 

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲