تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۴۴۴۲۷۱
سازمان برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل می‌گوید میلیون‌ها نفر از مردم یمن در آستانه قحطی جدیدی قرار دارند و نباید این مردم را به‌حال خود رها کرد.
۰
plusresetminus
4 میلیون یمنی از گرسنگی در آستانه مرگ قرار دارند

به گزارش بلاغ، اوضاع مردم فقیر یمن در سایه تداوم حملات وحشیانه سعودی‌ها روز به روز وخیم‌تر می‌شود. سازمان ملل بارها در گزارش‌های خود از قحطی شدید و اوضاع نامناسب مردم یمن گزارش منتشر کرده‌اما در راستای حل این بحران، اقدام عملی انجام نداده است. این سازمان این بار نسبت به موج جدید قحطی در یمن هشدار داده است.

در این راستا، سازمان برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده که میلیون‌ها نفر در یمن در آستانه قحطی جدیدی قرار دارند. طبق گزارش فارس از این سازمان همچنین اعلام کرده، تعداد افرادی که در یمن، امنیت غذایی ندارند از 3 میلیون و 600 هزار نفر به 5 میلیون نفر در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

بر اساس این بیانیه، تعداد افرادی که با نبود فاجعه‌بار امنیت غذایی روبه رو هستند نیز، 3 برابر بیشتر خواهد شد.

این سازمان تأکید کرد، یمن در حال حاضر، با شرایط شبیه به شرایط قحطی روبه رو است که دو سال پیش شاهد آن بوده است. «دیوید بیزلی»، رئیس‌برنامه جهانی غذا هم گفته که این آمارها باید ندایی برای بیداری مردم جهان باشد: «یمن در آستانه قحطی قرار دارد و جامعه بین‌الملل نباید میلیون‌ها خانواده را که نیاز مبرمی به کمک دارند، به حال خود رها کند».

یمن از 6 سال پیش با تجاوز سعودی-اماراتی و حمایت‌های همه‌جانبه غرب از این تجاوز مواجه است. این ائتلاف می‌گوید در پی بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی یمن است اما چند ماه پیش اعضای همین دولت فراری را از ریاض اخراج کرد. وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اخیرا اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی از سال ۲۰۱۵ تا‌‌کنون با حمله به یمن باعث کشته و زخمی شدن 6 هزارو 848 کودک شده است. صدها هزار نفر دیگر نیز در این تجاوز جان باخته‌اند.

الحاق نیروهای ائتلاف به انقلابیون یمن
خبر دیگر اینکه، دسته جدیدی از مزدوران ائتلاف سعودی با جدا شدن از صفوف این نیروها به صفوف ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیوستند. به گزارش شبکه المیادین، ۲۵ نفر از مزدوران ائتلاف سعودی عضو تیپ ۳ موسوم به عروبه در منطقه مرزی «الخوبه» در استان «جیزان» عربستان با ابراز ندامت از گذشته خود، به نیروهای مسلح یمن در صنعا ملحق شدند. بر اساس گزارش مذکور، سه نفر از آنها که از فرصت فرمان عفو عمومی دولت صنعا استفاده کردند، از فرماندهان نیروهای ائتلاف سعودی بودند.

مرکز ملی «بازگشت فریب خوردگان به آغوش وطن» در صنعا نیز روز پنجشنبه خبر داد، 15 نفر از نیروهای «منصور‌هادی» و در راس آن سرتیپ «حمد راشد الحزمی» رئیس‌شورای قبایل دِهم و فرمانده تیپ «العز» در استان «الجوف» در چارچوب فرمان عفو عمومی به صفوف نیروهای ملی یمن بازگشتند.

سرتیپ الحزمی به خبرگزاری سبأ گفت: «امروز یمنی‌ها هیچ فرصتی ندارند جز اینکه در صفی واحد در برابر نیروهای متجاوز ایستاده و وطن را از متجاوزان جاه طلب برای اشغال یمن و چپاول ثروت‌ها و منابع آن نجات دهند».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴