تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۴۴۰۸۵
پیشکسوت والیبال ایران گفت: در رده‌های سنی پایه باید از صغرسنی فاصله بگیریم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازکیوان مجردی در گفت و گو با خبرنگار، در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی اظهار داشت: آلکنو یکی از مربیان با رزومه و صاحب سبک در والیبال دنیا هستند و خودش را در تیم‌هایی که بود ثابت کرده و وقتی به رزومه وی نگاه می‌کنید می‌بینید که با بازیکنان خیلی زیادی از همه جای دنیا کار کرده و توانسته از لحاظ فرهنگی با آنها ارتباط برقرار کند. او مدیریت قوی داشته و این موضوع می‌تواند یک جنبه مثبت برای سرمربیگری تیم ملی والیبال ما باشد.
وی افزود: از طرفی دیگر تیم ما بسیار حرفه‌ای و بالغ از لحاظ تکنیک است و بازیکنان بسیار خوبی داریم و این می‌تواند به سرمربی کمک زیادی کند. ما بازیکنان باتجربه زیادی داریم و یک مربی باتجربه و با مدیریت قوی می‌تواند آنها را به خوبی هدایت کند. در عین حال چون بچه‌های ما حرفه‌ای هستند خیلی راحت می‌توانند مربی روس ما را درک کنند و راحت‌تر با او ارتباط برقرار کنند.
مجردی خاطرنشان کرد: بعضی از دوستان هم می‌گفتند که والیبال ایران با روسیه فرق دارد؛ من هم این را قبول دارم چون آنها از لحاظ فیزیکی شرایط خاص خودشان را دارند، اما در بحث فنی و سرعت بازی تیم ما صاحب سبک است و می‌تواند بحث فیزیک را تحت الشعاع قرار دهد. من فکر می‌کنم یکی از مشکلاتی که سرمربی جدید تیم ملی داشته باشد این است که ما با سرعت زیادی بازی می‌کنیم و تیم‌های بلوک شرق با  تکیه بر قدرت بدنی و فیزیک مناسب با سرعت کمتری بازی می‌کنند. این مسئله مهم است که وی چطور می‌خواهد این دو مسئله را با هم تلفیق کند، اما در کل او مربی بسیار خوبی است و انتخاب هم انتخاب بسیار خوبی بوده، هرچند مربیان دیگری هم می‌توانستند باشند. امیدواریم او بتواند تیم ملی والیبال ما را در المپیک به جایگاه خوبی برساند.
پیشکسوت والیبال ایران در خصوص استعدادهای والیبال گفت: فدراسیون والیبال متولی والیبال است اما به تنهایی نمی‌تواند همه برنامه‌های پیشرفت را رو به جلو ببرد و ارگان‌های دیگر هم باید کمک کنند و باید از کشورهای پیشرو الگو برداری کنیم. به نظر من مثل درس خواندن و کلاس‌های درسی والیبال را به آموزش و پرورش بدهیم و این باعث می‌شود نوآموز از سن 7 سالگی استعدادیابی شود و آموزش و بحث فنی و آموزش مربیان را فدراسیون به دست بگیرد و مربیان آنها را فدراسیون آموزش بدهد و زیر نظر فدراسیون باشند و به همین دلیل به نظر من استعدادیابی مقطعی فایده ای ندارد. ما باید هم کمک کنیم و ارگان‌های دیگر هم کمک کنند.
وی در خصوص لیگ برتر عنوان کرد: ما اگر بتوانیم زمینه را برای نمایش دادن جوانان آماده کنیم تا بتوانند بعد از آموزش مهارت‌های فنی، آنها را ارائه دهند می‌توانیم جوانان بیشتری را در لیگ شاهد باشیم. در سوپر لیگ امسال بازیکنان خیلی خوبی را دیدیم که با مهارت‌های بالا بازی می‌کردند که این نویدبخش است و یکی از نکات مثبت لیگ امسال تعداد زیاد بازیکنان جوان بود که تیم‌های شهرستانی در این زمینه خوب کار کردند.
مجردی در خصوص بازگشت داورزنی به فدراسیون گفت: بازگشت داورزنی اتفاق خیلی خوب بود، چون وی سختی‌های والیبال ایران را خوب می‌داند و راه‌ها را خوب بلد است. در زمان وی اتفاقات خوب زیادی رخ داد؛ قهرمانی نوجوانان جهان، جوانان جهان، تیم ملی بزرگسالان ما که روی سکوی جهانی قرار گرفت که این برای پیشبرد والیبال خیلی مفید بود، اما این را باید بدانیم داورزنی یک نفر است و باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک او را کمک کنند که برای آینده دغدغه نداشته باشیم.
وی افزود: اکثر جامعه ورزش وی را قبول دارند و فعلاً او تنها کسی است که می‌تواند به والیبال ما کمک کند و وظیفه همه است که به وی کمک کنند تا با خرد جمعی به جایی برسیم که نگران آینده نباشیم. من موافق نتیجه‌گیری کوتاه مدت در المپیک نیستم همین که در المپیک حضور پیدا کردیم به نظر من یک موفقیت است و کار ما بعد از المپیک تازه شروع می‌شود. 
پیشکسوت والیبال ایران اظهار داشت: من از زمانی که والیبال را شروع کردم یاد گرفتم از پایه شروع کنم و به بالا برسم. در بحث مربیگری هم همین طور تمام سعی خودم را کردم که از پایه شروع کنم و در 10 سال گذشته روی رده پایه کار کردم و هیچ گله‌ای از کسی ندارم که چرا مربی باشگاهی نیستم و در هرجایی بودم سعی کردم در کوچکترین فرصت ها هم برای کمک  استفاده کنم تا والیبال ایران به جایی برسد و رزومه من مشخص است. باید یه سازوکاری باشد تا ببینیم چه کسانی و تحت چه شرایطی می‌توانند مربیگری کند و چهارچوبی باشد که چه کسی در چه رده سنی باید کار کند، اما از پیشرفت والیبال ایران خوشحال هستم و اصلاً مهم نیست من باشم یا نباشم مهم والیبال ایران است.
وی تاکید کرد: ما باید از صغر سنی فاصله بگیریم و تمرکز روی سنین پایه با صداقت کامل کار کنیم و واقعیت‌ها را باید بپذیریم و کار کنیم. ما یک شبه نمی‌توانیم به جایی برسیم حتی اگر یک شبه در رده‌های سنی پایه به قهرمانی جهان برسیم. حضور در بین ۸ تیم برتر دنیا به سوپرستاره نیاز دارد و تنها راهش این است که فوق ستاره هایمان را نگه داریم و در کنار آنها به استعدادها بها بدهیم و کار را به کاردان بسپاریم و در اولویت ما باید حمایت تیم بزرگسالان ما باشد.
مجردی گفت: ما اگر نتوانیم در آسیا مقام بیاوریم در جهان هم نمی‌توانیم حضور پیدا کنیم و همه پیشرفت ها زمانی رخ میدهد که ما در مسابقات آسیایی و جهانی حضور داشته باشیم. مربیان تیم های پایه ما امسال کار بسیار سختی دارند چون زمان بسیار کمی دارند.
مجردی در خصوص بازی بازیکنان ملی پوش شاغل در لیگ های خارجی خاطرنشان کرد: بازیکنان خارج از کشور ما خیلی خوب و عالی کار کرده اند. ما باید موفقیت های بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی را بیشتر رسانه ای کنیم در عین حال اگر بازیکنان نوجوان و جوانمان را بتوانیم به تیم‌های خوب دنیا صادر کنیم خیلی برای آینده والیبال ما خوب خواهد شد. شرایط باید برای آنها هم فراهم کنیم که بتوانند در تیم‌های خارجی بازی کنند چون اینجا زیرساخت های خوبی نداریم؛ البته ایجنت‌هایی از کشورهای هلند و برزیل و اروپا هم خواهان بازیکنان جوان و نوجوان ما هستند پس باید شرایط را برای حضور جوانان و نوجوانان در لیگ های خارجی را فراهم کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲