تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۴۴۱۹۸
دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرده است که برای دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بدون آزمون، دانشجو پذیرش می کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرد؛  به استناد " آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی این دانشگاه تصمیم به پذیرش دانشجویان از مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون (استعدادهای درخشان) برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دارد.
بر این اساس متقاضیان فوق باید پس از شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای دوره به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. در این حالت میانگین کل حداقل ۱۵ باشند و حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
همچنین سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی آنها باشد و متقاضیانی که در طول شش نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل هشت نیم ساِل دانشجویان هم رشته وغیرهم ورودی خود جزو ۱۵ درصد برتر باشـند.
برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته و به شرط آن که از لحاظ میانگین کل جزو ۲۰ درصد برتر هم رشته و ورودی دانشگاه مبدا باشند.
دانشجویانی که از لحاظ میانگین کل جزو ۲۵ درصد برتر هم رشته و ورودی خود بوده( ۱۰ درصد بعدی نسبت به ۱۵ درصد برتر)، و حداکثر در مدت هشت نیم سال دانش آموخته شوند، به ترتیب اولویت رتبه متقاضیان و به شرط کسب میانگین کل حداقل ۱۵ و عدم تکمیل ظرفیت پذیرش بدون آزمون توسط ۱۵ درصد برتر (صرفا" برای دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) امکان پذیرش دارند و  ظرفیت پذیرش دانشجو نیز مطابق با آیین نامه وزارتی خواهد بود.
هر دانشجو فقط میتواند متقاضی یک رشته خود( پنج گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام شود) و یک رشته از رشته های بین رشته ای مطابق جدول اعلامی را انتخاب کند. بنابراین تنها دانش آموختگان رشته های مجاز مقطع کارشناسی هر رشته مطابق جدول، می توانند متقاضی یک رشته بین رشته ای باشند.
بر اساس اعلام دانشگاه، چنانچه دانشجویی بدون توجه به جدول رشته های مجاز اعلام تقاضا کند، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و وجه پرداخت شده نیز بازگشت داده نخواهد شد. همچنین متقاضیانی که بیش از یک رشته بین رشته ای انتخاب نمایند تنها انتخاب اول آنها بررسی خواهد شد.
داوطلبان برای شرکت در رشته های بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیر تا شنبه ۱۵ آذر فرصت دارند نسبت به ثبت نام در رشته های فوق اقدام کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴