کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش آمریکا به خروج کارمندان سفارتش از عراق

14 آذر 1399 ساعت 16:30

سفارت آمریکا در بغداد به انتشار اخباری درباره خروج کارمندان این سفارتخانه از عراق واکنش نشان داد.



به گزارش بلاغ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دفتر رسانه‌ای سفارت آمریکا در بغداد در واکنش به اخبار منتشر شده درباره خروج برخی کارمندانش از عراق اظهار کرد: وزارت خارجه آمریکا به طور مداوم درباره حضور دیپلمات‌ها در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها در سراسر جهان با توجه به وظایف دیپلمات‌ها، شرایط امنیتی آن کشورها، شرایط بهداشتی و حتی تعطیلات رسمی اصلاحات و تغییراتی را اعمال می‌کند.
دفتر رسانه‌ای سفارت آمریکا در بغداد در ادامه تأکید کرد: تضمین امنیت کارمندان دولت و شهروندان آمریکا و همچنین امنیت تأسیسات‌مان در رأس اولویت‌های ما قرار دارد.
در بیانیه این دفتر آمده است: ما به جزئیات مربوط به هرگونه تغییرات واکنش نشان نمی‌دهیم اما بر پایبندی به شراکت دیپلماتیک قدرتمند با عراق تأکید می‌کنیم و متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد و هیئت دیپلماتیک ما در عراق به فعالیتشان ادامه می‌دهند.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن هستند که واشنگتن قصد دارد به دلیل تلاش برای "به حداقل رساندن خطر" در آستانه سالروز حمله پهپادی آمریکا به سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در نزدیکی فرودگاه بغداد، کارکنان دیپلماتیک را از سفارتش در بغداد خارج کند.
روزنامه واشنگتن پست، خبرگزاری فرانسه و شبکه سی. ان. ان به نقل از مقامات عراقی که از این موضوع مطلع بودند گزارش دادند که این اقدام در پی نگرانی‌های امنیتی شدت یافته در عراق انجام خواهد شد که گفته می‌شود ترس از حملات گروه‌های مقاومت برای گرفتن انتقام سردار شهید سلیمانی در دی ماه سال گذشته است.
 


کد مطلب: 444196

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/444196/واکنش-آمریکا-خروج-کارمندان-سفارتش-عراق

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com