کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دامپزشکی جویبار خبر داد

تلف شدن 6 هزار قطعه مرغ به‌علت خفگی در جویبار

13 آذر 1399 ساعت 12:09

رئیس دامپزشکی جویبار با تایید خبر تلف شدن 6 هزار قطعه مرغ در این شهرستان گفت: دلیل تلف شدن مرغ خفگی ناشی از گاز آمونیاک حاصل از مدفوع مرغ‌ها بوده است.


به گزارش بلاغ، علیرضا آقاجانی در گفت و گو با خبرنگار ما با تایید خبر تلف شدن 6هزار قطعه مرغ در این شهرستان، اظهار کرد: دلیل تلف شدن مرغ‌ها مشکل مدیریتی سالن مرغداری بوده و ارتباطی به بیماری نداشته است.

وی افزود: البته در این زمینه آزمایش‌ها و نمونه‌های لازم گرفته شده که پس از انجام آزمایش مشخص شد بحث بیماری‌های آنفلوآنزا و نیوکاسل منفی است.

رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار با بیان اینکه گرمازدگی و خفگی دلیل تلف شدن مرغ‌ها بوده است، تصریح کرد: این واحد مرغداری دارای سه سالن بوده و در مجموع با ظرفیت بیش از 20هزار مرغ بود که یک سالن در پی از کار افتادن یکی از هیترهای گرمایشی تعداد 6هزار مرغ تلف شدند.

این مسئول اضافه کرد: به محض اطلاع از این موضوع کارشناسان دامپزشکی با آزمایش از مرغ‌های تلف شده هیچ‌گونه علائمی مبنی بر آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان ونیوکاسل مشاهده نشد.

آقاجانی یادآور شد: البته دلیل تلف شدن مرغ خفگی ناشی از گاز آمونیاک حاصل از مدفوع مرغ‌ها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مرغداران باتوجه به احتمال حوادث پیش‌بینی نشده نسبت به بیمه واحدهای مرغداری اقدام کنند که در زمان بروز حوادث امکان دریافت خسارت وجود دارد، خاطرنشان کرد: پرورش مرغ در مرغداری‌های سطح استان کاملا قرنطینه است ودر صورت مشاهده هرگونه تلفات به منطقه موردنظر اعزام شده و با گزارش این واحد مرغداری سریعا در این مکان حاضر شدیم و  آزمایش‌های لازم تخصصی صورت گرفت تا بتوانیم از شیوع بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 444103

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/444103/تلف-شدن-6-هزار-قطعه-مرغ-به-علت-خفگی-جویبار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com